Gå til innhold

Olja eikeplater fra Ikea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har planer om å kjøpe olja eikeplater (ca 60 dype og 246 lange) fra Ikea. Disse skal kappes opp og brukes til opptrinn og inntrinn i trapp mellom 1. og 2. etasje.

Noen som har erfaring med noe lignenede?

Hvordan er kvaliteten på eikeplatene og hvor ofte må de oljes for holde seg fine?

Kan man bruke en annen type olje enn den som selges på Ikea?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med det er benkeplater til kjøkken dere har tenkt å bruke?

Det går sikkert an å bruke dem i trappetrinn, men min erfaring med å ha heltre benkeplate er at det blir ganske raskt riper i dem, hvis man ikke passer på.

Ei trapp blir jo ganske mye brukt, så hvorfor ikke legge golvlaminat i eik i trinnene, parkett/pergo e.l som dere kapper til?

Skrevet

Meg som svarte over her, ser nå at dere har tenkt å bruke platene som trappetrinn, ikke i trinnene..

Skrevet

Ts her:

Ja, det benkeplater til kjøkken vi ser for oss å bruke. De da lagd som trappetrinn. Og endeveden blir synlig. Parkett blir ikke fint.

Det er ikke så farlig om det blir riper i dem, syns bare det har sin sjarm. Det jeg er mest redd for er om de de må oljest ofte slik at det blir et mareritt å vedlikeholde.

Gjest padawan
Skrevet

eneste jeg ser for meg er at det fort kan bli merker og hakk i de.

Skrevet

Vi oljer våre eikeplater fra IKEA to ganger i året. Synes ikke det er så ille, egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...