Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2003 #1 Del Skrevet 27. oktober 2003 Tenkte å sette no greier som det blir god smak og endel % i. Ville først lage vin, men tenkte at siden jeg og typen liker en kald øl nå og da så er det litt mere "anvendelig" med øl, kanskje det blir "jule øl" hvis jeg setter noe nå Er det noen som har et enkelt sett å anbefale? Liker fruktig vin og søtt øl med Ringnes/Carlsberg/Budweiser lignende smak. Hva trenger jeg for å gjøre dette? Hva gjør jeg for å få litt mere % i det hele? litt slappt om det blir 5% egerntlig. Heller på mere sukker og gjær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2003 #2 Del Skrevet 31. oktober 2003 Ingen som kan noe nyttig her eller? Bare kjøp det det er minst av i butikkhyllene på Partyman eller no, det betyr jo at de selger mye av det somregel, kan jo spørre også selvf. Har du tenkt på å kanskje lage Cider en gang? Det bør du prøve, fins sett med jordbær, kirsebær, eple, pære og maaange flere. Jeg har prøvd ettpar ganger og det ble veldig bra. Ble faktisk 16% og det var litt kult når det var færdig, fikk 20 liter for en hundrelapp :D Det tar bare 5-6 dager å lage alt, men så bør det stå på flaske i 10 dager...Lar du det stå litt blir det bedre. Om du kjøper en boks øl-sett så står det ofte tilsett sukker, men det er egerntlig feil, det skal være malt ekstrakt. Sukker gir bare høyere prosent og framskynder alt, slutt produktet blir ofte søtt. Selv bruker jeg sukker og synes det er greit nok, det blir bra og har den virkningen det skal ha, har fått til øl på nesten 18,5%. Koster også bare litt over hundrelappen for 25 liter. Siden så få her på forumet har greie på dette så vil jeg anbefale deg å lete og rote på internett og kanskje ringe eller dra til en plass der de selger sånnt å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå