AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Hvor ofte har dere sex i dagene rundt el? Er det noen vits i flere ganger om dagen, eller er en gang om dagen nok?
Skytte Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Det lar seg sjelden gjøre med slik luksus som flere ganger om dagen, men dersom vi har anledning blir det gjerne det:) I allefall hver dag i EL perioden prøver vi å være amorøse:) Er jo dette med at man aldri vet sikkert akkurat når egget slipper og er på tur ned..Så da må man bare kjøra på tenker vi:)
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Hvor ofte har dere sex i dagene rundt el? Er det noen vits i flere ganger om dagen, eller er en gang om dagen nok? dagene rundt el??? hva mener du??
Skytte Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Din mest fruktbare periode. Dersom du bruker en eggløsningskalkulator kan du skrive inn når forrige mens startet og hvor lang syklus du har. Så regner den ut de dagene hvor el mest sannsynlig kommer. Veldig grei oppfinnelse de kalkulatorene:)
Athene Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Etter eggløsning er det lite vits i å ha sex, egget lever bare et døgn, mens sædcellene kan leve i flere dager. Flere ganger om dagen vil virke mot sin hensikt, da kommer det ikke mange svømmere ut etterhvert, mest væske. Vi vet at mannen har dårlige svømmere, så vi begrenser oss bevist når det nærmer seg EL for å spare litt kvalitet. Hver 2-3 dag er mer enn tilstrekkelig for å bli gravid.
Skytte Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Hmmm...Har aldri tenkt på det med antall svømmere... Da får vi begrense oss til en gang i døgnet da:) In case det skulle være anledning til mer:) Har en 4,5 åring så slike luksusproblem dukker sjelden opp:)
Personlig12 Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 Etter eggløsning er det lite vits i å ha sex, egget lever bare et døgn, mens sædcellene kan leve i flere dager. Hmmm liten vits sier du? Fnis
Athene Skrevet 18. februar 2011 #10 Skrevet 18. februar 2011 Etter eggløsning er det lite vits i å ha sex, egget lever bare et døgn, mens sædcellene kan leve i flere dager. Hmmm liten vits sier du? Fnis Hahaha.... Her har vi forsvunnet litt for mye inn i prøveverden forstår jeg. Trur jeg unngår å vise den til min mann... Jeg velger å korrigere meg selv: "etter EL er det ingen vits i å ha sex for å bli befruktet".
Personlig12 Skrevet 18. februar 2011 #11 Skrevet 18. februar 2011 Hahaha.... Her har vi forsvunnet litt for mye inn i prøveverden forstår jeg. Trur jeg unngår å vise den til min mann... Jeg velger å korrigere meg selv: "etter EL er det ingen vits i å ha sex for å bli befruktet". Jeg syns den var utrolig bra. Jeg lo godt her. Lykke til
Skytte Skrevet 18. februar 2011 #12 Skrevet 18. februar 2011 Hehehe:) Vi blir vel fort litt tullete av denne prøvingen:) Men kjenner jo at man er litt mer i det amorøse hjørnet når el nærmer seg. Men det er jo også kroppens instinkt for at vi skal reprodusere oss! Smart den kroppen altså!
kvn84 Skrevet 19. februar 2011 #13 Skrevet 19. februar 2011 Har testet positivt på EL test i dag... mener jeg hadde el på tors eller fredag. Hvor lenge kan en test slå ut positivt? og bør vi hoppe te køys til testene ikke er positive lenger?
Athene Skrevet 19. februar 2011 #14 Skrevet 19. februar 2011 Har testet positivt på EL test i dag... mener jeg hadde el på tors eller fredag. Hvor lenge kan en test slå ut positivt? og bør vi hoppe te køys til testene ikke er positive lenger? En test blir negativ ganske snart (timer) etter at egget har løsnet, da lhg nivået synker raskt. En positiv test betyr EL om 12-72 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå