Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Alternativ til tale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at man som brud har frihet til å velge om man skal holde tale eller ikke, tradisjonelt sett...Men ser jo også at det har blitt veldig vanlig at man gjør det, så jeg føler meg litt presset :gjeiper:

Neida, men jeg vil jo gjerne gjøre noe. En tale er helt uaktuelt, for jeg kommer rett å slett til å være så nervøs at hele dagen muligens ville blitt ødelagt. Så da er jeg på jakt etter et alternativ. Har lekt litt med tanken på å lage et lite lysbildeshow med musikk...men jeg vet liksom ikke.

Innspill, noen? Alle forslag settes utrolig mye pris på! :)

Skrevet

Samboer kommer nok heller ikke til å holde tale, og tenker at vi egentlig ikke gjør noe ut av det. Kanskje han skriver en sang som alle kan synge, men det blir nok aldri noen tale. Jeg synes forresten lysbildeshow hørtes veldig fint ut og personlig! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg hadde ingen tale, av samme grunn som du. Dagen ville blitt ødelagt.

Jeg hadde heller ingen sang eller noe alternativ til tale.

Det viste seg at det ble mer enn nok taler (kunne godt ha hatt et par færre, faktisk), og forloveren min hadde laget sang, pluss at vi hadde noen andre innslag av musikalske venner, så jeg tror (håper) at ingen savnet det. Jeg hadde forklart mannen det på forhånd, og våre nærmeste familier, slik at ingen skulle sitte og lure på når min tale skulle komme under middagen.

Skrevet

Mannen min er ikke noe glad i å få all oppmerksomheten på denne måten. Da blir han veldig nervøs. Så vi skrev tale sammen, hvor vi fortalte forsamlingen morsomme ting fra da vi møttes og opp til vi giftet oss, morsomme ting vi visste om hverandre, hvordan personlighetene våre var, og hvor glade vi var for at alle hadde kommet osv. (tok med andre ord hele greia med en god dose humor). Vi sa noen paragrafer hver og byttet på. Ble bra, og begge var like nervøse, men det gikk greit :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Min svigermor holdt ikke tale i sitt bryllup i fjor, men hun fikk en venn av kjæresten min til å komme å synge "deres" sang, noe svigerfar satt utrolig stor pris på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...