AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Hei! Jeg er ferdig med bachelorgraden min i slutten av mai i år Jippi! Jeg er selvfølgelig veldig opptatt av hvor jeg kan begynne å jobbe og har begynt å se meg omkring. Lett en del rundt idag og funnet noen PERFEKTE stillinger, som jeg er kvalifisert til, har relevant erfaring til, er veldig motivert til og tror jeg kan gjøre en veldig god jobb. Men jeg kan jo umulig begynne å jobbe før 1. juni! På noen av stillingsannonsene står det ingenting om tiltredelsesdato, og en står det snarest. Poenget er at dette er litt "sjeldne" stillinger og jeg er redd jeg går glipp av noen gode muligheter hvis jeg lar disse passere. Men hva syns dere, er det for tidlig å søke på en stilling jeg ikke kan begynne i før om 3,5 mnd? Tror dere at de kan vente på meg? Har så lyst på en av disse stillingene!! Har lett i alle årene mens jeg har studert, men ikke funnet noe som passer så bra som disse!! Håper noen der ute har noen synspunkter på dette. Hilsen meg
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Bare søk, de fleste bedrifter vet at man ikke kan begynne med en gang uansett. Søknadsprosessen skal fullføres, og så skal folk evt. si opp jobben de har og arbeide ut oppsigelsestiden, så som oftest regner man med to-tre måneder etter at man har fått jobben før man kan begynne å arbeide uansett. Når det gjelder jobben som vil ha noen snarest ser de nok etter noen som kan begynne med en gang, men det skader ikke å søke - kanskje finner de ingen andre, og da kan de være nødt til å vente på deg. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Bare søk, de fleste bedrifter vet at man ikke kan begynne med en gang uansett. Søknadsprosessen skal fullføres, og så skal folk evt. si opp jobben de har og arbeide ut oppsigelsestiden, så som oftest regner man med to-tre måneder etter at man har fått jobben før man kan begynne å arbeide uansett. Når det gjelder jobben som vil ha noen snarest ser de nok etter noen som kan begynne med en gang, men det skader ikke å søke - kanskje finner de ingen andre, og da kan de være nødt til å vente på deg. Ja, du sier noe der. Håper du har rett Det skader jo ikke å søke uansett egentlig! Hadde vært fantastisk å kunne gå rett ut i jobb etter endt utdanning! Noen som har en god oppskrift på hvordan skrive søknad og CV?
Lady Stardust Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Ja, du sier noe der. Håper du har rett Det skader jo ikke å søke uansett egentlig! Hadde vært fantastisk å kunne gå rett ut i jobb etter endt utdanning! Noen som har en god oppskrift på hvordan skrive søknad og CV? Min lenke Det er en fin side med en del informasjon om både søknad og CV, og nyttige tips til eventuelt jobbintervju
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Min lenke Det er en fin side med en del informasjon om både søknad og CV, og nyttige tips til eventuelt jobbintervju Takk skal du ha Likte den siden!
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Du er så absolutt ikke for tidlig ute. Og hvis bedriften virkelig vil har deg er de villig til å vente på deg. Jeg er inne i søknadsprosess selv og kan tidligst starte 1. juli, iom at jeg har 3 måneders oppsigelse fom 1. i måneden. pga sommerferie antar jeg egentlig det blir aktuelt med oppstart til høsten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå