AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Jeg er nettstudent, og gjør derfor alt på egenhånd. Det har gått greit så langt, men nå når det blir enda større og krevende oppgaver mister jeg helt lysten og motivasjonen til å holde på med studiene. Jeg skal snart ha eksamen, og må derfor ha gjort ferdig alt av innsendingsoppgaver før jeg skal opp. Jeg har prøvd å tenke på at jeg skal gjøre det bra for å kunne velge å vrake i studier senere, at jeg får bedre karakterer enn andre og sånne ting, men det hjelper så absolutt ikke. Jeg kan sette meg ned med bøkene og studiesiden foran meg, men jeg mister alltid konsentrasjonen med en gang. Jeg prøver å ta meg selv i nakken, men jeg finner alltid på en unnskyldning for å unngå det. Er det noen som har noen gode ideer og metoder for å få motivasjonen og lysten tilbake? Det jeg jobber med er norsk og engelsk, og jeg syns jo egentlig at det er ganske interessant, men likevel klarer jeg ikke holde fokus ...
Bellamy Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Ikke sitt hjemme å jobbe! Dra på biblioteket f.eks, da kan du bli mer inspirert til å jobbe. Begynn med å jobbe i korte intervaller - jobb 20 min, så 5 min pause. jobb 30 min, så 5 min pause. jobb 45 min, så 5 min pause. jobb 1 time - en halvtimes pause. Så begynner du på nytt igjen etter pausen! Dette hjalp meg når jeg var umotivert
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Ikke sitt hjemme å jobbe! Dra på biblioteket f.eks, da kan du bli mer inspirert til å jobbe. Begynn med å jobbe i korte intervaller - jobb 20 min, så 5 min pause. jobb 30 min, så 5 min pause. jobb 45 min, så 5 min pause. jobb 1 time - en halvtimes pause. Så begynner du på nytt igjen etter pausen! Dette hjalp meg når jeg var umotivert Det var et veldig godt råd! Biblioteket her jeg bor, er kun åpent på ettermiddagen/kveldstid så det blir litt vanskelig for meg å sitte der siden jeg jobber endel på denne tiden av døgnet.
Gina_ Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Enig med det andre forslaget. Men hvis biblioteket er åpent sent, hva med å sette seg på en kafé?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Enig med det andre forslaget. Men hvis biblioteket er åpent sent, hva med å sette seg på en kafé? Det går jo an, men jeg har inntrykk av at man kanskje blir fortere forstyrret der? Jeg vet ikke, har jo ikke prøvd selv.
Gina_ Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Det går jo an, men jeg har inntrykk av at man kanskje blir fortere forstyrret der? Jeg vet ikke, har jo ikke prøvd selv. Det er jo litt mer forstyrrelser, men jeg syns egentlig det er litt koseligere, for da skjer det noe rundt en, i stedet for dørgende stillhet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå