Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre historien kort; moren min og jeg flyttet ut av en leilighet, hvor huseieren nektet å utbetale depositumet av forskjellige banale årsaker. Hun fant på stadige unnskyldninger og hadde ingen grunn til å ikke betale ut pengene. Saken ble videreført til advokaten og brev ble utveklset. Plutselig, uten forvarsel forsvant det 40.000 kr fra hennes konto i dag. Hun ringte til banken og fikk høre at pengene fortsatt er der, men at de er fryst av banken etter kemnerns ønske og huseierens. Da jeg har ingen erfaring innenfor dette området, vil jeg gjerne vite hva som må til for at pengene skal fåes tilbake. Det skal sies at det ene brevet fra huseieren tilsier at vedkommende krever 21.000 kr av depositumet... Det er ikke noe vi har gått med på, og fortsatt å videreføre saken. Spørsmålet er om de pengene som har blitt fryst i banken, vil tilbakebetales om vi siers oss villige til å betale det kravet hun har satt...

Jeg setter ufattelig stor pris på alle seriøse svar. ......

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Summen må betales. Enkelt å greit.

Har du mottatt en fullmakt, signer den å send den i retur, fax eller mail. Om du ikke har mottatt fullmakt, ring dem å be de sende på nytt. Ellers må de gå via Namsmannen og det tar lengre tid, å ser dårlig ut på din historikk til senere.

De har låst hele konto'n , og bedt banken gi dem summen du skylder. Bare den summen.

Bankene kan være treige med å svare, og når det er trukket kan du be kemner'n manuelt låse opp konto igjen. Det skjer automatisk, men ikke hurtig.

Endret av Wonders
Skrevet

For å gjøre historien kort; moren min og jeg flyttet ut av en leilighet, hvor huseieren nektet å utbetale depositumet av forskjellige banale årsaker. Hun fant på stadige unnskyldninger og hadde ingen grunn til å ikke betale ut pengene. Saken ble videreført til advokaten og brev ble utveklset. Plutselig, uten forvarsel forsvant det 40.000 kr fra hennes konto i dag. Hun ringte til banken og fikk høre at pengene fortsatt er der, men at de er fryst av banken etter kemnerns ønske og huseierens. Da jeg har ingen erfaring innenfor dette området, vil jeg gjerne vite hva som må til for at pengene skal fåes tilbake. Det skal sies at det ene brevet fra huseieren tilsier at vedkommende krever 21.000 kr av depositumet... Det er ikke noe vi har gått med på, og fortsatt å videreføre saken. Spørsmålet er om de pengene som har blitt fryst i banken, vil tilbakebetales om vi siers oss villige til å betale det kravet hun har satt...

Jeg setter ufattelig stor pris på alle seriøse svar. ......

Litt uforklarig innlegget ditt. Først skriver du at det var banale årsaker, så hadde huseier ingen grunn. Dere godtok ikke,men samtidig spør du om de blir tilbakeført om dere betaler....

Står depositument på din mors konto da?

Skrevet (endret)

Jeg foreslår at du skriver en ny forklaring. Jeg bøyer meg i støvet for Wonders hvis hun skjønte noe av det her.

Edit: Nå har jeg lest igjennom 3-4 ganger, er det slik det henger sammen:

- Dere mener dere har hele dep. til gode, mens huseier mener at det skal trekkes 21 000 kr.

- Kontoen til huseier fryses av kemner (huseier skylder skatt?). Dere hadde ikke egen konto for dep.

- Huseier har ikke penger å betale dere ettersom hun ikke kan røre disse 40 000 kr. Hva er egentlig dep. på?

Men så blir forvirringen total (og jeg mistenker at min tolkning ikke lenger stemmer) i den siste setningen.

Endret av L. Kennedy
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...