Gå til innhold

Rimelige blomster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter et rimelig sted i Oslo å bestille brudebukett og blomster, er det noen som har tips og erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bor ikke i oslo, men kommer med et tips alikavell.

en venninne av meg tipset meg om at når man skal ut å kjøpe brudebukett, bør man la være å si at det er en brudebukett, da blir prisen myyyye rimligere, men jeg prøvde ikke dette selv, da jeg kjenner hun som skal lage buketten min.

Skrevet

Når det gjelder blomsterdekorasjoner i kirken (hvis det er der du skal gifte deg), så kan du be om navnet på de andre og høre om dere skal spleise på det. På Mester Grønn får du mye for pengene og de leverer dekorasjoner (og brudebuketter, tror jeg!). Vet ikke om holdbarheten er like bra som hos andre, men blomstene holder seg jo uansett de få timene et bryllup varer!

Skrevet

Jeg kjøpte en vanlig bukett på en blomsterbutikk. Sto i kø, og foran meg var det en mann som bestilte en fin bukett og fikk laget den der, og da det var min tur, sa jeg: "Jeg vil også ha en sånn!". Ble fint og rimelig, og jeg nevnte ikke ordet bryllup.

Til dekorasjoner i festlokalet hadde vi mange forskjellige typer snittblomster i små vaser. På morgenen før vielsen (vi hadde sen vielse og god tid) kjørte vi innom Plantasjen, og rasket med oss litt av hvert som de hadde der akkurat da. Synes det ble veldig fint, og absolutt ikke dyrt! Men det fungerer best hvis man ikke har en spesiell farge i temaet som man MÅ ha, for utvalget varierer jo.

Skrevet

Lurer litt på det med å ikke si at det er til bryllup, skjønner de ikke det når buketten skal bindes til å holdes i og slikt? :gjeiper:

Skrevet

Lurer litt på det med å ikke si at det er til bryllup, skjønner de ikke det når buketten skal bindes til å holdes i og slikt? :gjeiper:

Lurer jeg og på :P

Skrevet

Kjøp roser/de blomstene du skal ha, og bind sammen buketten selv.

Samme med iallefall bord dekorasjoner - kjøp blomster og ordne de i diverse vaser selv - bør bli temmelig rimelig - med mindre man skal ha det skikkelig "overdådig" og profft da.

Skrevet

Noen som har tips til hvordan man binder buketten selv så den ikke faller sammen med en gang?

Det er vel en spesiell måte å gjøre det på, med hensyn til å holde den fuktig og slikt. Jeg kunne tenkt meg å ha callaliljer, en kort liten bukett.

Skrevet

Noen som har tips til hvordan man binder buketten selv så den ikke faller sammen med en gang?

Det er vel en spesiell måte å gjøre det på, med hensyn til å holde den fuktig og slikt. Jeg kunne tenkt meg å ha callaliljer, en kort liten bukett.

Er en del tips på youtube :)

Den bør jo ikke lages noe senere enn dagen før, så spørsmålet er vel heller om man har tid til det dagen før bryllupet...?

Jeg hentet min brudebukett dagen før, og fikk beskjed om at den måtte i kjøleskap forholdsvis fort (giftet oss i juni, og det var mye sol). Det var også viktig å ta ut grønnsaker o.l fra kjøleskapet. Dette hadde jeg aldri hørt før, så satte stor pris på tipset! Greit å vite :)

Skrevet

Tips:

Tenk igjennom hvilke blomster du ønsker. Det er her de store prisforskjellene ligger....

Store langstilkede roser koser MYE mer enn f.eks. nelliker, krysantemum m.m.

(Jeg valgte neliker....sparte mye penger... En brudebukett (ja, jeg viste kjolen og trykksaker og blomsterdekoratøren viste det var til bryllup) + 3 knapphullsbuketter + 6 klargjorte blomster til forloveres hår kom på rett under 1000 lappen....

Skrevet

her vises det ganske enkelt hvordan det lages! :=)

En ting jeg lurer på er hvor man kjøper disse bladene? Jeg har vært på plantasjen og de selger ikke sånn enkeltvis........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...