Personlig12 Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 VI tenker vi skulle fly ned til Alicante, leie bil og kjøre nedover kysten ved middelhaver her. Har lite eller ingen kjennskap til byene som ligger rundt her, og håper kanskje noen hadde litt erfaring? Er det lurt å bestille hotell på forhånd (vi håpet vi slapp det, slik at vi ikke binder oss)? Tips og råd mottas med takk )
Viernes Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 (endret) Ville heller flydd til Valencia og kjørt nedover derfra (da får dere med hele Costa Blanca), evt reist nordover fra Alicante før dere tok turen sørover igjen. Dere går glipp av mye hvis dere bare reiser sørover. Denia, Javea, Polop, La Nucia, Guadalest, Les Fonts De L'Algar, Altea, (Albir - typisk "sydenby", mye norsk her) Villajoyosa/La Vila Joiosa, San Juan, (visstnok superstrand der), El Campello og helt sikkert en del andre småbyer/ting verdt å se som jeg ikke vet om Jaja, Benidorm også, selvfølgelig. Mange typiske spanske småbyer som ikke er turistmagneter - I love it! Endret 17. februar 2011 av Swe
Personlig12 Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2011 Grunnen til at vi flyr til alicante er at ryanair er så billige ned der. 1300 kr for to stk Tenkte faktisk på å kjøre litt nord først så sør til Malaga. Mange gode tips her. Vet du hvordan prisene er på hoteller her? Er det ok med drop inn? Har ikke lyst å binde oss for alle dagene, kanskje den første og siste... Det var jo så billig med leiebil også, mer penger til mat og vin
Viernes Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 (endret) Jeg pleier å bo i Villajoyosa (fantastisk liten by), så hvordan det er med hotellpriser osv aner jeg ikke noe om. Det er selvfølgelig dyrere og større risiko for fullt hotell hvis dere reiser midt på sommeren. Leiebil er det nok lurt å bestille på forhånd hvis dere drar midt i juli, feks. Mange forskjellige utleiere på flyplassen, tror jeg. Når reiser dere? Endret 17. februar 2011 av Swe
Personlig12 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2011 Jeg pleier å bo i Villajoyosa (fantastisk liten by), så hvordan det er med hotellpriser osv aner jeg ikke noe om. Det er selvfølgelig dyrere og større risiko for fullt hotell hvis dere reiser midt på sommeren. Leiebil er det nok lurt å bestille på forhånd hvis dere drar midt i juli, feks. Mange forskjellige utleiere på flyplassen, tror jeg. Når reiser dere? Vi reiser nå i Mars, rundt den 15. Så siden der er lavsesong der nå, så må det vel være ok å få et drop inn hotell. Vallajoyosa, noteres:)
Gjest padawan Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 jeg misunner dere som skal reise rundt i Spania.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 25. februar 2011 #7 Skrevet 25. februar 2011 Kjør litt rundt i Andalucia også og dropp kysten litt en dag eller to. Det er fult opp av små hvitkalkede landsbyer der og kjører du om El Chorro, så er det aqaudukter der som er verdt å se. Og Ronda er et must å besøke. http://no.wikipedia.org/wiki/Andaluc%C3%ADa Bare pass på i storbyene. Tjuvrader kjenner igjen en leiebil på lang avstand og de kjører gjerne mopeder ol helt inntil leiebilen og stikker hull i dekket deres. Enten så samarbeider de med dekklevrandører i nærheten eller så vil de prøve å robbe dere. Så hold bildøra låst hele tiden. Men jeg selv har bare kjørt bil i fjellområdene og der er det helt trygt.
Gjest padawan Skrevet 25. februar 2011 #8 Skrevet 25. februar 2011 (endret) den eneste gangen jeg har opplevd krimminalitet i Spania var nettop i fjellbygdene. jeg er forøvrig enig i El Chorro og Rhonda. Endret 25. februar 2011 av padawan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå