AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Del Skrevet 17. februar 2011 Hei Litt usikker på om jeg har plassert tråden på riktig plass, men jeg prøver her Jeg lurer litt på tradisjoner i forhold til muslimsk bryllupsfeiring. Samboeren min skal være forlover i brylluppet til en kompis som er muslim. Dette er et ukjent tema for oss begge, så vi er litt nysgjerrige på hva vi kan forvente oss Er det vanlig at kjæreste/samboer også blir invitert, slik det er vanlig i våre tradisjoner? Jeg har dessuten hørt at i første delen av brylluppet feirer mennene og kvinnene for seg selv, før de går sammen igjen. Stemmer dette? Hva med bekledningen? Vi er jo begge norske, hvordan kler man seg i et muslimsk bryllup? Hvor lenge varer et muslimsk bryllup? Kanskje mange rare spørsmål, men som sagt er dette et ukjent tema for oss. Håper noen vil ta seg litt tid til å besvare spørsmålene for oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naenia Skrevet 18. februar 2011 #2 Del Skrevet 18. februar 2011 Dere burde jo bare kunne spørre brudeparet? Hadde jeg tilhørt en annen religion enn min forlvoer hadde jeg blitt kjempeglad for at han/hun spurte meg litt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 18. februar 2011 #3 Del Skrevet 18. februar 2011 Det er forskjellige tradisjoner avhengig av hvilket land de kommer fra. I tillegg er det forskjellige tradisjoner innad i landene, avhengig av blant annet hvor konservative/tradisjonelle man er. Noen har f.eks. bryllup der menn og kvinner sitter adskilt, andre har "vestlige" bryllup. Det er forskjellig mat, forskjellige skikker, forskjellige forventninger til gaver, forskjellige ritualer idet man ankommer osv. Så det beste er nok om kjæresten din spør han som skal gifte seg Høres forresten veldig spennende ut! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 23. februar 2011 #4 Del Skrevet 23. februar 2011 MashAllah Så koselig da Ts! Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg har vært på dette flere ganger, og det er forskjellig fra familie til familie, land til land. Noen ber ikke par om de ikke er gift. Om du blir bedt, ta med seg sjal så du kan dekke til hodet om det er veldig religiøst. Man sitter ofte å venter i timeshvis, og gjester & maten er alltid forsinket så kom litt seint å spis godt med middag først!!! Man spiser KUN med høyre hånd, man kan bryte brød osv med venstre, men ikke føre den opp mot munnen. Jeg pleier å sette meg på min venstre hånd Jeg er venstrehendt Noen typer er ikke mennene med i det heletatt, før helt på slutten hvor brudgom og venner henter bruden... Og kaken er delt opp.(krysser fingerne for at det blir den fra Pascal igjen) Man tar som god regel aldri bilder av forsamlingen om de ikke står på podiet der paret pleier å sitte.... Når bruden kommer og noen vil ta bilder kaster alle kvinnene på seg sjal, så ingen skal ha bilder av noens koner uten sjal. Det er litt spes, men man føyer seg jo bare etter... Og DANS og klapp folkens, sleng dere i det. Noen serverer ikke alkohol, andre er litt mer chill... Gaver pleier å være penger. http://www.youtube.com/watch?v=ahfxm9ou5Pg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå