Gå til innhold

Bruke angrepille som prevensjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

For noen helger siden var jeg tilfeldigvis på fest med en fyr jeg har vært på noen dater med. Vi ble begge gode og fulle, og han ble med meg hjem. Vi har hatt sex et par ganger før, da med kondom fordi jeg ikke bruker annen prevensjon, og fordi jeg faktisk ikke kjenner han så godt.. Vi kom godt i gang denne natten, og vi var begge klare for samleie. Jeg tok frem et kondom, og da spør han om jeg ikke heller kan ta en pille i morgen. Ble rimelig irritert for dette, og snudde meg vel egentlig bare vekk fra ham, og la meg for å sove.

Vet ikke om jeg hadde reagert på denne måten om jeg var edru, men der og da følte jeg meg fornærmet. Tenkte ikke så mye på at han kanskje ble skuffet for at jeg trakk meg - men det var aldri meningen heller, før han foreslo angrepille. Jeg har alltid ment at angrepille ikke er prevensjon.

Overreagerte jeg? Eller? Og er det så forferdelig å bruke kondom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angrepille er en nødløsning, så jeg kan forstå at du ble irritert over at han ikke ville bruke kondom.

• Liker 3
Skrevet

Nei fytti - man tar gjerne bare angrepille en eneste gang. Man blir skikkelig kvalme av de og kaster man opp, så må man ta en ny pille.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer. :happy:

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns ikke du overreagerer. Angrepiller er en nødløsning.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med resten her. Du overreagerte IKKE!

Angrepille er som andre nevner en nødløsning, og når du i tillegg har en kondom for hånden skjønner jeg ikke problemet hans! Bra du ikke lot deg "bruke".

• Liker 2
Gjest HunterLady
Skrevet

Angrepiller er overhodet ikke bra for kroppen og kan føre til en del bivirkninger. Synes det var veldig dårlig gjort av han å si sånt. Men det kan jo være at han faktisk ikke forstår at angrepillen er nødprevensjon. Er ikke alle som er klar over det, og tror det kan brukes som prevesjon. Dumt, men sant.

• Liker 2
Skrevet

Kondom er sikrere, har færre bivirkninger og er billigere enn angrepillen. Heller sjokolade med papiret på enn konstant kvalme og hodepine for så å oppdage at pillen ikke virket likevel!

• Liker 2
Skrevet

Synes du var veldig flink som tok den beslutningen der!!! For angre piller er absolutt ikke en løsning. Flink!!!:)

• Liker 2
Skrevet

Ei venninne blei gravid etter å ha brukt angrepillen som nødprevensjon etter fylla. Hun ble opplyst om at den kun virker i 60% av tilfellene hvor man "treffer blink"...

Spørs om han hadde syntes at det var så fett.. ?

• Liker 1
Skrevet

I følge en legeuttalelse jeg har lest så er en angrepille så spekket med hormoner at man kan faktisk ta 21 vanlige p-piller og dermed få samme virkning. Tenk litt på den.

• Liker 1
Skrevet

Angrepiller er naudløysning. Det er ikkje eit alternativ for kondom. Kondom beskytter mot SOS og er sikrere mot graviditet.

• Liker 1
Skrevet

Synes du gjorde det rette.

For angrepiller er ikke ment som prevensjon, men som nødhjelp i tilfelle uhelle er ute. For eksempel dersom kondomet sprekker.

Men så til det siste spørsmålet. Ja, det er faktisk relativt forferdelig å bruke kondom. Det reduserer følelsen veldig mye. Spesielt for gutten siden det er på ham kondomet sitter fast, mens kvinnen nok merker lite siden ut-inn bevegelsen og friksjonen blir (bortimot) den samme.

Synd at det ikke finnes andre bedre alternativer. For eksempel p-piller for menn, slik at vi også kan beskytte oss.

Skrevet

Godt å høre at dere er enige med meg :jepp: Håpet at andre enn meg ville reagere på å bruke angrepille som prevensjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...