Gå til innhold

jeg har frysen full av findus :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte inn masse på tilbud- disse fryste posene med grønnsaker, fryste troskefileer osv. er ikke dette sunt?? må det være ferskt for å være bra?

kjøpte også et par frossenmiddager.. vet jo at de ike er supersunne med det står 450kalorier per pakke og det er jo helt supert å vise hva man faktisk får i seg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, dette er både sunt og bra. Og dessuten, jeg jobbet i fiskebutikk, og det de kalte ferskt hadde vi hatt inne et par dager oppbevart i kjølerom......

Skrevet (endret)

Hvor er det det er tilbud på Findus? :fnise: Nei seriøst... Hvor?

Endret av sussanne
  • Liker 1
Skrevet

Frosne grønnsaker har faktisk oftere et høyere næringsinnhold enn de ferske man kjøper i butikken. De fryses nemlig relatvit raskt, mens ferske grønnsaker kan bli stående noen dager/uker gjennom transport, oppbevaring etc. - og enkelte næringsstoffer reduseres ved eksponering til luft, varme og lys. :)

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke usunt selv om det er fryst, nei. Og rene råvarer, eller mat som hovedsaklig består av ok, sunne råvarer, er bra. Dessuten er det ikke pr definisjon usunt med 450 kalorier, det er en helt vanlig middagsstørrelse! Jeg kjøper en del frosne grønnsaker, sopp, fisk og kjøtt, ikke ferdigmat, og mener selv jeg spiser sunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...