AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 kjøpte inn masse på tilbud- disse fryste posene med grønnsaker, fryste troskefileer osv. er ikke dette sunt?? må det være ferskt for å være bra? kjøpte også et par frossenmiddager.. vet jo at de ike er supersunne med det står 450kalorier per pakke og det er jo helt supert å vise hva man faktisk får i seg?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Neida, dette er både sunt og bra. Og dessuten, jeg jobbet i fiskebutikk, og det de kalte ferskt hadde vi hatt inne et par dager oppbevart i kjølerom......
sussanne Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 (endret) Hvor er det det er tilbud på Findus? Nei seriøst... Hvor? Endret 17. februar 2011 av sussanne 1
Pingting Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Frosne grønnsaker har faktisk oftere et høyere næringsinnhold enn de ferske man kjøper i butikken. De fryses nemlig relatvit raskt, mens ferske grønnsaker kan bli stående noen dager/uker gjennom transport, oppbevaring etc. - og enkelte næringsstoffer reduseres ved eksponering til luft, varme og lys. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Det er ikke usunt selv om det er fryst, nei. Og rene råvarer, eller mat som hovedsaklig består av ok, sunne råvarer, er bra. Dessuten er det ikke pr definisjon usunt med 450 kalorier, det er en helt vanlig middagsstørrelse! Jeg kjøper en del frosne grønnsaker, sopp, fisk og kjøtt, ikke ferdigmat, og mener selv jeg spiser sunt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå