AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Jeg leter etter en fin gave til ei jente på fire år. Har søkt litt rundt men det er for det meste prinsesseting som blir foreslått, noe hun ikke er sååå veldig glad i. I tillegg har hun masse leker, og jeg vil helst kjøpe noe som ikke er leker. Jeg blir nok å legge ved penger og/eller klær, så jeg trenger noe annet - helst noe litt spesielt. Jeg har muligheten til å få kjøpt hva enn det skulle være i Oslo i helga, ellers må det gå an å få kjøpt på vanlige steder, eventuelt på internett. Litt om jenta: - Hun liker rosa, men ikke Barbiedukker osv. - Hun liker filmer og biler. - Hun blir veldig fort rastløs og sitter sjelden lenge med en leke. Dessuten har hun som sagt allerede mange leker, og jeg er ikke nødvendigvis ute etter en leke (men gjerne foreslå det hvis det finnes noe litt spesielt). Jeg har liksom litt lyst til å gi henne noe som "varer", men samtidig noe hun setter pris på akkurat nå. Har veldig lyst til å gi henne et vakkert smykkeskrin en gang, men føler at det ikke blir helt riktig helt ennå. Jeg er villig til å legge en del penger i denne gaven
*Mocca* Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Hva med lekebutikker som fører leker som varer litt lenger, treleker og slikt. Har sett de har kassaapparat, matvarer, det finnes også kakefat osv med kaker.... http://sprell.no/index.asp?side=produkter&cid=&fa=3&fp=0&fm=0&fk=2&sok=1&soktekst= http://www.riktigeleker.no/?
Gjest Frøkenfriken Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Hva med en opplevelsesgave da? Kinobilleter (hvis ho var glad i å se film), badeland. Eller smykke? Jeg har ei jente på 4 selv, og ho eeelsker smykker.... Samt alt som kan lages av modell-leire. Du får jo ørten ting til modell-leire, som former og presser.
*Mocca* Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Og Bindeez.... er veldig populært også...
MellonCollie Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Jeg var i bursdag til ei jente på 4 år for en måneds tid siden, og da kjøpte vi ett brettspill til henne. Mammaen har skrytt så mye i etterkant, det var den desidert mest populære gaven og blir masse brukt (og så følte jeg meg veldig politisk korrekt, ettersom det var litt læring involvert også Ikke bare en bruk og kast-leke ). Så er det jo holdbart også når hun blir litt eldre.
Nasse Nøff Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 Enig i at brettspill er et godt forslag, det er et kunnskapsspill som heter "Se hva jeg kan" som er veldig fint. Støtter også at Sprell har mye fint. Et annet forslag kan være noe ordentlig utkledningsutstyr, det synes barn er gøy i mange år. Men jeg vil vel i hovedsak foreslå bøker! Du kan foreksempe begynne å gi henne Roald Dahl-bøker, det vil hun ha glede av i mange år. De fleste av dem er hun nok for liten til ennå, men det er en som heter "Bittesmåene" som kan gå. Ellers finnes det en drøss med andre fine bøker eller lydbøker.
mars-mamma Skrevet 17. februar 2011 #8 Skrevet 17. februar 2011 "Se hva jeg kan" hadde jeg tenkt å foreslå jeg også. Et kjempefint brettspill jeg har spilt sammen med nevøen til samboern min på nå 5 år. Fikk det da han var 4,5. Jeg pleier å gi "kjedelige" gaver, ting som foreldrene setter pris på og som barna trenger. Dette er fordi jeg liker at barna mine får det.. Til bursdager får de alt for mye leker og dill uansett.. Dersom hun går i BHG/er mye ute er jo ulltøy veldig kjekt, evt. Ny parkdress? Kan jo høre med foreldrene om det er noe hun trenger av klær/utstyr? Ser at du helst vil gi henne noe som HUN liker, men går jo ann å kombinere. En reima-parkdress og en tavle hun kan ha på rommet sitt med medfølgende kritt? så kan hun øve seg på skrive/tegne. En "barnecomputer"? Finnes forskjellige typer, alt fra hello kitty til mikke mus. Det er poppis selv blant barn som ikke har "ro i rompa". "Kapla"-trebyggeklosser? Brio togbane? Lego eller duplo?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå