AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Har møtt en regelmessig siden desember nå. Vi er alltid enten hjemme hos han eller meg. Ser film eller bare snakker/koser. Han er romantisk i senga, kan ligge å stryke meg og det virker som han liker nærhet. Men han har aldri bedd meg med ut eller lagd middag for meg eller noe sånt. Savner romantikken.. Jeg er litt pingle og er redd jeg skal ødelegge noe om jeg tar det opp.. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?
Gjest caramiacaramella Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Kjenner meg veldig igjen i problemstillingen! Problemet er vel at han nå er vant til at dere bare er hjemme hos en av dere og ser tv/film. Han tenker kanskje at det ikke er så viktig for deg å gå ut på ting. Det jeg gjør når slikt skjer med noen jeg dater, er at jeg hinter litt om hvor koselig det hadde vært å gå ut på middag en gang feks, eller jeg sier at "å, den filmen vil jeg gjerne se på kino" og så håper jeg at han skal plukke opp på det og be meg ut. Du kan jo prøve på det:)
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Ja, men jeg er redd han bare ser på det vi har som to som møtes av og til og har det koselig sammen. Skjønner ikke hvorfor jeg skal være så usikker hele tiden. Er redd han skal synes jeg er teit som faktisk tror at vi har noe. Er jo egentlig en helt latterlig tanke fra min side, men likvel. Kan ikke noe for at jeg er så usikker.
Neket Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Neste gang du er invitert på ett eller annet der det kan passe å ha med seg følge, spør ham om han vil være med? 2
Jägermeister Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Hva med å foreslå en romantisk aften, eller en date? Du kan jo også be ham. Ta det første skrittet så tar han sannsynligvis lærdom videre. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Hvorfor kan ikke du da intitativet? I stedet for å være "gammeldags" og vente på at han skal gjøre det. For meg blir det totalt feil å bruke energi på å være missfornøyd for at han ikke tar initiativet, når en faktisk selv kunne brukt denne energien på det man mangler. 1
Gjest Airi Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Kan ikke du be ham ut? "Det hadde vært hyggelig å gå ut og spise sammen, skal vi gjøre det?" "Ja, god ide!"
kontorstol Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Du savner romantikken men gidder ikke gjøre noe for det selv? Be han ut eller lag middag til han selv. Han setter nok pris på det. 3
Hanselot Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 Kjenner meg veldig igjen i problemstillingen! Problemet er vel at han nå er vant til at dere bare er hjemme hos en av dere og ser tv/film. Han tenker kanskje at det ikke er så viktig for deg å gå ut på ting. Det jeg gjør når slikt skjer med noen jeg dater, er at jeg hinter litt om hvor koselig det hadde vært å gå ut på middag en gang feks, eller jeg sier at "å, den filmen vil jeg gjerne se på kino" og så håper jeg at han skal plukke opp på det og be meg ut. Du kan jo prøve på det:) Kan ikke dere kvinnfolk gå rett på sak istedetfor å hinte for deretter å bli sure når menn ikke tar ett hint. Skjønner dere enda ikke at mannfolk ikke tar hint?? 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #10 Skrevet 19. februar 2011 Hvis du selv tar initiativet, så får du også en pekepinn om hvor mye han legger i dette. For meg høres det ut som om han betrakter dere kun som sengevenner. Men hvis du vil ha noe mer, så må du "røyke reven ut."
Gjest Airi Skrevet 19. februar 2011 #11 Skrevet 19. februar 2011 Makan til synsing. Når skal vi forstå at det eneste som hjelper er å snakke sammen i klare ord, IKKE hinting. Det går begge veier også.
Gjest Hjerterdronning Skrevet 20. februar 2011 #12 Skrevet 20. februar 2011 Han synes sikkert at det å møtes hjemme hos hverandre er toppen av lykke. Dessuten er ofte menn gjerrigere en oss kvinner og synes det er fint å unngå ting som koster ekstra som å gå ut på byen/ restauranter etc.
Steinar40 Skrevet 20. februar 2011 #13 Skrevet 20. februar 2011 Han synes sikkert at det å møtes hjemme hos hverandre er toppen av lykke. Dessuten er ofte menn gjerrigere en oss kvinner og synes det er fint å unngå ting som koster ekstra som å gå ut på byen/ restauranter etc. Det heter å være økonomisk fornuftig! 3
Suzy Skrevet 21. februar 2011 #14 Skrevet 21. februar 2011 Alvorlig talt - det eneste du kan gjøre er å snakke med ham om dette. Foreslå at dere gjør noe sammen og forklar med det samme at du savner at dere går ut på date og at du er redd det bare skal være innesitting. Og for å være helt ærlig - om han dumper deg på grunn av det tror jeg ikke han var verdt å ha i utgangspunktet.... Det kan jo hende han tror at du helst vil ha det sånn også...?
Gjest tronder Skrevet 21. februar 2011 #15 Skrevet 21. februar 2011 leste i noe sjekke litteratur her for en stund siden, og der sto det enkelt å greit: Ting du ønsker i forholdet må legges til grunn fra dag 1! Hvis du ønsker å ha jentekveld hver tirsdag, så ikke avlys de for en periode, da kan partner oppfatte dette som om jentekveldene ikke er så viktig for deg, og komme med andre planer på tirsdager, for derretter å bli skuffa fordi du ikke ønsker å bli med på partners planer. Nei, legg føring fra dag 1, så slipper man å måtte innarbeide nye rutiner og partner får se hvordan du ønsker ditt liv og se om dette er noe som funker for begge to... Veit det er lettere sakt enn gjort, men prøv!
Gjest caramiacaramella Skrevet 21. februar 2011 #16 Skrevet 21. februar 2011 Kan ikke dere kvinnfolk gå rett på sak istedetfor å hinte for deretter å bli sure når menn ikke tar ett hint. Skjønner dere enda ikke at mannfolk ikke tar hint?? De fleste mennene jeg har holdt på med har hatt nok sosial kompetanse til å forstå såpass åpenbare hint. At du ikke gjør det, betyr jo ikke at alle menn er såpass blåst
Hanselot Skrevet 22. februar 2011 #18 Skrevet 22. februar 2011 De fleste mennene jeg har holdt på med har hatt nok sosial kompetanse til å forstå såpass åpenbare hint. At du ikke gjør det, betyr jo ikke at alle menn er såpass blåst Ja det er vel ikke så vanskelig å forstå hva jenta er ute når hun ligger på rygg og sprer bena, men det er ikke ett hint. Det er å gå rett på sak! You go girl :D
Gjest caramiacaramella Skrevet 22. februar 2011 #19 Skrevet 22. februar 2011 Ja det er vel ikke så vanskelig å forstå hva jenta er ute når hun ligger på rygg og sprer bena, men det er ikke ett hint. Det er å gå rett på sak! You go girl :D Å ligge på ryggen og skreve med bena har da ingenting med det vi snakker om å gjøre. Jeg vil påstå at å si "oi, den filmen ser gøy ut! Den vil jeg gjerne se på kino" er tilstrekkelig hint til at en mann kan plukke opp på det. De fleste oppegående menn trenger ikke få det inn med teskje.
Betty77 Skrevet 22. februar 2011 #20 Skrevet 22. februar 2011 Menn er ganske enkle dyr. Inviter ham ut selv? Eller 'den filmen har jeg lyst å se, kanskje du har lyst å invitere meg ut på date?' eller noe i den rettningen. Gå rett på sak, sier da mer om deg som kvinne - bestemmt :)Lykke til i forelskelse og kjærlighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå