Gå til innhold

Dere bifile menn

Fremhevede innlegg

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Jeg vet man ikke skal ta alle under en kam eller sette noen i bås, men man vet jo at flere homser er utpreget feminine og har jentete sider og at noen lesbiske er litt "tomboy" og har guttete interesser.

Jeg vet også at det spriker veldig her, og at en bestemt mal blir feil å sette. Men jeg lurer på DEG.

Er du like interessert i menn og kvinner (50/50 på en måte) ?

Kunne du innledet forhold med begge kjønn? Det ene kjønnet er ikke bedre/dårligere enn det andre?

Har du feminine sider/metroseksuelle trekk eller er du like maskulin som dine heterofile kompiser?

Jeg lurer fordi jeg er nysgjerrig. Jeg håper ike jeg støter noen.

Endret av HunterLady
Videoannonse
Annonse
Gjest HunterLady
Skrevet

Er kanskje ikke så mange bifile her inne??

Obs: Bifile kvinner kan selvsagt også svare. Men da må dere omkonstruere spørsmålene litt. :)

Skrevet

I'm not going to feed your prejudice...

Gjest HunterLady
Skrevet

I'm not going to feed your prejudice...

Hva er så fordømmende?? å være nysgjerrig? Unnskyld meg for at jeg lurer på ting jeg ikke har peilig på og spør spørsmål jeg ikke vet svaret på. Er litt viktig for meg å få svar, men kan vel alltids finne svar andre plasser.

Skrevet

Mennesker er forskjellige. De mest synlige homofile i media er femi. Men de fleste homofile er helt normale mennesker. De fleste lesbiske er også helt vanlige mennesker. Bifile likeså. Du kunne like godt spurt om blonde er på en arneledes måte enn brunetter. Eller om blåøyde har en annen personlighet enn grønnøyede. Jeg blir så PROVOSERT av idioter med fordommer! :kjempesinna: Og du er en av dem.

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Mennesker er forskjellige. De mest synlige homofile i media er femi. Men de fleste homofile er helt normale mennesker. De fleste lesbiske er også helt vanlige mennesker. Bifile likeså. Du kunne like godt spurt om blonde er på en arneledes måte enn brunetter. Eller om blåøyde har en annen personlighet enn grønnøyede. Jeg blir så PROVOSERT av idioter med fordommer! :kjempesinna: Og du er en av dem.

Og jeg blir provosert av folk som hisser seg opp ubegrunnet. Jeg prøvde å skrive ting så skånsomt som mulig, og jeg ser ingen plasser i HI at jeg virker fordomsfull. Jeg er ikke fordomsfull, men virker som du er det. Så da er du jo idiot du også, ifølge deg selv! :)

Og btw. Du vet ingenting om hvorfor jeg spør disse spørsmålene. Det er ikke for å lage forskningsrapporter, det er pga noe veldig personlig.

Endret av HunterLady
Skrevet

Ro ned cella da, det var da et helt legitimt spørsmål som kan interessere mange? Hun lurer på hva hver enkelt bifile person foretrekker.

Jeg er ikke bifil - men har flere venner som er det.

De er alle ulike - noen bifile(blir forelsket i begge kjønn) og andre er biseksuelle(forelsket i ett kjønn men seksuelt tiltrukket av begge).

Selvsagt vil det være forskjell fra en bifil og en biseksuell - og det er ingen fordom.

Dessuten kan det jo være interessant å vite hvordan ulike personer uttrykker femininitet og maskulinitet, og hvorvidt de relaterer det bevisst til sin egen seksualitet og kjønn?

Hvorfor er det en fordom? Er jo bare interessant å vite hvordan ulike mennesker oppfatter sitt eget følelsesliv og seksualitet i sammenheng/seperasjon?

Skrevet

Jeg beskriver meg som bifil i Norge, pga at de fleste er ukjent med pansexuell (tiltrukket av alle kjønn). Så jeg gidder rett og slett ikke ta den diskusjonen i alle sammenhenger.

Stort sett tiltrekkes jeg av "nøytrale" til maskuline personer. Blit av de som kjenner meg ansett for å være kjønnsnøytral, og er egentlig enig i dette. Kjønn har omtrent like lite eller mye å si for min del som nasjonalitet. Joda, det er visse forskjeller mellom en Europer og en Asiat, og det vil være forskjeller på en mann og en kvinne. Men i bunn og grunn er det tilfeldigheter og individer det er snakk om.

Gjest Sommertid
Skrevet (endret)

Jeg er like intressert i menn som kvinner. Jeg innleder forhold med både menn og kvinner(ikke samtidig ;) ) Dog jeg har hatt mest manlige partnere da jeg ikke eiger "gaydar" i det hele tatt og ikke aner hvilke jenter som er bi/lesbiske :fnise:

Ingen kjønn er bedre eller dårligere en det andre. Alle mennesker er like mye verdt selv om de er kvinne eller mann.

Jeg er en ganske feminin jente utseende messig. Jeg har en ganske annerledes personlighet en de fleste jenter jeg henger med, men tviler sterkt på at dette kommer av min legning. Jeg har alltid likt "gutte ting" i tillegg til "jente ting". Jeg elsket å klatre i trær og leke med biler som liten, men likte også dukker. Nå er jeg glad i mannfolksnakk om damer og biler, men setter også pris på jentesnakk om gutter og sminke.

Aner ikke om det var svar som dette du var ute etter men jeg prøver i vertfall :)

Edit:kom frem til at jeg ikke trengte å quote hele starter innlegget.

Endret av Sommertid
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg beskriver meg som bifil i Norge, pga at de fleste er ukjent med pansexuell (tiltrukket av alle kjønn). Så jeg gidder rett og slett ikke ta den diskusjonen i alle sammenhenger.

Stort sett tiltrekkes jeg av "nøytrale" til maskuline personer. Blit av de som kjenner meg ansett for å være kjønnsnøytral, og er egentlig enig i dette. Kjønn har omtrent like lite eller mye å si for min del som nasjonalitet. Joda, det er visse forskjeller mellom en Europer og en Asiat, og det vil være forskjeller på en mann og en kvinne. Men i bunn og grunn er det tilfeldigheter og individer det er snakk om.

Interessant. Jeg er veldig enig med deg og kjenner meg igjen i nederste avsnittet ditt. Er sykt lei diskusjoner om kjønn og kjønnsroller, da jeg har en samboer som er veldig opptatt av slikt, men jeg ser faktisk ikke de store forskjellene. Tror heller bare at mange liker å tro at vi skal være så fordømt forskjellige. Greit å bruke i diskusjoner liksom ;)

Skrevet

Interessant. Jeg er veldig enig med deg og kjenner meg igjen i nederste avsnittet ditt. Er sykt lei diskusjoner om kjønn og kjønnsroller, da jeg har en samboer som er veldig opptatt av slikt, men jeg ser faktisk ikke de store forskjellene. Tror heller bare at mange liker å tro at vi skal være så fordømt forskjellige. Greit å bruke i diskusjoner liksom ;)

Vil du gruble litt på kjønnsroller, kjønnsrollekultur, forskjellen på hva gutter og jenter blir lært opp til fra barnsben av?

(Seriøst spørsmål)

Skrevet

Og helt klart interessant ja... :)

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Vil du gruble litt på kjønnsroller, kjønnsrollekultur, forskjellen på hva gutter og jenter blir lært opp til fra barnsben av?

(Seriøst spørsmål)

Har grublet på det ved mer enn én anledning, og jeg vet jo at der lages og er enkelte forskjeller. Spesielt innen rollefordelingen fra barnsben av.

Men jeg tror og mener at fra biologiens side, så er vi i bunn og grunn ganske like. "At menn er fra mars og kvinner fra venus", som mange sier fordi vi visstnok skal være sååååå forskjellige, tror jeg bare er tull og pølsevev.

Endret av HunterLady
Skrevet

Har grublet på det ved mer enn én anledning, og jeg vet jo at der lages og er enkelte forskjeller. Spesielt innen rollefordelingen fra barnsben av.

Men jeg tror og mener at fra biologiens side, så er vi i bunn og grunn ganske like. At menn er fra mars og kvinner fra venus, som mange sier fordi vi visstnok skal være sååååå forskjellige, tror jeg bare er tull og pølsevev.

:)

Anbefaler deg denne boken: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2652901

Den handler om gutter som vokser opp i lesbiske eller (selvvalgte) single kvinners familier. Hvilke roller disse tar guttene til seg, hvordan disse oppfører seg gjennom oppveksten, hvordan de blir som personer.

De er fulgt gjennom en 20 års tid for å få en bedre analyse av hva som skjer med gutter som vokser opp uten en mann til stede i familien. Veldig interessant! Anbefales varmt! :) (koster under hundrelappen også ;-)

Gjest HunterLady
Skrevet

:)

Anbefaler deg denne boken: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2652901

Den handler om gutter som vokser opp i lesbiske eller (selvvalgte) single kvinners familier. Hvilke roller disse tar guttene til seg, hvordan disse oppfører seg gjennom oppveksten, hvordan de blir som personer.

De er fulgt gjennom en 20 års tid for å få en bedre analyse av hva som skjer med gutter som vokser opp uten en mann til stede i familien. Veldig interessant! Anbefales varmt! :) (koster under hundrelappen også ;-)

Jo, tusen takk for tips. :)

Har lenge tenkt på å starte med bøker igjen, så hvorfor ikke denne. :)

Skrevet

Tro meg, den er veldig interessant og på ingen måte statistikk (gjesp). Når du vel har begynt å lese på den så er den utrolig vanskelig å legge fra seg. Og den gir mye til ettertanke også. :)

Bare hyggelig forresten. :)

Skrevet

Bookdepository

Dersom du tenker å lese den på engelsk. Halve prisen, gratis frakt. Tar en uke.

Gjest MikeWaters
Skrevet

De færreste bifile er såkallte 50/50, de har en eller annen preferanse for et av kjønnene.

For min del tenner jeg mest på kvinner, og de opplevelser jeg har hatt med menn har ikke svart helt til forventningene/fantasiene. Nesten så jeg vurdere å kalle meg heterofil igjen :)

Jeg har ingen utpregede feminine trekk, ihvertfall ikke mer en mine kompiser, men jeg tenker nok ikke som en typisk mann.

Gjest HunterLady
Skrevet

De færreste bifile er såkallte 50/50, de har en eller annen preferanse for et av kjønnene.

For min del tenner jeg mest på kvinner, og de opplevelser jeg har hatt med menn har ikke svart helt til forventningene/fantasiene. Nesten så jeg vurdere å kalle meg heterofil igjen :)

Jeg har ingen utpregede feminine trekk, ihvertfall ikke mer en mine kompiser, men jeg tenker nok ikke som en typisk mann.

På hvilken måte tenker du ikke som en vanlig mann? Er du mer seksuelt frigjort enn gjennomsnittet f.eks? Er det i forhold til menneskelige relasjoner dy tenker?

Mener ikke å grave. Eller jo, egentlig gjør jeg vel det :)

Gjest MikeWaters
Skrevet (endret)

På hvilken måte tenker du ikke som en vanlig mann? Er du mer seksuelt frigjort enn gjennomsnittet f.eks? Er det i forhold til menneskelige relasjoner dy tenker?

Mener ikke å grave. Eller jo, egentlig gjør jeg vel det :)

At jeg ikke alltid tenker som en mann betyr ikke at jeg nødvendigvis tenker som en kvinne ;)

Jeg låser ikke mine tanker i et bestemt mønster fordi jeg er mann, jeg streber etter å komme i kontakt med min dualitet :) Jeg er ikke så redd for å bli oppfattet som feminin, men det har ikke alltid vært slik.

Endret av MikeWaters
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...