smilla1 Skrevet 26. oktober 2003 #1 Skrevet 26. oktober 2003 Er det bare meg som synes at tingene begynner å gå litt for langt enkelte ganger. Er det ikke lenger noen grenser som ikke skal overstiges? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=82129 Smilla1
Gjest Poirot Skrevet 26. oktober 2003 #2 Skrevet 26. oktober 2003 Synes igrunn det ikke er så ille, jeg, selv om jeg ikke har slike behov. Er så mye annet ille folk gjør mot hverandre, mens disse gjør noe de liker. Greit for meg.
Barbie Skrevet 26. oktober 2003 #4 Skrevet 26. oktober 2003 Definitivt ikke noe for meg! Gubbens nam-nam er bare min! Enkelte ting deler jeg ganske enkelt ikke med andre!
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2003 #5 Skrevet 26. oktober 2003 Dette er jo ikke akkurat en stor nyhet. Dette har foregått i 100-vis av år, men før var det så hemmeliggjort at de fleste ikke visste noe. Gudsjelov har verden forandret seg og det er blitt mye større åpenhet om slike ting. Personlig så kunne jeg ikke tenke meg å være med på noe sånt, men hver sin lyst. Andre må få gjøre det de vil så lenge jeg slipper være med
Gjest Madam Felle Skrevet 26. oktober 2003 #6 Skrevet 26. oktober 2003 Definitivt ikke noe for meg! Gubbens nam-nam er bare min! Enkelte ting deler jeg ganske enkelt ikke med andre! Så så
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2003 #7 Skrevet 27. oktober 2003 Ville heller gått med på en 3kant da og det står langt nede på listen min, har det jeg trenger og får det jeg vil, når jeg vil av samboeren min Eeelsker han *sukk* Marith Synes det er domt å bytte bort hverandre sånn, er jo ikke gjenstender det er snakk om så...sykt.
Rapitap Skrevet 27. oktober 2003 #8 Skrevet 27. oktober 2003 Synes folk kan få gjøre det de vil jeg. Selv om jeg selv ikke ville gjort det, så er det ikke forkastelig av den grunn...
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2003 #9 Skrevet 27. oktober 2003 I dette miljøet er alle åpne om hva de ønsker og gjør. På byen er det sikkert også en del som vil det samme, men som ikke har avklart disse øsnkene med seg sjøl og partneren. Det må da være mye bedre at et par som vil swinge deltar i en swingersklubb enn at de sjekker opp enkeltpersoner eller par på byen og ikke vet hvilke konsekvenser handlingen vil få for de andres samliv?
Quinden Skrevet 27. oktober 2003 #10 Skrevet 27. oktober 2003 Greit det for dem som syns det er ok, men jeg deler ikke med noen...
Nilma Skrevet 27. oktober 2003 #11 Skrevet 27. oktober 2003 Synes det er fullstendig kvalmt. Selvfølgelig må voksne folk få gjøre hva de vil, men når 22-åringer synes "vanlig" sex blir for kjedelig, da lurer i hvert fall jeg på hva som er galt med verden.
Gjest Madam Felle Skrevet 27. oktober 2003 #12 Skrevet 27. oktober 2003 Synes det er fullstendig kvalmt. Selvfølgelig må voksne folk få gjøre hva de vil, men når 22-åringer synes "vanlig" sex blir for kjedelig, da lurer i hvert fall jeg på hva som er galt med verden. Har det noe å si hvor gammel de er?
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2003 #13 Skrevet 27. oktober 2003 Har det noe å si hvor gammel de er? Jeg synes det er motbydelig uansett, men kan tross alt mer forstå at 50-åringer som har vært gift i 20-30 år føler for litt "variasjon" enn at 22-åringer gjør det.
TefrA Skrevet 27. oktober 2003 #15 Skrevet 27. oktober 2003 Jeg synes folk må få ha det sexlivet de selv vil. Om man vil involvere andre er det en privatsak. Det er vel bra at et par har et bra sexliv. Det er faktisk mange som synes vaniljesex mellom to mennersker blir kjedelig i lengden. Når det gjelder artikkelen i VG om SYS har jeg inntrykk av at dette er voksne reflekterte mennesker som vet hva de gjør. Det er par som er trygge på hverandre og seg selv. Det er nokså esensielt for at man skal kunne swinge. Hvis man har problemer i forholdet er det vel neppe noen løsning å starte med swinging. Jeg har forresten sett hjemmesida deres og har ikke noe dårlig inntrykk av SYS. TefrA
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2003 #16 Skrevet 27. oktober 2003 Jeg skjønner ikke helt de som avfeier det som "kvalmt" o.s.v. når et par sammen velger å ha sex med en tredjeperson, eller med andre par. Sexdriften er ikke uløselig knyttet til èn person, som man er glad i, og som man har valgt å leve med. Et trygt forhold, "tåler" meget godt at et par søker litt spenning sammen. De fleste som prøver dette, har det ikke som en permanent livsstil, men noe de gjør en sjelden gang. Det er ingen tvil om at kåtheten hos paret, og følgelig sexlivet, når de store høyder i dagene etterpå. Det har jeg erfart. Faren for at man "faller" for noen andre man har sex med, er svært liten. Man forelsker seg ikke i en person, bare fordi man har god sex. Man forelsker seg i en person lenge før sex kommer inn i bildet, oftest i ikke-seksuelle situasjoner.
chimp Skrevet 27. oktober 2003 #17 Skrevet 27. oktober 2003 Slutter aldri å forundre meg over voksne mennesker som reagerer på at andre voksne mennesker som har andre seksuelle preferanser enn de selv av den grunn blir så fryktelig uakseptable.....Herregud! Live and let live! Hva voksne mennesker frivillig gjør med sitt seksualliv uten å skade andre, MÅ være en privatsak. Det er et fritt land..........ihvertfall i så måte! Det nytter heller ikke å sette noen nedre aldersgrense for dette, all den stund seksuell modenhet har mer med person å gjøre enn alder.
Nilma Skrevet 27. oktober 2003 #18 Skrevet 27. oktober 2003 Slutter aldri å forundre meg over voksne mennesker som reagerer på at andre voksne mennesker som har andre seksuelle preferanser enn de selv av den grunn blir så fryktelig uakseptable.....Herregud! Live and let live! Hva voksne mennesker frivillig gjør med sitt seksualliv uten å skade andre, MÅ være en privatsak. Helt greit at det er en privatsak, men det må jo være lov å ha synspunkter på saken likevel? Det var i hvert fall slik jeg oppfattet det første innlegget i tråden, som et spm. om andres synspunkter på saken. Det nytter heller ikke å sette noen nedre aldersgrense for dette, all den stund seksuell modenhet har mer med person å gjøre enn alder. Så man er ikke seksuelt moden om man ikke vil involvere en tredjepart i sitt sexliv? :o For det andre er det i dag allerede et enormt press på unge mennesker om å tøye seksuelle grenser, så ja, jeg tror faktisk mange blir presset til å være med på ting de ikke ønsker eller er modne for.
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2003 #19 Skrevet 27. oktober 2003 Så man er ikke seksuelt moden om man ikke vil involvere en tredjepart i sitt sexliv? :o Jeg kan ikke i mine villeste fantasier tro det var dette Chimp mente!
aline Skrevet 27. oktober 2003 #20 Skrevet 27. oktober 2003 Etter hva jeg skjønner på menneskene i reportasjen, så er det jo ikke akkurat snakk om par som nettopp har blitt sammen eller nettopp begynt å oppdage sex. Dette er par som har vært sammen, etter hva jeg kan lese, seks til åtte år, og sikkert hatt sex med hverandre i seks til åtte år. Da har vel ikke alderen noe å si. Hadde ikke vært annerledes om ett par i 40-50årene hadde vært swingers når de hadde vært sammen 6-8 år.(innbiller jeg meg) Har forløpig ikke hatt noen swingers-lyster, men har heller ikke vært sammen med noen i mange år, så hvem vet. Hva andre gjør, så lenge de ikke skader noen, bryr jeg meg lite med. Og nei, jeg synes ikke det finnes noen grenser for hva man kan eller ikke kan gjøre(så lenge ingen tar skade av det), som førsteinnlegger spurte om. Bare innenfor hvert forhold, bestemt av de deltagende i det forholdet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå