Gå til innhold

Torrevieja

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg og kjæresten min skal til Torrevieja i juni.

Jeg lurte på om det er noen som har vært der og har noen tips ang. stedet.

Vi har lyst til å ha en aktiv ferie og finne på ting som vannsport etc.

Mvh Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et nydelig sted! Masse rene, pene strender, god mat, hyggelige mennesker osv.

Vet ikke hvordan det er mht vannsport, men det er bare å spørre på hotellet eller i turistinformasjonen.

Jeg anbefaler late kvelder på fortausrestaurant i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Gjest Anonymous

Hei Lea og "gjest"

Kan du/dere skrive noe mer om Torrevieja - vi vurderer å dra dit neste år. Hvordan er det i forhold til barn (skal ha med 3 stk. i alderen 5, 12 og 14). Er det dyrt der? Var du med på noen av utfluktene (delfin-show, aqua-park etc). Har du noen hotell du vil anbefale? Ser at strendene er fine, er det høye bølger der... hva med mat etc. etc. etc. Fint hvis noen andre også har tips å komme med. På forhånd TUSEN TAKK! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lea og "gjest"

Kan du/dere  skrive noe mer om Torrevieja - vi vurderer å dra dit neste år. Hvordan er det i forhold til barn (skal ha med 3 stk. i alderen 5, 12 og 14). Er det dyrt der? Var du med på noen av utfluktene (delfin-show, aqua-park etc). Har du noen hotell du vil anbefale? Ser at strendene er fine, er det høye bølger der... hva med mat etc. etc. etc. Fint hvis noen andre også har tips å komme med. På forhånd TUSEN TAKK!   :D

Skal prøve å svare så godt jeg kan, men det er ikke alt dette jeg har erfaring med selv. Det blir nok litt "synsing" her.

Stedet er flott for familier/barn. Masse aktiviteter og moro. Har vært i Aqua Parken og den er sikkert super for barn (jeg var nok for gammel til å more meg så veldig mye.

Det er ikke dyrt i forhold til Norge og jeg synes at prisene er helt greie. Vet ikke hvordan det er med hoteller og sånt, ettersom jeg har bodd privat der nede. Har heller ikke peiling på hoteller, men anbefaler noe utenfor sentrum, f.eks ved La Mata-stranden.

Bølgene er til tider store og jeg ville valgt et hotell med basseng. Strendene er flotte og rene og det går utmerket an å bade der for barn. Men det kan store bølger og det er greit med et alternativ.

Maten er det ikke noe i veien med. Du får kjøpt internasjonal mat på masse restauranter. Det finnes også norske restauranter der.

Stedet er fullt av nordmenn og det kan være en fordel. Hvis noe skulle skje har dere muligheten til å få hjelp av norsktalende. Styr gjerne unna juli/august, da er det altfor mye folk i byen. Vi har pleid å reise i mai/juni, da er det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...