Gå til innhold

Katt i borettslag

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hvis et styre i et borettslag har bestemt at det ikke er lov å ha dyr i borettslaget, hvorfor vil noen kjæledyrseiere så absolutt bo der og ha sine dyr med?

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis et styre i et borettslag har bestemt at det ikke er lov å ha dyr i borettslaget, hvorfor vil noen kjæledyrseiere så absolutt bo der og ha sine dyr med?

Hilsen Trille

Tror det er viktig å kjempe mot disse sinnsyke borettslagene. Føler jeg bor i oldetiden når jeg hører om dette. Nei ikke unngå dem, flytt dit og ta opp kampen mot uhumane regler og intoleranse. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det uhumant og intolerant ikke å ville bo i nærheten av dyr?

Det finns faktisk folk som er allergiske, redde eller bare ikke liker dyr. Jeg syns det er fint at det finns borettslag for disse.

Går det ikke an å finne et borettslag med regler av den type man klarer å innordne seg under? Eller finne en viktig merkesak å kjempe for?

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det uhumant og intolerant ikke å ville bo i nærheten av dyr?

Det finns faktisk folk som er allergiske, redde eller bare ikke liker dyr. Jeg syns det er fint at det finns borettslag for disse.

Går det ikke an å finne et borettslag med regler av den type man klarer å innordne seg under? Eller finne en viktig merkesak å kjempe for?

Hilsen Trille

Misforstå meg rett. Selvfølgelig skal vi ta hensyn til allergikere, men i de fleste tilfeller jeg kjenner til, dreier det seg om vrangvilje, intoleranse og gamle regler. Det er disse holdningen jeg snakker om...håper du forstå :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hvad du mener, care, men igjen: Hvis et styre i et borettslag har bestemt at det ikke er lov å ha dyr i borettslaget, hvorfor vil noen kjæledyrseiere så absolutt bo der og ha sine dyr med?

Ingen tvinger noen til å flytte inn i Hundforbudtgata 3 eller Kattefrisone 7.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest hele tråden. Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor man på liv og død må flytte inn i ett borettslag hvor ens kjæledyr er uvelkomment. At et borettslagsstyre har vedtatt at kjæledyr er forbudt (selvom det ikke er lov) gir vel signaler om beboernes holdning til kjæledyr.

Kan man ikke bare finne seg bolig i et dyrevennligt strøk?

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det går jo an, men jeg er enig med care.

Så lenge det er lov og jeg vil bo der så bor jeg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere som ikke VIL innordne dere regelverk i borettslag når det gjelder dyrehold. Når det gjelder utekatter - og det var jo det denne tråden startet med - så er det en kjennsgjerning at katter gjør fra seg i sandkasser.

Dersom dere hadde små barn som lekte i sandkassa hver dag, ville dere forsvart hold av utekatt like iherdig dersom deres barn kom inn med kattemøkk på klærne daglig? Det lukter himla vondt! Unger spiser gjerne også litt sand, og katter har ofte litt mark. Helt ærlig - ville dere forsvart naboens utekatt som skiter i sandkassa der ungen deres leker????

Og jeg har som dere ser tidligere i tråden her selv vært i klammeri med styret på grunn av mine katter så jeg er ingen kattehater dere behøver å angripe. Men jeg har evnen til å se ting fra andre sitt synspunkt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere som ikke VIL innordne dere regelverk i borettslag når det gjelder dyrehold. Når det gjelder utekatter - og det var jo det denne tråden startet med - så er det en kjennsgjerning at katter gjør fra seg i sandkasser.

Dersom dere hadde små barn som lekte i sandkassa hver dag, ville dere forsvart hold av utekatt like iherdig dersom deres barn kom inn med kattemøkk på klærne daglig? Det lukter himla vondt! Unger spiser gjerne også litt sand, og katter har ofte litt mark. Helt ærlig - ville dere forsvart naboens utekatt som skiter i sandkassa der ungen deres leker????

Og jeg har som dere ser tidligere i tråden her selv vært i klammeri med styret på grunn av mine katter så jeg er ingen kattehater dere behøver å angripe. Men jeg har evnen til å se ting fra andre sitt synspunkt også.

:trøste: unnskyld hvis du føler at jeg har angrepet deg, var ikke meningen med mitt innlegg :blunke: ....

ja, jeg bryter borettslagregler :oops: :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jurist og har avtaler som et av mine hovedområder.

OT:

Og jeg beklager meg om jeg har vært "stor i kjeften" hva "Avtaleloven" gjelder. Jeg leste den for første gang i går. Den så i utgangspunktet kort og grei ut. Men språket da man!

Huff, jeg skal slutte å anbefale folk å lese "Avtaleloven" før de inngår noen avtale! Jeg unner ingen å en gang prøve å lese den!

Men litt klokere ble jeg etter noen timers studering. Dog foreløpig ikke noe rikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæres søster fikk beskjed om at hun ikke fikk lov å holde katt, men pga Emmeline-dommen, så får hun lov likevel. Hun har innekatt, bare så det er sagt. En venninne av meg har vært borti en borettslagregel som gikk ut på at beboerne får ikke lov til å holde hunder / utekatter, men hvis de allerede har dyr med seg når det flyttter inn, får de regelunntak. Dette fordi borettslaget synes det er urimelig å avlive dyr.

Har bodd i to forskjellige borettslag, og i dem var det kun lov med dyr etter "søknad" / beskjed til styret, samt at man meldte seg inn i borettslagets hundeklubb, katter måtte man bare gi beskjed om, men de måtte ha halsbånd. Hvis man skal bo i blokk, er det ofte "praktisk umulig" med utekatt, hvis dere ikke bor i første-etasje mht til at katten skal komme seg inn/ut.

Ellers er jeg ikke for å bryte borettslagsregler, da det faktisk ikke er et lite styre som har bestemt dem, men flertallet i et borettslag. Hvis man ikke liker reglene, så er det faktisk mulig å prøve å endre dem - istedenfor i å bare drite i dem, og irritere på deg naboene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Det er forskjell på et sameie og et borettslag når det gjelder en del lover. Bare så det er sagt!

For det andre: Bor i borettslag sjøl - er med i styret også..... så jeg har fått en del henvendelser ang. dette.

Et inne-dyr er nå en ting da - så lenge det ikke irriterer andre med bjeffing osv.....

(Har en nabo som nekter på at hunden hans bjeffer hele dagen....... Begge i huset er på jobb hele dagen - og mener at dette vet de bedre enn naboer som er hjemmeværende ..... Vel -nok om det!)

Her søker nye eiere om å få lov å anskaffe dyr...... vi har enda ikke nektet noen å anskaffe dyr. Men - vi gir klar beskjed om dette med å ta ansvar for dyret ....... rydde bæsj, bjeffing - og holde dyret i bånd, slik at de ikke skremmer andre her. Er jo ikke sååååå enkelt da for en liten 3-åring å skjønne at den digre sorte hunden vil leke når den kommer byksende og river 3-åringen over ende..........

Vi har noen som klager støtt og stadig over katte-bæsj på lekeplassen. Jeg bruker da å spørre om den bæsjen kommer fra katter i borettslaget eller fra omstreifere......... Det kan jo ingen være sikre på....... vi kan ha så mye katteforbud vi vil....... uansett så kan vi jo ikke nekte katter fra nabo-laget å stikke innom da....

Mener ikke å være "bleiete" når jeg sier dette: Har skrevet flere brev til beboere jeg om å passe bedre på dyrene sine.

Nå er jeg kanskje positiv til dyrehold da - jeg liker både katter og hunder jeg........ og er heller ikke redd for dem. Men jeg respektere de som ikke liker dyr....... Kunne tenkt med både katt og hund sjøl jeg da....

Hilsen Driftsleder Narvestad's sekretær :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:trøste: unnskyld hvis du føler at jeg har angrepet deg, var ikke meningen med mitt innlegg :blunke: ....

ja, jeg bryter borettslagregler :oops: :tommelsmil:

Neida, Care - jeg føler ikke at du har angrepet meg i det hele tatt. Ingen andre heller for den saks skyld. Jeg bare skrev akkurat det for at ingen skulle angripe innlegget mitt som kattehat... Fordi jeg er katteelsker og skulle gjerne hatt mer enn én katt, men jeg forstår også foreldrene som får katteskiten i hus med ungenes uteklær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...