Gå til innhold

Litt husredd og mørkeredd. Hvordan er det å bo i 1.etg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vokst opp her og bor sentralt i byen. Jeg bor hjemme nå og har fått tilbud om å leie en leilighet som ligger i 1.etasje. Leiligheten virker fin og er ikke midt i byen, men jeg er litt mørkeredd og har ingen erfaring med å bo på bakkeplan. Det jeg tenker på er ikke spøkelser men sjansen for innbrudd og følelsen av at det er lett å komme seg inn selv om jeg er hjemme.

Hvordan er det å bo i 1.etasje? Er innbrudd noe dere ikke tenker på til daglig? Jeg skal bo alene, men flytter kanskje sammen med kjæresten om ett års tid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bodd i kjeller på bakkeplan (sokkel?). Det jeg var mest redd for var edderkopper som lett spaserer inn :P Var ikke redd for innbrudd egentlig.

Skrevet

Jeg er også husredd (ikke her jeg bor nå heldigvis, men større hus med loft og kjellere og sånt), men bare redd for busemannen.

Jeg bor i høy førsteetasje nå, så noen må ha en passe høy stige for å komme seg inn her. Tenker også at de da må dra kraftig i vinduet for å komme seg inn, så er ikke noe bekymret for det. På sommeren har jeg ofte soveromsvinduene og stuevinduene på vidt gap. Sover som et barn. Liter på velstanden som det heter.

Bodde i en høy førsteetasje da jeg var student, men der var det en trapp på utsiden, slik at det var lavere på ene enden. Der hadde det faktisk kommet en mann inn engang, med en tidligere beboer. Men jeg følte meg ikke noe usikker da heller.

Men problemet med å være husredd og mørkredd er jo at det ikke er veldig rasjonelt, men føles veldig virkelig. Som med min busemann.

Jeg tror det viktigste er å finne en leilighet og et område som man liker. Da vil man bli mindre redd uansett er min erfaring.

Jeg går gjerne gjennom gufne områder av byen midt på natta, men er livredd for å gå i skogen når det er mørkt... Forstå det den som kan. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...