Gå til innhold

Skuffet over strawberrynett

Fremhevede innlegg

Gjest shopper
Skrevet

Etter å ha lest at det skulle være så billig å kjøpe hudpleieprodukter på Strawberrynett gjorde jeg det. Men jeg fikk meg litt av en overraskelse! Kremen kostet i utgangspuktet 680 på Strawberrynett. Men etter porto og toll måtte jeg ut med hele 1018 kr.! Har jeg gjort noe galt eller er det riktig at det kan bli så dyrt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke akkurat Strawberrynet sin feil at du må betale toll.

Du kan vel også få den tilbake fra samme sted - det er flere tråder om det her på kG. Du må faxe tollkvittering til Strawberrynet så refunderer de tollen.

Skrevet

Jeg kjøpte et produkt for under 200 kr en gang for å se hvordan Strawberrynet var. Det to 17 dager før jeg fikk den, og den hadde vært igjennom tollen for sjekking. Betalte selvfølgelig ingenting siden det var under 200 kr, men nå bestiller jeg ikke derfra siden det tydeligvis sjekkes og det tok lang tid.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja det virker som de fleste pakkene derfra blir stoppet i tollen nå, så jeg kommer ikke til å bestille derfra på leeeeenge. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg sendt Strawberry en mail og forklart hvor mye dette har kostet deg ekstra. Virker som de er veldig behjelpelige på det området, så er du riktig heldig vil du få dekket dine ekstrakostnader.

Skrevet

Men hvorfor skulle Strawberrynet gjøre det egentlig? Man skal jo egentlig betale toll om man kjøper for over 200 kr. Selvfølgelig kjekt om man slipper det eller får dekket ektrakostnadene, men det er jo egentlig gjort helt riktig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja du har jo rett i det Midnattsol :blunke: . Kanskje de gjør det for å få flest mulig fornøyde kunder, og de kan da umulig tape penger på det siden dette er blitt en policy hos de.

Skrevet

Kanskje det, det skader jo ikke å prøve. Er jo bare flott om de dekker det. :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har selv bestilt 4 pakker fra Strawberrynet den siste måneden (siden det er portofritt kan man jo bestille en og en ting om gangen og da er det lettere å komme under tollgrensen) og kun en ble sjekka. Samtidig har jeg også bestilt andre ting fra andre steder, bl.a. linser. To av dem ble sjekka. Så jeg tror ikke det betyr noe hvor pakken kommer fra.

men, DET ER JO IKKE AVSENDERS SKYLD AT DU MÅ BETALE TOLL/MVA.!

Selv er jeg registert som internettfortoller og det betyr at i de tilfellene hvor pakkene har en verdi mellom kr. 200,- og kr. 1000,-. og blir sjekka, så slipper jeg å betale gebyr til posten for at de skal ordne med tollen. Da trenger man kun å betale 24% av pakkens verdi til tollvesenet, og et gebyr på kr. 62,- til posten. Da ville kremen din shopper kommet på kr. 905,- i stedet for kr. 1018. Men husk at det absolutt ikke er Strawberrynets feil at vi i Norge har de tollreglene vi har. Takket være Strawberrynets policy kan vi jo bestille en og en ting fordi de ikke tar porto og gebyrer i tillegg. Andre steder må man tenke seg godt om fordi man skal jo betale frakt i tillegg og da lønner det seg ikke alltid å bestille en ting til under kr. 200,-. Og da er det jo i hvertfall ingen vits å bestille...

Kunne forresten ikke falle meg inn og klage til Strawberrynet fordi jeg måtte betale Tollavgift til landet jeg bor i, og attpåtil kreve at de skal betale meg tilbake for utlegg til toll! Selv om de tilbyr det. Det får da være måte på...

Skrevet
Etter å ha lest at det skulle være så billig å kjøpe hudpleieprodukter på Strawberrynett gjorde jeg det. Men jeg fikk meg litt av en overraskelse! Kremen kostet i utgangspuktet 680 på Strawberrynett. Men etter porto og toll måtte jeg ut med hele 1018 kr.! Har jeg gjort noe galt eller er det riktig at det kan bli så dyrt?

Sikker på det er strawberrynet du har handlet hos? De har nemlig ikke porto på varene, så det kan du umulig ha betalt...

Og dersom du ikke tok med toll i beregning av prisen er det vel bare deg selv du bør være skuffa over ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...