Gå til innhold

Storbyweekend på studentbudsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og en venninne har kjempelyst til å reise til en storby (hovedsaklig har vi vel lyst til å reise, om et er storby eller ikke er spørsmål nummer 2), i helgen 25.-27. mars, kanskje fra 24.. Vi er studenter, så det er begrenset hvor mye penger vi kan bruke, max 2500. Vi bor i Bergen, og har nå skjønt at det lønner seg å bo i Oslo med tanke på slike ting.

Men, er det noen av dere som har tips? Jeg synes det er så vanskelig å søke rundt spesielt med tanke på priser, ettersom man alltid må fylle ut hvor man skal før man får opp flere alternativer, og da må man jo søke på ett og ett sted i hele Europa og sammelikne priser. Noen anbefalinger? Denne turen har vi virkelig lyst til å få til :) Og PS: vi har helst lyst til å få til noe spennende, ikke "bare" Stockholm eller København. Eller er det noe annet vi kan gjøre, som er i samme dur? :) All hjelp mottas med kjempestor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med London?

Reiste dit flere ganger mens jeg var student. Vet ikke hvor mye flybillettene koster fra Bergen. Men koster ikke nødvendigvis så mye å reise dit og være der i noen dager.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Anbefaler Newcastle jeg :) Går direktefly fra Bergen. Kjempebillig å bo der, hotell koster fra 30 pund og oppover. Kjempebra shopping (Europas største shoppingsenter Metro Centre ligger ca 15 min med toget fra Newcastle Central. Der fins det kino, 300 butikker eller noe og masse restauranter). Ellers mye gøy å finne på i byen med masse konserter/show/musicals og en virkelig trivelig by!

Skrevet

Meld deg på de forskjellige flyselskapenes Mail liste så får du løpende tilbud fra dem inn på din Mail. Da kan dere etterhvert se om det dukker opp noe som dere har lyst til å gjøre, av selskaper så prøv i alle fall SAS og norwegian. De har ofte billig billetter til mange destinasjoner.

Du kan også søke på deres lavpriskalender. Gå inn på Norwegians lavpriskalender og søk på mars måned fra Bergen. I nedtrekkslisten vil du da få opp hvor de flyr i den perioden og så kan dere arbeide dere ut derfra.

Skrevet

Bli Coop medlem og benytt deg av Coop Hotellkupp. Tidligere var det kun hoteller i norden, men er blitt noe ellers i europa.

Eks Riga, €170 for 3 netter med frokost.

Skrevet

Kanskje litt sent ute, men jeg vil også anbefale London, dersom det er ok priser på flybilletter dit. Her kan dere finne rimelig overnatting (prøv Tune Hotels, kjeder som f.eks. Premier Inn, og ulike hostels)

Jeg reiste mye fra Trondheim til London når jeg var student, og fikk fly + 2 netter på hotell til under kr 2000 per person hver gang. Skal til Liverpool om en måned og med fly og 4 netter kommer det på kun kr 1700 (siste natt bor jeg hos venner). Bare vær flink til å lete på nettet.

I storbyer kan man også ha en flott tur uten å bruke masse penger. Frokost spiser dere på hotellet. Lunsj og middag kan dere spise rimelig, hvis dere bare er litt bevisste på hvor dere spiser. Mange museer og utstillinger er gratis. Shop på markeder og vintagebutikker i stedet for dyre kjedebutikker (der de uansett har det samme som hjemme).

Sett dere på cafe eller pub og se på folkelivet

Skrevet

Kan anbefale Krakow. Norwegian går direkte fra Bergen. Billig å bo, billig å spise. Eneste ulempen er at flyene går onsdag/lørdag.

Skrevet

Kan anbefale Krakow. Norwegian går direkte fra Bergen. Billig å bo, billig å spise. Eneste ulempen er at flyene går onsdag/lørdag.

Eller du kan ta Whizz air til katowice, det ligger ca en time fra Krakow med bussforbindelse.

Praha er en herlig by også, billig å bo/leve der.

Riga er også en mulighet. Jeg var var da jeg var 19, bodde på et kjempehyggelig dormatory i gamlebyen, til slik og ingenting. Sjekk ut lonely planets nettsider, de har mye om budsjettreising.

Skrevet

Vi var i london fra mandag til torsdag, og betalte da 700 for billett med ryanair og 500 for overnatting på et greit hostel :) 20 min gange til oxford street!

Skrevet

Praha er kjempekoselig og billig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...