fionel Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 (endret) PÅ mandag jobbet vi i ett utrolig kaldt inne klima på jobbem. ( var noe galt med fyring og lufting) Jeg kom på jobben den dagen med påbegynnende ørebettenelse og litt små forskjølet. Men ejg pleier ikke å bry meg om sånt, da det alltid går over! Men grunnet arbeidstillstanden på jobben den dagen, ble jeg skikkelig dårlig mandag kveld, og jeg måtte sende sjefen en mld ( vi må helst si ifra kvelden før om vi er dårlig)fikk tilbake at det var ikke noe problem, så snakket vi på telefonen senere på dagen på tirsdag og han rådet meg til å bli hjemme dagen etter også. JEg svarte at ja ok, men garanterte at jeg kom torsdag( i dag) HUn sa at det var bra, da det var litt kaos på jobben. (grunnet for få annsatte) Men etter å ha ligget hele natten og hoste og med en vndt hals, satt jeg leeenge og vurderte om jeg skulle ringe inn i dag også, eller gå på jobb. Vi skal ha skidag på jobb ( ergo ute hele dagen) Jeg sendte tilslutt melding til han og beklaget masse! Fikk tilsvar ganske sjapt at det var ikke noe problem og ble ønsket god bedring.. Og plutselig føler jeg meg ikke så syk lenger, samvittigheten tok inn. Selvsakt viser tempen og halsen min noe annet. Men dere skjønner sikkert hva jeg mener... Man blir liksom sånn: Å Herregud kunne jeg gått på jobb i dag?? Selvsagt er jeg nok lur som holder meg hjemme, men har helt vondt inni meg... Har vært en del syk første halvåret i ny jobb ( noe jeg ble advart om på intervjuet i sommer) Da det er utrolig masse bakterier. Alle på jobben lær hver gang noen blir syke og sier at jeg er neste man ut! Jeg prøvde å legge meg igjen i senga, men lå bare å vrei meg. Nå har jeg tatt to smertestillende og føler meg mye bedre. (feberen blir svettet ut) og halsen roer seg litt. Men i morgen, i morgen da SKAL jeg !!! Endret 17. februar 2011 av fionel
*Numi* Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Er man syk, så er man syk. Det beste er å være hjemme til man føler seg noen lunde bedre igjen. Klart man av og til vil få perioder hvor man er hjemme syk der man tenker at: Nei, vettu jeg føler meg ikke sååå ille, jeg kunne jo vært på jobb! Men da er det jo bare samvittigheten som slår inn. Det er lov å være hjemme med god samvittighet om feberen og halsvondten har slått til. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Skjønner hvordan du har det.. Jeg er student og er for tiden i praksis, føler jeg har vært max uheldig og vært så mye syk. Føler jeg har gitt et kjempedårlig inntrykk, jeg pleier jo nesten aldri å være syk! Nå har jeg vært syk 3 ganger på 7 uker
tingeling Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Hei TS Det høres ut som om du jobber med barn? I tilfelle det stemmer så synes jeg du skal holde deg hjemme til du blir ordentlig frisk. Ellers smitter du både barn og voksne på jobben og kanskje barnas familier også for å sette det litt på spissen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Er man syk så er man syk. Ikke stort å gjøre med det. Hjalp vel heller ikke at arbeidsforholdene (les: noe galt med fyring og lufting) ikke var som de skulle. Så om annet får de ta delvis skyld for at du i allefall ikke ble bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå