Gå til innhold

Begynne å blogge om skjønnhet:plattform? Språk? Hva vil folk lese om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å bli skjønnhetsblogger! Jeg tror jeg har noe å komme med, og hadde vært gøy å prøve. Hvem vet, kanskje det blir en suksess?

For at det skal bli en suksess, vil jeg gjerne gjøre taktiske valg som øker sjansen for dette. Som for eksempel valg av plattform, jeg ser at blogg.no er det alle bruker, men jeg synes ikke den virker særlig bra. Og så er det dette med språk, skal jeg skrive på engelsk (som jeg mestrer siden jeg har bodd fem år i UK), eller norsk? Eller begge deler?

Og så, hva vil folk lese om i blogger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker helt klart Wordpress, og blogger der selv. Jeg synes hele systemet er oversiktlig og fint, og muligheten er mange. Selv bruker jeg den enkle .com-versjonen, men jeg vet at mange store bloggere sverger til .org.

Når det gjelder språk kan jeg selvfølgelig kun svare for meg selv, men jeg foretrekker helt klart å lese norsk. Jeg er god i engelsk og har ingen problemer med engelske blogger, men jeg merker at jeg engasjerer meg mye mer i norske blogger. Av innhold foretrekker jeg variasjon, men godt språk og gode bilder er viktig. Jeg synes det er gøy å se sminkebilder, samt lese omtaler, og jeg synes også det er svært viktig med et litt personlig preg.

Jeg har sett et par skjønnhetsblogger med anonyme forfattere, og ser virkelig ikke vitsen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...