AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Hadde tenkt å sende en kjole i retur men ser nå at orginal embalasjen som kjolen kom i er vekke.. Mister jeg angreretten da?
Lille Rosa Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 Hei Jeg har returnert klær i både ødelagt orginal-pose, og i en helt annen pose/plast. Det har aldri vært noe problem for min del hvertfall. Det viktigste er at varen er ubrukt og har alle lapper osv. Og selvfølgelig at fristen ikke har gått ut da...
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #3 Skrevet 17. februar 2011 Hei Jeg har returnert klær i både ødelagt orginal-pose, og i en helt annen pose/plast. Det har aldri vært noe problem for min del hvertfall. Det viktigste er at varen er ubrukt og har alle lapper osv. Og selvfølgelig at fristen ikke har gått ut da... Kjolen er ubrukt,har alle merkelapper på,og er kun prøvd. Å fristen er selvsagt ikke gått ut Bare leste på nettet at noen steder er det ett krav at sendes tilbake i orginal ebalasjen,men det gjelder kanskje ikke klær da Plagget er foresten nettbutikken Illusion.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Kjolen er ubrukt,har alle merkelapper på,og er kun prøvd. Å fristen er selvsagt ikke gått ut Bare leste på nettet at noen steder er det ett krav at sendes tilbake i orginal ebalasjen,men det gjelder kanskje ikke klær da Plagget er foresten nettbutikken Illusion. Det var da svært hvor mange skrivefeil det ble der da hehe! Gikk litt for fort her
Wolf Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Butikken kan kreve at orginal emballasjen ikke er brutt, det er ikke en lovfestet rett til å bytte varer. Så dette er opptil hver enkelt butikk.
Gjest Spinell Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Butikken kan kreve at orginal emballasjen ikke er brutt, det er ikke en lovfestet rett til å bytte varer. Så dette er opptil hver enkelt butikk. Ved nettkjøp og postordre er det angrerett.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #7 Skrevet 17. februar 2011 Ved nettkjøp og postordre er det angrerett. Ellos foreksempel reklamerer jo for at du kan prøve klærene hjemme,å sende i retur visst du likevel ikke liker klærene. Så en regel om at emballasjen ikke skal være brutt kan jo ikke gjelde klær fra nettbutikk.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #8 Skrevet 17. februar 2011 Kikket på illusion.no, og det ser dessverre ut som om du er nødt til å returnere varen i originalemballasjen for å få pengene tilbake.. Se under kjøpebetingelser. C. Retur av ordre etter den er hentet Hent pakken snarest mulig. Fyll ut et angrerettskjema og legg det ved pakken (Skjemaet ligger som vedlegg i ordrebekreftelsesmailen du fikk fra oss). Legg alle varer som skal returneres i orginal emballasje, pakk dem forsvarlig inn og send pakken til oss.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #9 Skrevet 17. februar 2011 Over halvparten (55 prosent) krever at du sender varen tilbake helt ubrukt og/eller i originalemballasje. Dette er strengere krav enn de kan sette etter angrerettloven. Varen skal være uskadet, men du kan ta varen ut av esken og prøve den, og det er ikke et krav at du sender den tilbake i originalemballasjen. Møter nettbutikken deg med slike krav når du skal bruke angreretten, kan du vise til angrerettloven. Du ser ut til å ha rett til å returnere varen etter norsk lov, uansett, hva illusion måtte mene, om jeg leser riktig http://forbrukerportalen.no/Artikler/2010/nettbutikkundersok
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #10 Skrevet 18. februar 2011 Kikket på illusion.no, og det ser dessverre ut som om du er nødt til å returnere varen i originalemballasjen for å få pengene tilbake.. Se under kjøpebetingelser. C. Retur av ordre etter den er hentet Hent pakken snarest mulig. Fyll ut et angrerettskjema og legg det ved pakken (Skjemaet ligger som vedlegg i ordrebekreftelsesmailen du fikk fra oss). Legg alle varer som skal returneres i orginal emballasje, pakk dem forsvarlig inn og send pakken til oss. jeg har sendt klær fra illusion i retur uten verken orginal embalasje eller angreskjemaet,å jeg har alltid fått pengene tilbake. Eneste kravet er visst at du har noe beskyttende rundt kjolen som en pose,embalsje fra en annen nettbutikk eller noe sånt.
strips Skrevet 18. februar 2011 #11 Skrevet 18. februar 2011 Ved bruk av angreretten kan ikke nettbutikken egentlig kreve at du returnerer varen i originalemballasjen. Det er antakelig litt forskjell på type emballering og vare. Noen produkter blir jo levert i ganske eksklusiv emballasje i f eks tre. Da er det jo naturlig å returnere alt, synes jeg. På en annen side er det i mange tilfeller nødvendig å bryte deg inn for å få pakket ut varen. Men de kan selvfølgelig kreve at varen er forsvarlig emballert. For å unngå skade på varen under returen. For det er ditt ansvar .
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #12 Skrevet 18. februar 2011 Så lenge kjolen er hel og fin med lappene på er ikke dette et problem. Noen innpakninger blir ødelagt når man åpner dem uansett. Bare fyll ut skjemaet riktig, så er det ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå