Ananan Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Hei. Min kjære mamma har desverre fått kreft diagnosen. Hun fikk brystkreft for flere år tilbake, hun ble operert og ble friskmeldt. Nå noen år senere har hun fått tilbakefall, kreften har spredd seg til leveren og ene lungen hennes. Hun har fått flere typer med cellegift, den ene som har virket bra. Men etter hun var ferdig med behandlingene har leveren begynt å trøble igjen, så da var det påan igjen med cellegift. Er det noen her som har noen erfaringer med dette? Bra eller dårlige? Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke eller tro, føler jeg vet alt for lite om dette. Man kan jo ikke gå på cellegift for alltid... Setter pris på andres tanker rundt dette.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Jeg har ingen erfaring eller kunnskap. Du kan lese denne dagboka.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #3 Skrevet 19. februar 2011 Hei Synd å høre at moren din sliter med kreften. Min mor fikk også brystkreft. Noen år etter behandlingen var ferdig, konstaterte de spredning til lever og bekken. Vet du hvilken fase den nyoppdagede kreften til moren din var i? Med moren min var det for sent, hun fikk ingen videre behandling, da belastningen behandlingen ville gi kunne fremskynde døden. Du må se det som positivt at hun i det minste får behandling. Når du sier at leveren er begynt å trøble igjen, slik at hun skal få ny behandling, hvilke tester tar de? Det som var problemet i min mors tilfelle, var at når hun var på kontroller etter brystkreften var ferdigbehandlet, så sjekket de bare kroppen fra brystpartiet og opp. Så kreftspredningen til leveren og bekkenet fikk egentlig leve sitt eget liv uoppdaget... Skjønner til dags dato ikke hvorfor de ikke sjekket hele kroppen, men det kunne gitt henne lengre tid, det er jeg helt sikker på... Du kan jo lese litt mer her: www.kreftforeningen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå