Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har dere noe gode tips på steder man får kjøpt seg fine men rimelige sofaer? Helst vinkelsofa/sjeselong. (Stoff)

Og hvor mye bør jeg regne med å bruke på en sofa? Hvor mye koster en rimelig sofa?

Synes sofa er dyrt..

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Hva med brukt sofa fra Finn.no eller noe?

Kjøpte nettopp en skinnsofa derifra, 3-seter og 2-seter. Var så god som ny og betalte 600kr for den.

Skrevet

Ikea.no

Finn.no

Skrevet

Du kan få kjempe fine sofaer helt ned i 5000 kroner og det er ganske billig. Vi kjøpte en sånn sofa med stoler innebygd med bord innimellom og det, og den var dyr. Sofaer bruker jo også å være på tilbud av og til, og da kan du vel få en sofa til gode priser.

Skrevet

se har jeg postiv erfaring fra finn.no

fikk fatt i sofa i skinn ga 1900 kr.

dette er sofa som vanlig pris er nærmere 20.000 for. han fikk en bråflytting utenland, så solgte møblene bare for kvitte seg med. sofaen var vel 3 år da.

så om d ikje er sånn hast å få fatt i ny- så kan en med å kikke jevnt å trutt på finn, plutselig gjør de kuppene...

Skrevet

Som de andre sier; på finn.no eller på jysk faktisk.

Skrevet

Hvor mye vil du bruke på en sofa sånn ca? Vil du kjøpe brukt eller ny? :)

Skrevet

jysk har salg ofte, og sofaene der er fine og billig synes jeg. har selv tenkt og kjøpe både sofa og andre møbler derifra når det blir aktuelt.

Skrevet

Ellers kan du gjøre strålende kjøp hos Fretex, Estlandskomiteen, loppemarked etc hvis du er heldig...

Gjest Harriet
Skrevet

Ikea har mange fine sofaer - og de fleste har 10-års garanti.

Karlstad har mange fine løsninger.

Skrevet

Bedre å kjøpe en brukt sofa på finn til 500 kr, enn en ny sofa på Jysk til 3000 kr som revner etter ett år.

• Liker 1
Skrevet

Hei, TS her. Takk for svar! :)

Altså, jeg vil som sagt ha en vinkel sofa/sjeselong. Tenkte skinn/hud først, men tror faktisk jeg vil ha i stoff... Synes skinn blir så klamt og vemmelig..

Og, om jeg vil ha brukt eller ny; Ja, klart at jeg kan få brukt for en billig penge, men jeg tenker, hvis jeg skal ha stoff, får man på en eller annen måte gjort den ren ordentlig? Altså "desinifisert" den? Synes det er så ekkelt å skulle ligge oppi andres bakterier og baselusker.. Man kan jo aldri vite hva folk har drevet med..

Skrevet

Og, om jeg vil ha brukt eller ny; Ja, klart at jeg kan få brukt for en billig penge, men jeg tenker, hvis jeg skal ha stoff, får man på en eller annen måte gjort den ren ordentlig? Altså "desinifisert" den? Synes det er så ekkelt å skulle ligge oppi andres bakterier og baselusker.. Man kan jo aldri vite hva folk har drevet med..

Du syns vel det er ekkelt å sitte i andres sofaer når du er på besøk også da? Man vet jo aldri hva de har drevet på med i sofaen...

• Liker 2
Skrevet

Ja, klart at jeg kan få brukt for en billig penge, men jeg tenker, hvis jeg skal ha stoff, får man på en eller annen måte gjort den ren ordentlig? Altså "desinifisert" den? Synes det er så ekkelt å skulle ligge oppi andres bakterier og baselusker.. Man kan jo aldri vite hva folk har drevet med..

På mange sofaer går det jo an å ta av trekket på putene og vaske de i vaskemaskin. Når det er sagt, tror jeg neppe det er noen grunn til å bekymre seg over andres bakterier. Det er vel heller noe du innbiller deg - selv om jeg tror veldig mange ville tenkt det samme. Vi er nok for godt vant til å kunne kjøpe nye ting hele tiden :)

Skrevet

Du syns vel det er ekkelt å sitte i andres sofaer når du er på besøk også da? Man vet jo aldri hva de har drevet på med i sofaen...

Hvorfor svare på denne måten??

Synes ikke det er så rart at man tenker slik.

• Liker 1
Skrevet

Ikea Karlstad hjørnesofa får du fra ca 6000 og oppover, toseter med sjeselong fra ca 5000. Jeg synes hjørnesofa er finere og mer praktisk enn sjeselong, men smak og behag... Vi har en Karlstad selv, og den er både god å sitte i og fin å se på. Tror heller ikke kvaliteten er ille. Er for all del positiv til gjenbruk, men det var faktisk litt deilig å endelig kjøpe sin egen nye sofa etter å ha leid møblert og så hatt en bruktsofa i årevis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...