Gå til innhold

Anbefal god krim

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Elsker krim. Akkurat ferdig med Stieg Larson triologien, har lest mye av Camilla Lackberg, Inger Frimansson og Arnaldur Ingridason. Noen som har noe å anbefale meg?

Har prøvd meg på Unni Lindell og Karin Fossum men de har ikke fenget meg noe særlig.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo Nesbø! Har vel lest alle bøkene han har skrevet, og de blir bare bedre og bedre. :)

• Liker 1
Skrevet

Henger meg på de over her. Nordisk krim er bra!! I tillegg synes jeg C.J. Sansoms Shardlake-bøker er veldig gode. Historisk krim fra England, drivende godt skrevet. Har lest de på engelsk men er sikkert ute på norsk for de som foretrekker det.

Kepplers Hypnotisøren synes jeg er knall!

Og så MÅ du lese Sort Messe av Dickson Carr. Det er en spøkelseshistorie på en måte... den skremte livskiten ut av meg da jeg var ni og leste den etter at min mor sa at det var den eneste boken de hadde jeg ikke fikk lese (lurt mamma...takker barnepsykologen for år med mareritt..).

Tana French - the Woods!

Hilsen krimfreak som leste alle A. Christie og Colin Dexter før jeg var ti!

Skrevet

Patricia Cornwell!

Gjest Mahareth
Skrevet

Ikke akkurat krim, men anbefaler Hanne-Vibeke Holst sine bøker. De har virkelig holdt på min oppmerksomhet!

Skrevet

Er heller ikke glad i Karin Fossum og Unni Lindell. Synes bøkene deres er platte og intetsigende.

Skal du lese krim så kommer du ikke utenom Jo Nesbø. Bøkene hans om Harry Hole er fantastiske. Jeg er ikke så glad i de to første, men resten er ubeskrivelige. Frelseren er min favoritt.

Leste nettopp Hypnotisøren av Lars Kepler. Nå irriterer det meg at jeg har lest den fordi jeg gjerne ville lest den på ny. Den var på høyde med Jo Nesbøs beste. Hadde det vært mulig å lest i dusjen så hadde jeg lest den der også. Den ble slukt på under to dager.

Ellers liker jeg godt Val McDermids bøker om Tony Hill og Carol Jordan (kjent fra serien Arr på sjelen).

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg liker Anne Holts bøker. De bør du prøve

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Henger meg på Jo Nesbø jeg også. Bøkene om Harry Hole er vanskelige å legge fra seg

Skrevet

Smaken er som baken...

Selv liker jeg bøkene til Unni Lindell og har lest de fleste. Jeg liker at Cato Isaksen er en jordnær person som lever et forholdsvis vanlig liv. I de siste bøkene har han fått assistanse av den noe spesielle Marian Dahle som jeg også har sansen for. Streng tatt har jeg en del til felles med henne.

Har prøvd meg på den første boka til Jo Nesbø, fikk den i gave, men den fenget ikke så veldig.

Har ellers lest de fleste bøkene om Varg Veum av Gunnar Staalesen og de har fenget meg. Bergen er visst en utrygg by! De har blitt aktuelle gjennom filmene, men bøkene er veldig annerledes enn filmene og mye bedre. De spiller mer på humor og er ikke så actionpregede som filmene.

Skrevet

Av Jo Nesbø likte eg best Snømannen - den er fantastisk!

Elles er eg glad i skikkeleg klassisk krim, har lest det meste av Agatha Christie. Det er bøker du bør prøve :) Anbefalar Ti små negerbarn og Mord etter alfabetet.

Skrevet

Harlan Coben bøkene synest jeg er veldig spennende :)

Skrevet

Liza Marklund og Håkan Nesser er 2 Svenske forfattere jeg liker veldig godt :jepp:

Mo Hayder er en Engelsk forfatter som er helt super! Fantastisk driv og spenning i bøkene hennes... Tokyo var den første jeg leste. Klarte ikke å legge den fra meg før siste side var lest.. Samme som når jeg leste Milenniums triologien til Hr. Larsson :jepp:

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Ja her fikk jeg mange gode tips! Kjøpte faktisk Kepplers "Hypnotisøren" i paperback på matbutikken i dag :-) gleder meg!

Skrevet

Enig i mye av det som skrives her! =)

-Liza Marklund

-Jo Nesbø

-Henning Mankell

-Anne Holth

-Unni Lindell

-Karin Fossum

-Stieg Larsson

-Håkan Nesser

-Kjell Ola Dahl

Også en dansk forfatter jeg ikke husker hva heter i farten, men han skriver om "avdeling q"!

Absolutt å anbefale =)

Skrevet

Ja her fikk jeg mange gode tips! Kjøpte faktisk Kepplers "Hypnotisøren" i paperback på matbutikken i dag :-) gleder meg!

Det er en av de beste jeg har lest. Misunner deg som ikke har lest den enda :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jo Nesbø! Har vel lest alle bøkene han har skrevet, og de blir bare bedre og bedre. :)

Såå enig!

Skrevet

Johan Theorin og John Ajvide Lindqvist :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...