Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en del overflødig garn liggende, som jeg neppe kommer til å bruke, men jeg synes det blir feil å kaste det. Finnes det noen organisasjoner e.l. i trondheimsområdet som tar imot garn?

(Jeg fikk plutselig litt småangst etter å ha sett Ekstreme samlere. :plystre: )

Endret av dreia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en del overflødig garn liggende, som jeg neppe kommer til å bruke, men jeg synes det blir feil å kaste det. Finnes det noen organisasjoner e.l. i trondheimsområdet som tar imot garn?

(Jeg fikk plutselig litt småangst etter å ha sett Ekstreme samlere. :plystre: )

Hmmm, jeg er nyfrelst hekler, og prøver å samle litt. Er det organisasjon god nok? :sjenert:

Skrevet

Hmmm, jeg er nyfrelst hekler, og prøver å samle litt. Er det organisasjon god nok? :sjenert:

:fnise: Det spørs om jeg har garntypene du bruker, da. Jeg har en del raggegarn (som ikke akkurat egner seg til hekling), babyull og litt annet. ;)

Skrevet (endret)

Strikk lapper til lappeteppe for syke barn i Nepal.

http://nepaltepper.blogspot.com/2010/09/info-om-nepalteppeprosjektet.html

Jeg har en del lapper her selv, som jeg sammen med venninner skal lage tepper av.

Vel, problemet er først og fremst at strikkelista mi er altfor lang, og derfor ikke gir rom for å strikke opp alt garnet jeg har. Jeg har selvsagt planer for det garnet jeg tenker å gi bort, jeg har bare ikke tida til å gjøre det. ;)

Men for et herlig initiativ, da. :rodmer:

Endret av dreia
Skrevet

SFO trenger stadig bidrag til barnas håndarbeidsaktiviteter, spør hvilken som helst avd. og de tar garantert gjerne imot! :)

Ellers kunne det kanskje vært interessant for beboere på sykehjem/eldrehjem? Ser for meg at det sitter en del gamle rundt omkring som opplever veldig lange dager, og som kunne nytt godt av gratis garn å strikke på.

Skrevet

:fnise: Det spørs om jeg har garntypene du bruker, da. Jeg har en del raggegarn (som ikke akkurat egner seg til hekling), babyull og litt annet. ;)

Ser ut som de andre forslagene her varmer sjela litt mer... :blush:

Akkurat raggegarn er nok mer egnet for sokkestrikkende, skjønne gamle damer, ja. Det jeg ønsker meg mer av er div bomullsgarn, myk og god ull, alpakka, merino, mohair, ymse effektgarn osv. Men hvis du får fylt f.eks. en Norgespakke med babyull (er det det man lager babyer av??? dumme meg) og "litt annet", så betaler jeg gjerne porto og "ekspedisjonsgebyr" for det. :smilbla:

Skrevet

Strikk inn striper i raggsokker, hekle blomster å feste på andre ferdige prosjekter, sy eller hekle kanter rundt f.eks. små jakker.

Ellers er SFO, skoler og barnehager, kanskje også frivillighetssentraler glade for å få garn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...