AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #1 Del Skrevet 16. februar 2011 Brannsår kan vel ikke bare plutselig bli borte? Det vil vel alltid være et arr der? For jeg har ei søster som var i en brann i barndommen der hun fikk store stygge brannsår over hele seg omtrent, litt i ansiktet, men mest på kroppen. Det var over store deler og det så rett og slett for j******* ut, bokstavelig. Så ille at hun ikke ville gå lettkledd blant annet. For noen dager siden så kom hun til meg og nå er alt borte. Jeg spurte jo først hvor hun hadde fått penger til en slik opperasjon og det måtte jo vært svindyrt med et så perfekt resultat. Men nei da, hun har ikke tatt noen operasjon, hun har godt til en healer. Hun påstår at Jesus healet henne i gjennom den mannen, så mannen har ikke evnene i seg selv, sa hun. Han er mer som en kontakt bare, eller hva det enn hun sa. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro. Har sagt til henne at hun burde da i det minste stå frem, men det vil hun ikke for hun orker ikke mediahysteriet og folk vil sikkert ikke tro det uansett (jeg tror ikke henne jo). Er det noen som har noen logisk forklaring på dette? Det ser ikke ut som at hun har vært i noen ulykke en gang lenger. Men hvorfor skulle henne lyve lurer jeg jo også på. Ingen i familien skjønner dette heller, mamma tror på henne, pappa sier at det må være operasjon og jeg skifter litt mening nu og da. Men uansett så ville jo en slik operasjon kostet masse? Og hun er ikke akkurat rik. Jeg har jo hørt og lest om en del healere, har ikke akkurat trodd på dem og har vel gått ut i fra det kanskje er svindel, eller sånn halvveis. Noen sier at de bare hypnotiserer pasientene bare så de tror de er frisk, men det er jo litt forskjell på å få noen til å tro de er kvitt angst f.eks enn store kraftige brannsår, ikke sant? Jeg er jo kjempeglad på min søsters vegne for at hun er kvitt dette og at hun kan leve som alle andre. Kanskje hun til og med kan bli med meg og min mann til syden til sommeren, noe hun aldri har vært før. Men dette er liksom så langt, langt vekk fra det jeg har trodd har vært mulig. Er det noen logisk forklaring her? Eller er det mer mellom himmel og jord? Men da lurer jeg jo på hvorfor ikke alle bare blir healet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 17. februar 2011 #2 Del Skrevet 17. februar 2011 Brannsår kan vel ikke bare plutselig bli borte? Det vil vel alltid være et arr der? For jeg har ei søster som var i en brann i barndommen der hun fikk store stygge brannsår over hele seg omtrent, litt i ansiktet, men mest på kroppen. Det var over store deler og det så rett og slett for j******* ut, bokstavelig. Så ille at hun ikke ville gå lettkledd blant annet. For noen dager siden så kom hun til meg og nå er alt borte. Jeg spurte jo først hvor hun hadde fått penger til en slik opperasjon og det måtte jo vært svindyrt med et så perfekt resultat. Men nei da, hun har ikke tatt noen operasjon, hun har godt til en healer. Hun påstår at Jesus healet henne i gjennom den mannen, så mannen har ikke evnene i seg selv, sa hun. Han er mer som en kontakt bare, eller hva det enn hun sa. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro. Har sagt til henne at hun burde da i det minste stå frem, men det vil hun ikke for hun orker ikke mediahysteriet og folk vil sikkert ikke tro det uansett (jeg tror ikke henne jo). Er det noen som har noen logisk forklaring på dette? Det ser ikke ut som at hun har vært i noen ulykke en gang lenger. Men hvorfor skulle henne lyve lurer jeg jo også på. Ingen i familien skjønner dette heller, mamma tror på henne, pappa sier at det må være operasjon og jeg skifter litt mening nu og da. Men uansett så ville jo en slik operasjon kostet masse? Og hun er ikke akkurat rik. Jeg har jo hørt og lest om en del healere, har ikke akkurat trodd på dem og har vel gått ut i fra det kanskje er svindel, eller sånn halvveis. Noen sier at de bare hypnotiserer pasientene bare så de tror de er frisk, men det er jo litt forskjell på å få noen til å tro de er kvitt angst f.eks enn store kraftige brannsår, ikke sant? Jeg er jo kjempeglad på min søsters vegne for at hun er kvitt dette og at hun kan leve som alle andre. Kanskje hun til og med kan bli med meg og min mann til syden til sommeren, noe hun aldri har vært før. Men dette er liksom så langt, langt vekk fra det jeg har trodd har vært mulig. Er det noen logisk forklaring her? Eller er det mer mellom himmel og jord? Men da lurer jeg jo på hvorfor ikke alle bare blir healet? Kanskje ikke forklaringen du håper på, men de første spørsmålene jeg stiller meg selv er følgende: 1. Finnes det eksempler på at det samme har skjedd uten hjelp av healer? 2. Bærer dette tilfellet isåfall noen likheter med de som har 'healet' seg selv uten hjelp av høyere makter? 3. Finnes det noe ved dette tilfellet som skulle tilsi at det ikke kan ha leget seg på naturlig vis? osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 17. februar 2011 #3 Del Skrevet 17. februar 2011 Hvorfor tror ikke faren deres på hennes historie? Og hvorfor tviler du selv? Og hvis både du og faren din tviler på at hun forteller sannheten når hun sier at hun har blitt fikset av en healer, så vet jeg ikke om jeg stoler på den versjonen, jeg heller. Da er nok naturmetoden med hudtransplantasjon langt mer sannsynlig enn den overnaturlige med chanting. Jeg tror nok den mest naturlige forklaringen er at søstera di har fått kosmetisk kirurgi, og at hun trekker en practical joke med familien bitte litt lenger enn hun bør. Men det er meg, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #4 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg fikk også et stygt brannsår som barn, men det er ingen spor etter det nå. Tror ikke det er så uvanlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 17. februar 2011 #5 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg fikk også et stygt brannsår som barn, men det er ingen spor etter det nå. Tror ikke det er så uvanlig. Nei, at arr etter sår som man fikk som barn, forsvinner, det er ikke det minste uvanlig. Det har jeg opplevd selv. Og jeg har også sett at temmelig stygge, harde, knudrete arr etter brannskader har forandret seg, slik at de nesten kjennes ut som vanlig hud, bortsett fra at det ikke vokser hår der, og at det ikke er pigmentering. Men det er langsomme forandringer som går over mange år. Det er ikke slik at arrene forsvinner i løpet av kort tid, helt av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sophiaM Skrevet 17. februar 2011 #6 Del Skrevet 17. februar 2011 Har det gått en stund siden du så henne i virkeligheten? For hvis dere bor langt unna hverandre og ikke ser hverandre så ofte, så kan det jo hende at det bare er tiden som har healet brannsårene hennes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 17. februar 2011 #7 Del Skrevet 17. februar 2011 Ëg hadde alvorlege forbrenningar på min venstre arm då eg var eitt år. No er huda heilt glatt og fin, du kan sjå ørlite pigmentforandringar viss du ser godt etter, som liknar på fregner. Huda si evne til å hele seg er fantastisk, spesielt når skaden skjer når ein er barn. "bulkar" kan strekke seg og huda glattar seg ut med åra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 17. februar 2011 #8 Del Skrevet 17. februar 2011 Ëg hadde alvorlege forbrenningar på min venstre arm då eg var eitt år. No er huda heilt glatt og fin, du kan sjå ørlite pigmentforandringar viss du ser godt etter, som liknar på fregner. Huda si evne til å hele seg er fantastisk, spesielt når skaden skjer når ein er barn. "bulkar" kan strekke seg og huda glattar seg ut med åra. Jeg velger å tro at det er snåsamannen, inntil du kan bevise det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 19. februar 2011 #9 Del Skrevet 19. februar 2011 Det merkelige i denne historien er vel at dette tydeligvis ikke har skjedd gradvis gjennom hele denne søsterens levetid, for i såfall ville vel ikke trådstarter ha skrevet denne posten i det hele tatt. Og kosmetisk kirurgi, gir det helt arrfritt resultat? Jeg aner ikke, jeg bare spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 20. februar 2011 #10 Del Skrevet 20. februar 2011 Det merkelige i denne historien er vel at dette tydeligvis ikke har skjedd gradvis gjennom hele denne søsterens levetid, for i såfall ville vel ikke trådstarter ha skrevet denne posten i det hele tatt. Og kosmetisk kirurgi, gir det helt arrfritt resultat? Jeg aner ikke, jeg bare spør. Rekonstruerende kosmetisk kirurgi kan være ganske effektivt. Irak-veteran som fikk halve ansiktet svidd av: http://www.nydailynews.com/news/galleries/iraq_veteran_get_surgery/iraq_veteran_get_surgery.html Etter hudtransplantasjoner blir det bare tynne arr i grenseflatene for transplantasjonen. Rekonstruerende kirurgi etter brannsår går ut på å fjerne arrvev og ødelagt hud, og erstatte det med frisk hud. Hvis det er vellykket, så blir resultatet ganske bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2011 #11 Del Skrevet 20. februar 2011 Man bruker universets energier for å hjelpe kroppen til å heale seg selv. Så ja jeg tror en healer har hjulpet henne. Formålet med overføring av reiki healing er velvære og god helse, lindring ved smerter og en styrking av kroppens selvhelbredende prosesser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 21. februar 2011 #12 Del Skrevet 21. februar 2011 Man bruker universets energier for å hjelpe kroppen til å heale seg selv. Så ja jeg tror en healer har hjulpet henne. Formålet med overføring av reiki healing er velvære og god helse, lindring ved smerter og en styrking av kroppens selvhelbredende prosesser. Å, jeg trodde formålet med Reiki var å suge mest mulig penger ut av folk som tror at det handler om styrking av kroppens selvhelbredende prosesser. Det finnes ikke dokumentasjon for at det har noen slike virkninger, nemlig. Hvilke "universets energier" snakker vi om her, mer spesifikt? Elektromagnetiske? Varme? Stråling? Gravitasjon? Kinetisk energi? What? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 21. februar 2011 #13 Del Skrevet 21. februar 2011 Min bror fikk store brannskader over hele ryggen og magen da han var liten. Arrene fra de skadene har forsvunnet hos ham. Ikke noe hokus pokus der i gården. De bare forsvant rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 21. februar 2011 #14 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg fikk et brannsår på den ene armen som ung, og i mange år var det faktisk stygt å se på. Nå 30 år etter er det ikke antydning til arr. Det er godt mulig at man vil kunne se kanten rundt hvis jeg blir skikkelig solbrun, men jeg har ikke tenkt på å se etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 21. februar 2011 #15 Del Skrevet 21. februar 2011 Min bror fikk store brannskader over hele ryggen og magen da han var liten. Arrene fra de skadene har forsvunnet hos ham. Ikke noe hokus pokus der i gården. De bare forsvant rett og slett. Jeg fikk et brannsår på den ene armen som ung, og i mange år var det faktisk stygt å se på. Nå 30 år etter er det ikke antydning til arr. Det er godt mulig at man vil kunne se kanten rundt hvis jeg blir skikkelig solbrun, men jeg har ikke tenkt på å se etter det. Denslags ting er normale. Men da snakker vi om tilheling som går over år. Ikke om skjemmende brannsår som forsvinner i løpet av kort tid. DET skjer ikke av seg selv. Særlig ikke når arrene har vært stygge og skjemmende i flere år, inntil ganske nylig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 14. mars 2011 #16 Del Skrevet 14. mars 2011 Rekonstruerende kosmetisk kirurgi kan være ganske effektivt. Irak-veteran som fikk halve ansiktet svidd av: http://www.nydailynews.com/news/galleries/iraq_veteran_get_surgery/iraq_veteran_get_surgery.html Etter hudtransplantasjoner blir det bare tynne arr i grenseflatene for transplantasjonen. Rekonstruerende kirurgi etter brannsår går ut på å fjerne arrvev og ødelagt hud, og erstatte det med frisk hud. Hvis det er vellykket, så blir resultatet ganske bra. Jeg så et program på tv om ei afghansk jente som kom til USA for lignende operasjoner, og hun var frem og tilbake noen ganger før hun var ferdig. Det er ikke gjort i en omgang og jeg tror nok at familien til søsteren i åpningsinnlegget her ville visst noe om jenta var ut og inn av sykehus over en lengre periode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 14. mars 2011 #17 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg så et program på tv om ei afghansk jente som kom til USA for lignende operasjoner, og hun var frem og tilbake noen ganger før hun var ferdig. Det er ikke gjort i en omgang og jeg tror nok at familien til søsteren i åpningsinnlegget her ville visst noe om jenta var ut og inn av sykehus over en lengre periode. Kommer veldig an på nøyaktig hva det er som skal gjøres, tror du ikke? Det er stor forskjell på rekonstruerende kirurgi der man bygger opp f.eks deler av ansiktet, og hudtransplantasjoner for brannsår. Så jeg skal iallfall ikke gi meg inn på å anslå hvor mange ganger vedkommende måtte legges inn, og over hvor lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå