Gå til innhold

Fore strikketeppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg holder på å strikke et ullteppe til min nevø, typ slikt man legger oppå vogna, over babyen i bilen o.l. Strikker vanlig rillestrikk.

Men så lurte jeg litt på dette med å "fore" det på baksiden med et mykere eller glattere stoff? Enten vanlig bomull, eller f.eks fleece.

Lurer litt på å ta en mild toving på det på 40grader først.

Er det da bare å sy på baksiden på vrangen, som et putetrekk på en måte? Og så ta de siste stingene etter at man har vrengt det tilbake? Håper dere skjønner min utrolig profesjonelle beskrivelse.. :fnise:

Også håper jeg at noen kanskje har noen innspill om hva slags stoff jeg bør bruke som er mykt, slitesterkt og lett å sy med til strikking! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tips på gjennomføring, annet enn ikke gjør det!

Nabodama strikket sånt rillepledd til oss, og det har vi brukt vanvittig mye! Bruker det av og til enda, og ungen er halvannet år. Elastisk, varmt og tynt. Helt perfekt. Hadde det vært foret med stoff hadde det nok blitt liggende ubrukt sammen med andre stofftepper. Synes de sydde teppene ble stive, tykke og upraktiske i forhold.

Skrevet

Okey! :) Takk for innspill! Men det er ikke strikket i babyull, siden jeg vurderer å tove det litt. Så ville du som mor reagert på at det ble strikket et teppe som kanskje vil klø hvis man ønsker å legge det rett på huden til barnet?

Her har jeg liksom tenkt mer et teppe å legge over barnet ut i bilen (barnet er ventet i mars, så det vil forhåpentligvis ikke være behov for full pose hele tiden), over en tynn dyne i vogna o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...