Gå til innhold

Ny symaskin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, etter å ha gått lei av mammas billige "elkjøp-maskin" som hverken går hit eller dit. (Ikke at jeg skal klage på henne for det, ettersom hun har brukt den en gang for fem år siden kan jeg skjønne det).

Men problemet er at jeg ikke egentlig vet noe særlig om symaskiner. Jeg har sydd endel,dog bare av det enkle slaget, men er helt sikker på at sying er noe jeg kommer til å drive mye med. Derfor har jeg planlagt å legge endel penger i det, har 10 000, kan strekkes mot 14 000, å bruke på en maskin. (Selvsagt ikke noe krav at den skal være så dyr, men det er pengene som er satt av til maskin)

Har lett og søkt masse, men er veldig vanskelig å finne noe som blir veldig likt hva jeg er ute etter. Og da trenger jeg litt hjelp:

Først og fremst tenker jeg at jeg vil ha en maskin som jeg kan ha lenge uten å måtte bytte den ut med en gang jeg blir flinkere.

Så en del forskjellige sømmer er vel også på sin plass.

Blir også veldig glad om den kan sy knappehull ettersom det er noe jeg har savnet veldig på den jeg bruker nå.

Er en fordel om den tar "tyngre" stoffer, her er det ikke akkuratt snakk om skinn o.l men da heller olastoff, slik som det er i collegegensere og lignende. Siden jeg nok kommer til å bruke endel slike stoffer i arbeid med cosplay/kostymer.

Fint med noen litt mulighet for å brodere bokstaver og/eller tall.

Det er hvertfall det jeg kommer på som jeg har tenkt på nå.

(Hvis noen også har forslag til noe mer maskinen burde kunne/ha blir jeg veldig glad for å høre det)

Så er det noen som har forslag til maskin?

På forhånd takk for all hjelp :D

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min husqvarna emerald. Nåletrederen gikk fort i stykker, men den trengte jeg strengt tatt ikke. Ifølge forhandleren er nåletrederen en svakhet på mange maskiner. Ellers gjør maskinen de tingene som du nevner, og litt til. Den er ganske stillegående til en symaskin å være og har god kvalitet på maskineriet. Min har digitalt diplay, men jeg husker ikke hvilket nummer den har i farta. Om du er interessert kan jeg prøve å finne det ut.

Skrevet

Jeg ville kontaktet sysiden.no og forklart hva du er ute etter, da får du garantert noen gode forslag. De har super service!

Selv har jeg en Janome DC4100 som jeg er veldig fornøyd med, men det har jo skjedd litt siden jeg kjøpte den for etpar år siden.

Skrevet

Jeg har ikke symaskin selv, men låner mammas Bernina. Hun har en enkel Bernina som har passert 25 år. Den går som ei klokke og syr fortsatt like pent. Den dagen jeg skal kjøpe symaskin blir det en Bernina, uten tvil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...