Gå til innhold

En forlovers "ansvar"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg som forlover flere "plikter" fremover i årene som kommer? :roll:

Eller er jeg "ferdig" nå som bryllupet er overstått?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste plinkten en folover har er å skrive under på forlovelsespapirene =o)

• Liker 4
Skrevet

Eneste ansvaret en forlover har mener jeg er å skrive under på forlovererklæringen.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Du er ansvarlig for at de ikke skiller seg.

• Liker 3
Skrevet

Etter bryllupet så er som som tidligere sagt ansvarlig for at de ikke skiller seg. Dersom det blir skilsmisse må begge forloverene bli med på megling og gjøre alt i sin makt for å unngå skismisse.

Skulle det likevel skje vil du, og hans forlover miste alle fradrag på skatten de neste 10 årene.

Du må og passe evt barn minst en uke pr år, slik at brudeparet kan komme seg på ferie, og du må hjelpe til i huset. Hans forlover må hjelpe til med bil, vedlikehold av hus osv.

Hvert år må du sende inn et eget forloverskjema sammen med selvangivelsen på at du har oppfylt dine pliker......

• Liker 6
Skrevet

Fra spøk til revolver: Det eneste du er formelt pliktig til som forlover er å signere erklæringen! :)

Skrevet

Du er vel også strengt tatt pliktig til å holde fingrene unna brudgommen... ;)

• Liker 1
Skrevet

OK, ingen "koselige plikter" altså, f.eks gi en oppmerksomhet på bryllupsdagen osv? :)

Kan såklart gjøre det om jeg har lyst, vet jo det, men bare lurte på om det er noen som pleier gjøre lignende koselige ting.

Skrevet

OK, ingen "koselige plikter" altså, f.eks gi en oppmerksomhet på bryllupsdagen osv? :)

Kan såklart gjøre det om jeg har lyst, vet jo det, men bare lurte på om det er noen som pleier gjøre lignende koselige ting.

Altså, min forlover gir meg jo oppmerksomhet både til bursdag og jul og jeg til henne, men det er ikke fordi hun er min forlover, men fordi hun er min bestevenninne. Jeg ville ikke valgt henne i utgangspunktet om vi ikke hadde et slikt nært forhold.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Etter bryllupet så er som som tidligere sagt ansvarlig for at de ikke skiller seg. Dersom det blir skilsmisse må begge forloverene bli med på megling og gjøre alt i sin makt for å unngå skismisse.

Skulle det likevel skje vil du, og hans forlover miste alle fradrag på skatten de neste 10 årene.

Du må og passe evt barn minst en uke pr år, slik at brudeparet kan komme seg på ferie, og du må hjelpe til i huset. Hans forlover må hjelpe til med bil, vedlikehold av hus osv.

Hvert år må du sende inn et eget forloverskjema sammen med selvangivelsen på at du har oppfylt dine pliker......

Tuller du?

Skrevet

Tuller du?

Gjør -du-? :lete:

• Liker 5
Skrevet

Tuller du?

JA!

Juger så det renner! :)

Skrevet

Jeg setter iallefall pris på at min forlover sender meg og min kjære en hilsen på bryllupsdagen, selv nå etter mer enn 15 år. En gang var det hun som minnet oss på at vi hadde bryllupsdag.... :sjenert:

Skrevet

Er det ikke litt med forlovere, som det visstnok en gang i tiden var for faddere; dersom bruden dør, skal hennes forlover "ta over" mannen? Ellerno'.

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke litt med forlovere, som det visstnok en gang i tiden var for faddere; dersom bruden dør, skal hennes forlover "ta over" mannen? Ellerno'.

:ler:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

JA!

Juger så det renner! :)

Ja jeg skjønte det var noe som ikke stemte helt

Skrevet

Jeg sender hvert år en blomster til vennina mi som jeg var forlover for på bryllupsdagen:-) Ikke noe plikt, men jeg synes det er koselig, og hun blir kjempeglad:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...