Gå til innhold

Klær, mote, stil, spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye forskjellig her. Svar på det du kan/vil :)

Jeg har nå i flere år ønsket meg en ny stil. Jeg er lei, og synes ikke "stilen" min er noe fin. Jeg er et menneske som er glad i naturen, dyr, og friluftsliv. Klærne jeg har gått i til nå, har kanskje kommet litt av dette. Dvs. jeg går ikke i grønne kamuflasjebukser, eller jaktsko. Jeg går vel egentlig i vanlige klær, men ikke noe pyntet. På en vanlig dag kunne jeg gått i en jeans, en eller annen vanlig topp, og en college jakke/genser, med en dun-jakke eller vindjakke utenpå.

Jeg ser ofte jenter som går kledd slik jeg selv vil, men er litt redd for. Jeg har lyst å tørre å bruke, og FINNE noen sko med høye heler, som kan brukes til hverdags. Noen som har noen linker til noen fine sko med litt hel, som kan brukes i hverdagen? Dvs. ikke noe party-heler.

Ellers vil jeg gjerne finne en annen løsning på å få vekk collegejakkene. Føler de ødelegger, om resten av antrekket har snev av finhet. Jeg har noen fine gensere, men finner ikke så ofte noen jeg liker. Jeg ser også etter en jakke som jeg kan bruke nå som det er kaldt, som ikke er en svær brun Bergans (HERRE) dunjakke. Helst en som går akkurat nedenfor ræven. Gjerne en som også kan brukes til fra turer på byn, utenpå kjole el. Legg gjerne inn linker!

Jeg har nylig kjøpt meg noen litt tjukke strømpebukser på H&M, og har lyst å begynne å gå med de med en jeans shorts over. Hva syns du da er tøft å gå med oppe? Bør en ta en rolig topp? Og hvordan genser? Jeg føler jeg alltid feiler på noe.. Og da ser det helt forferdelig ut :P

Videoannonse
Annonse
Gjest idakaroline
Skrevet (endret)

Mye forskjellig her. Svar på det du kan/vil :)

Jeg har nå i flere år ønsket meg en ny stil. Jeg er lei, og synes ikke "stilen" min er noe fin. Jeg er et menneske som er glad i naturen, dyr, og friluftsliv. Klærne jeg har gått i til nå, har kanskje kommet litt av dette. Dvs. jeg går ikke i grønne kamuflasjebukser, eller jaktsko. Jeg går vel egentlig i vanlige klær, men ikke noe pyntet. På en vanlig dag kunne jeg gått i en jeans, en eller annen vanlig topp, og en college jakke/genser, med en dun-jakke eller vindjakke utenpå.

Jeg ser ofte jenter som går kledd slik jeg selv vil, men er litt redd for. Jeg har lyst å tørre å bruke, og FINNE noen sko med høye heler, som kan brukes til hverdags. Noen som har noen linker til noen fine sko med litt hel, som kan brukes i hverdagen? Dvs. ikke noe party-heler.

Ellers vil jeg gjerne finne en annen løsning på å få vekk collegejakkene. Føler de ødelegger, om resten av antrekket har snev av finhet. Jeg har noen fine gensere, men finner ikke så ofte noen jeg liker. Jeg ser også etter en jakke som jeg kan bruke nå som det er kaldt, som ikke er en svær brun Bergans (HERRE) dunjakke. Helst en som går akkurat nedenfor ræven. Gjerne en som også kan brukes til fra turer på byn, utenpå kjole el. Legg gjerne inn linker!

Jeg har nylig kjøpt meg noen litt tjukke strømpebukser på H&M, og har lyst å begynne å gå med de med en jeans shorts over. Hva syns du da er tøft å gå med oppe? Bør en ta en rolig topp? Og hvordan genser? Jeg føler jeg alltid feiler på noe.. Og da ser det helt forferdelig ut :P

Du sier ikke noe om det er lange støvletter eller en type ankelboots du er ute etter, men jeg syns denne er veldig enkel og fin. Jeg har veldig lyst på et par slike selv, så jeg skal spare opp litt penger og kjøpe denne typen sko fra Acne. Disse ankelbootsene har kanskje litt for lang hæl? Ellers så er kanskje denne støvletten fra Bianco noe. Personlig er jeg ganske lav, så jeg passer ikke inn i sånne type støvletter siden de da gjør at jeg ser enda lavere ut. På litt lengre jenter, så syns jeg det er kjempe fint med leggvarmere eller sokker som stikker litt over kanten på støvlettene. Ikke mye, kanskje bare 1-2 cm.

Når det gjelder collegejakkene, kan du jo bytte de ut med cardigans eller blazere alt ettersom hva du liker og føler deg vel i. Noe som denne fra HM vil passe til hverdags. Gjerne med en fin topp under. Det kommer jo i grunn veldig an på hva du liker også. Tenk også på hvilken fasong du har når du skal kjøpe klær. Jeg er pæreformet, så på meg ser ikke lange jakker spesielt bra ut. Da får jeg veldig stor rumpe, noe jeg ikke er så veldig fornøyd med. Så hvis du også er en pære, bør du tenke på det. Jeg er veldig feminin av meg og bruker stortsett en kåpe til hverdags nå på vinteren. Når det er rundt -15 og under, tyr jeg til en boblejakke når jeg skal ut. Når det er såpass kaldt, føler jeg at det er bedre å holde varmen og ikke tenke på stilen. Ihvertfall utenpå. Innunder jakken kan du jo ha akkurat samme type klær, men det er da lurt og bruke ull helt innerst!På vår og sommerstid, bruker jeg veldig mye jeansjakker, skinnjakker og kanskje en trenchcoat. Noe sånt som denne jeansjakken, en skinnjakke i samme fasong og og en type trenchcoat som denne, bare kortere. Dette jeg viser deg nå, er av den typen jeg selv går med og som jeg håper vil gi inspirasjon til deg og andre.

Jeg bruker også endel jeansshorts og strømebukser og ofte knestrømper over også. Det varierer veldig hva slags overdel jeg har, alt ettersom hvordan humøret er og om jeg vil være pynta eller casual. En dag kan jeg kanskje ha en søt bluse til, en annen dag kan jeg ha en oversized singlet eller t-skjorte. Uten på har jeg som regel en cardigan eller en blazer hvis jeg vil være litt ekstra pynta. Det kommer så veldig an på hva du selv liker og hva som passer til fasongen din. Nå skal det sies at jeg ikke alltid følger den regelen (?) med å handle ting som passer best til min fasong, men jeg har som regel alltid i bakhodet.

Ellers så anbefaler jeg at du ser på Lookbook for å få inspirasjon. Du kan også leke deg i Polyvore og sette sammen antrekk. Hvis du vil prøve det siste, så ikke tenk på prisen! Tenk kun på hva du faller for og liker, for da får du en pekepinn på hva du bør se etter når du er ute å handler klær! Anbefaler også og se på diverse moteblogger.

Endret av idakaroline
Skrevet

Du sier du er på jakt etter en penere jakke som kan brukes nå som det er kaldt. Da synes jeg du skal kjøpe deg en pen ullkåpe /jakke. Det er jo fortsatt en del salg rundtomkring, og akkurat dette er jo noe du kon gjøre et scoop på nå. Jeg har selv ikke noe varmere jakke enn ullkåpe, og har aldri syntes det har vært noe problem å holde seg varm nok, selv ikke i -20. Men her MÅ du være obs på hva kåpa du kjøper er laget av. Mye som selges er kanskje 30-40% ull, og mye akryl f.eks, da vil den hverken holde deg varm nok eller vare særlig lenge. Ikke kjøp noe med mindre enn 70% ull i allefall. Personlig synes jeg benetton lager utrolig gode kåper, men ellers synes jeg og Zara og Oasis i allefall er hverdt å sjekke ut.

Jeg synes f.eks at denne, og denne fra Zara var fine. Men det er jo bare min smak. (Du skriver jo at du ser jenter som går sånn du liker, hva med å poste noen bilder her, så blir det litt enklere å foreslå. Du veit jo tydeligvis hva du liker.)

Ellers er det jo som idakaroline sier, at alt avhenger jo av å finne et snitt som kler din kropp. Det gjelder jo alle ting, til og med sko. F.eks så synes jeg at ankelbootsene som idakaroline poster er fine, men allikevel kunne aldri jeg kjøpt de, pga at jeg er ganske lav og det da ikke ser bra ut med noe som kutter leggen og gjør beina mine kortere. Om jeg skal ha den type sko er f.eks denne typen mer flatterende.

Når det gjelder gensere, så synes jeg også det er helt håpløst, og ender ofte opp med en helt vanlig (kjedelig) cardigan. Det jeg synes er lurt er å ha noen langarmede ulltrøyer, som man kan ha under skjorter / bluser, så man kan bruke disse på vimteren og.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...