Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å prøve pergo, men hører at det er for de med manglende eggløsning. Når jeg tar eggløsningstester får jeg positiv de to fruktbare dagene i mnd. Får også regelmessige menstrasjoner, kan det likevel være at jeg har manglende eggløsning og kan være en kandidat til pergo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

virker som om du har eggløsninger, både regelmessig mens og pos EL test er vel begge rimelige sikre tegn på EL. men kan jo stikke til gynekologen og få dem til å sjekke deg på ultralyd?

Skrevet

Pergo er helt riktig et legemiddel for å få eggløsning. Det hender gynekologer prøver det en gang eller to på de som har eggløsning av seg selv, for å "forsterke" eggløsningen. Men det er aldri bevist at dette virker. I værste fall kan det forstyrre syklusen og lutefasen da du tilfører unødvendige hormoner.

Gjest Alabama
Skrevet

Ikke noe poeng i å prøve hvis du har EL av deg selv. Jeg fikk det av min gyn, til tross for at jeg hadde EL. Skjedde ingenting annet enn at jeg fikk litt bivirkninger og ekstra vondt under EL. Viste seg i etterkant at det var helt unødvendig å ta det, da vårt problem ligger hos samboer. Lurt å sjekke både deg og mannen først!

Skrevet

Jeg også fikk pergo selv om jeg ikke trengte det, ''bare for å ha prøvd det liksom'' i påvente av IVF. Det gjorde vel bare vondt verre egentlig, for jeg ble et hormonmonster uten like, med ekstreme soppinfeksjoner, hodeverk, søvnighet og generell hissighet. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...