Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig rar hud, spesielt nå på vinteren. Fet og tørr blandet sammen med et hint av eksem og veldig lett for å få akne, selv i en alder av 25 år.

Nå har jeg hittil brukt aloe vera gel som fuktighetskrem, men det fukter rett og slett ikke bra nok nå på vinteren.

Noen som har tips til en fuktighetskrem som passer en så rar hudkombinasjon? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med Matis delicate-serien?

Den har jeg aldri prøvd før. Aldri prøvd noe med Matis før faktisk.

Jeg skal ta en titt på den. :) Takk for tipset.

Gjest Nadezhda
Skrevet

Det var ihvertfall den Hilde Christina anbefalte meg, og jeg har sensitiv, fuktfattig og fet hud :jepp:

Skrevet

Jeg bruker Matis serien og er veldig fornøyd med den! :)

Skrevet

Beste merket til sensitiv hud :Nikke: I :hjerte: Matis! :biggrin:

Skrevet

Hvor kjøper dere den Matis-serien?

Skrevet

Jeg kjøper hos feelunique. De betaler tilbake norsk mva, men det har jeg aldri giddet å knote med.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Beste merket til sensitiv hud :Nikke: I :hjerte: Matis! :biggrin:

hvor får du tak i det? apoteket eller parfymeri?

Skrevet

Beste er å kjøpe på nettet, på f.eks. www.feelunique.com. Mye billigere å handle på nettet! :)

Skrevet

Jeg kjøper disse på feelunique.com. Ikke noe apotek eller parfymeri på denne jenta, nei :gjeiper:

• 2 måneder senere...
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Nøyaktig hvilken av disse Matis fuktighetskremene bruker dere? Var så mange forskjellige...

(for tørr, sensitiv og fet i T-sonen)

Skrevet

Jeg syns både Matis og Babor har gode produkter for sensitiv hud. Har skrevet om Babor her

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veldig rar hud, spesielt nå på vinteren. Fet og tørr blandet sammen med et hint av eksem og veldig lett for å få akne, selv i en alder av 25 år.

Nå har jeg hittil brukt aloe vera gel som fuktighetskrem, men det fukter rett og slett ikke bra nok nå på vinteren.

Noen som har tips til en fuktighetskrem som passer en så rar hudkombinasjon? :)

Jeg har lik hud som deg borsett fra at jeg ikke har eksem med huden flasset en del. Jeg har prøvd masse forskjellige kremer i mange år, men ingen virket. Så prøvde jeg jojoba-olje og den gjorde så huden min ble normal igjen! Nå føles ikke huden tørr, fet, ekkel osv, men helt normal :) Man blu heller ikke blank i huden av den.Den passer til alle hudtyper for den normaliserer huden.

Her er info om "oljen":

Er egentlig ingen olje, men en flytende voks, som trenger lett inn i huden. Egner seg for alle typer hud, særlig for eldre hud. Jojobaolje er effektiv mot uttørring og flass, og kan masseres inn i hår eller hodebunn. Den er en balanserende olje, fin mot akne og fet hud såvel som mot tørr og fuktfattig hud. Den er betennelseshemmende og brukes mot eksem og psoriasis. Løser fett, god for cellulitt.

Naturlig vitamin E fra jojobanøtten regenererer sliten hud, regulerer balansen i det ytterste hudlaget og stimulerer celleveksten. Jojobaolje gjør huden din myk og glatt med en ungdommelig glød. Den motvirker for tidlig aldring og er ideell for massasje. Er meget god til ansiktsolje, både til rensing og pleie, den gjør huden silkemyk, passer for alle hudtyper, spesielt fet hud og akne. Den er fin til håret som kur ved tørt, livløst hår, som beskyttelse mot sol og saltvann om sommeren.

Jojobaolje bør alltid brukes etter voksing og barbering for å unngå irritert, rød og småkvisete hud! Under hårfjerning skades hudens syrekappe. Syrekappen er en beskyttende hinne og hudens immunforsvar som skal beskytte mot ytre skade.

Jojobaolje har nesten identisk oppbyggning som syrekappen og forhindrer irritasjon etter hårfjerning.

Jojobaolje er strengt tatt ingen olje, men en voks fra frukten hos ørkenplanten Buxus chinensis (= Simmondsia chinensis). Jojobaolje trenger dypt inn, er bløtgjørende og hjelper huden til å ta imot og bevare naturlig fuktighet. Oljen er stabil og varer lenge. Den er nyttig mot tørt eksem, og en god base for en hårolje. Jojobaolje kan være spesielt gunstig mot barneeksem, melkeskurv og andre tørre hudplager. Jojoba er den beste oljen å bruke som basis for parfyme, da den er den minst fete av basisoljene.

Oljen er rik på E-vitamin og collagenlignende stoff. For sunt og vakkert hår masseres noen dråper jojobaolje i hårbunnen og klappes forsiktig inn i håret etter hårvasken. Jojobaolje reduserer fine linjer og rynker, og kan lindre solbrenthet, psoriasis og akne. Tips: Prøv noen dråper jojobaolje i ansiktet før du eventuelt har på favorittkremen din!

Jeg kjøper "oljen" på helsekostbutikker, og den varer lenge og er ikke dyr! Jeg bruker jojoba-oljen fra Julia Lawless

Skrevet

Jeg er helt enig angående Matis. Den er helt fantastisk. Jeg har også en rar hud og spurte etter råd hos på en hudpleiesalong hvor jeg fikk en prøve på Matis Delicate SOS nutrition, og jeg elsker den! Huden min kan både oppleves stram og tørr, samt at den er sensitiv så kan fort reagere med slags eksem på kremer jeg ikke tåler. Men i tillegg er jeg også fet i t-sonen, så synes det er ganske utrolig at det finnes en krem som tar seg av alle disse tingene.

Men til dere som sverger til Matis, hvilken rens burde jeg velge?

Skrevet

Jeg er helt enig angående Matis. Den er helt fantastisk. Jeg har også en rar hud og spurte etter råd hos på en hudpleiesalong hvor jeg fikk en prøve på Matis Delicate SOS nutrition, og jeg elsker den! Huden min kan både oppleves stram og tørr, samt at den er sensitiv så kan fort reagere med slags eksem på kremer jeg ikke tåler. Men i tillegg er jeg også fet i t-sonen, så synes det er ganske utrolig at det finnes en krem som tar seg av alle disse tingene.

Men til dere som sverger til Matis, hvilken rens burde jeg velge?

Jeg bruker rens i samme serie, jeg! Hele renserutinen min er egentlig bygd opp rundt denne serien. Eneste jeg har som ikke er Matis for tida er Decleor sin hydra floral fuktighetsmaske, og Face and body scrub fra MD formulations. Synes det fungerer veldig bra! Har selv sensitiv og tørr hud med tendenser til acne.

Skrevet

Er det denne du mener da?

delicate cleansing cream

Var også en i samme serie, men som het noe med lotion. Men det er vel kanskje ikke det samme som rens?

Er du fornøyd med denne? Huden blir ikke stram av den? Kan man fjerne mascara med den og?

Skrevet

Jeg kom på litt flere forslag:

- Aderma krem

- locobase krem

- og jojoba olje

tror alle er å finne på apoteket (iallfall de to første)

Håper du finner noe som passer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...