Gå til innhold

Jenter er sjalu på mitt utseende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg satte trådens navn litt på spissen for å fange deres oppmerksomhet. (Er ikke overlegen eller noe som det.)

Det vi alle vet er at jenter instinktivt eller ei har en tendens til å skyve "pene" jenter bort. Blandt annet så ser man sjeldent en kjempe smell vakker jente er god venninne med to ikke så pene jenter.

Huff.. nå synes jeg dette blir veldig overfladisk og det er ikke meningen. Men jeg har i alle fall opplevd at jenter ofte stenger ute eller kritiserer andre jenter som er "like" pene som dem selv, eller i alle fall når dem er penere.

Men hva er det egentlig? Er det slik at jenter ikke kan være god venninne med noen som er smell vakre som en fotomodell? Er det personligheten med dem vi/jenter ikke liker med dem? Eller er dette bare en unnskyldning for å ha "grunn" for å stenge dem ute?

Jeg kan egentlig skjønne at det er slik også, da ingen hadde vel likt å gått ut på byen med en smellvakker kvinne hvor hun fikk all oppmerksomheten! Jenter har tross alt instinkt på å ville "lokke" mest mulig mannfolk, og når en annen smellvakker kvinne kommer og stjeler all oppmerksomheten så blir vi ikke like interessert i å ha henne som venninne? (og noen tenker bla. at de ikke vil at kjæresten skal se på den nydelige venninnen osv)

Saken er nemlig at jeg får høre at jeg ser veldig bra ut, og ofte finere enn "gjennomsnittet" av flere. (Hater å skrive dette... :tristbla: ) Og mitt problem er at jeg ikke klarer å få noen gode venninner. Jeg har flyttet på meg og diverse, men aldri blir det slikt at jeg kommer på "bestevenninne" stadiet. Jeg håper nesten at det har noe med utseendet mitt, og ikke med personlighet/væremåten min.

Jeg synes selv jeg ville vært en kjempe god venninne, kanskje bedre enn gjennomsnittet. Men virker som ingen andre ser dette?!

Frustrert av å aldri få meg gode nære venninner..... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye legger du inn i for å få venner ?

Søker du aktivt ut folk?

Skrevet

Jeg er nok ansett for å være svært pen, men jeg har venniner som er av varierende grad utseendemessig.

Felles for dem alle er at de har noe ved seg som gjør dem til vakre kvalitets mennesker. Om det så er personlighet, humor, intelligens. De kan ha kvaliteter jeg ikke kan skryte på meg. Så nei, de føler ikke seg mindreverdige i forhold til meg, heller ikke når det kommer til menn. For smaken er som baken. Noenganger foretrekker de meg, andre ganger mine venniner (pga andre ting enn utseendet f.eks? )

Heldigvis er ikke verden sort/hvitt :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke noe spesielt å se på, men det er helt greit for meg, er ikke interessert i å bli sjekket opp på byen og får uansett alltid den gutten jeg vil ha (med litt innsats).

Min erfaring med pene jenter er at de foretrekker pene venninner. Hvorfor? For når de går ut, har de lyst til å utveksle erfaringer, type: han gutten der la an på meg, han gutten der stirrer på meg, tror du han fyren der er interessert i meg, etc.

Og når man går ut med mindre pene jenter som ikke får oppmerksomhet av guttene, så har jo de verken historier å fortelle selv, eller erfaring å vise til.

Jeg kan ikke diskutere "skal jeg leke hard to get med han der?", for all MIN erfaring er at hvis jeg vil komme noen vei med en gutt, så er det JEG som må ta alt initiativ.

Smellvakre jenter og mindre pene jenter lever rett og slett på forskjellige planeter når det gjelder byliv og sjekking.

• Liker 4
Skrevet

Jeg orker ikke glætte superpene venninner fordi de jeg har møtt er overfladiske, bruker 1t ekstra på utseende før vi skal ut og oppfører seg som en fjortis straks en gutt kommer opp til oss.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er nok ansett for å være svært pen, men jeg har venniner som er av varierende grad utseendemessig.

Felles for dem alle er at de har noe ved seg som gjør dem til vakre kvalitets mennesker. Om det så er personlighet, humor, intelligens. De kan ha kvaliteter jeg ikke kan skryte på meg. Så nei, de føler ikke seg mindreverdige i forhold til meg, heller ikke når det kommer til menn. For smaken er som baken. Noenganger foretrekker de meg, andre ganger mine venniner (pga andre ting enn utseendet f.eks? )

Heldigvis er ikke verden sort/hvitt :)

føler at jeg har det på samme måte som deg, bortset fra at eg ikke tror eg er overe gjennomsnitt pen. jeg tror det spørs veldig hvem man velger å være med, for meg spiller utseende til venner egentlig ingen rolle. :)

Gjest Cerridwen
Skrevet

Tykkjer du burde gå litt i deg sjølv, er jo ikkje sikkert at du er ei like god venninne som du trur du er.

Når eg er på "jakt" etter nye venninner, går eg etter korleis dei er som menneske. Dei kan være supermodellar eller traktorlesber, I don't care.

Eg har både venninner som er mykje penare enn meg, og mykje "styggare" enn meg. Slik er det nok også for dei fleste.

Så eg tvilar på at jenter ikkje vil utvikle eit vennskap med deg pågrunn av at du er pen. Då er dei isåfall utruleg umodne og overfladiske mennesker.

Skrevet

Pene folk generelt opplever jeg er som "vanlige" folk generelt. Noen er overlegne, både av de pene og de mindre pene. Så lenge en person er grei kan jeg godt være venn med den, uansett hvor pen/"stygg" h*n måtte være.

Jeg vet ikke hvor dekkende dette er sånn generelt, men de aller fleste superpene folka jeg kjenner er ikke overlegne eller selvopptatte i det hele tatt, mens en del av de mindre pene er det. Dessuten går jeg aldri og tenker over at den pene vennen min er pen. Er jeg ute sammen med en pen venn og en "vanlig" venn så stille de på lik linje, og den "vanlige" vennen ser jeg på som like fin så lenge personligheta er fin :)

Dette ble klønete, håper det ble forståelig :P

Skrevet (endret)

Saken er nemlig at jeg får høre at jeg ser veldig bra ut, og ofte finere enn "gjennomsnittet" av flere. (Hater å skrive dette... :tristbla: ) Og mitt problem er at jeg ikke klarer å få noen gode venninner. Jeg har flyttet på meg og diverse, men aldri blir det slikt at jeg kommer på "bestevenninne" stadiet. Jeg håper nesten at det har noe med utseendet mitt, og ikke med personlighet/væremåten min.

Jeg synes selv jeg ville vært en kjempe god venninne, kanskje bedre enn gjennomsnittet. Men virker som ingen andre ser dette?!

Jeg er i samme situasjon selv..

Jeg har fått høre: "Jeg tror ikke du er klar over hvor pen du er" eller "Du får det alltid som du vil" eller "Du tar ikke ham fra meg".

Jeg var i en venninnegjeng der alle var over gjennomsnittlig pene. Det enesete det var snakk om var klær, sminke, kropp, nettshopping ect.Jeg er ganske sikker at jeg skled inn i den settingen pga av utseende. Selv blant disse jenten, som jeg selv innrømmer er pene, var jeg en av dem som fikk mest oppmerksomhet.

Det tærer nå. Alle har reist i hver sin retningn og det var ingen nære bånd. Nå vandrer jeg mye rundt på egenhånd. Flaks for meg at jeg trives nok så godt i midt eget selskap, men jeg savner likevel å ha noen ordentlig gode venner å snakke med.

Pene mennesker er helt vanlig mennekser med vanlige følelser og like vennligsinnet personlighet, og man er like usikker som alle andre. Folk har vansklig for å tro dette.

Jeg forstår din situsajon veldig godt.

Endret av Skorpion_21
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har et normalt utseende, men er ganske søt, og jeg har hatt flere pene venninner. Noen av de peneste vennene mine som alltid får masse oppmerksomhet på byen osv har en tendens til å henge med andre kjempepene jenter og stenge oss vanlige dødelige utenfor. Jeg har i hvertfall følt noen ganger at jeg ikke blir invitert med på fester og sånne ting fordi jeg ikke er pen og kul nok. (Er i 20 årene).

Skrevet

Jenter,det kommer en tid hvor

A) Jentene begynner å tenke på mer enn sitt utseende. Jeg vet til og med om jenter, evt meg, som "jekker ned" utseendet fordi jeg vil helst ha venner. Og med venner som fokus, vil jeg gjerne ha de som kan sitte med meg med bustete hår, strikkejakke og te/kaffekopp. Da trenger jeg ikke å pynte meg så innmarri vel?

B) Guttene blir eldre. De begynner å bli mer "skeptiske" de også. De vil bli tatt seriøst i guttegjengen, og guttegjengen i en eldre alder (for min del 23+) tenker mer sånn: Hun var søt, fordi hun var en koselig venninne mot venninna si. Hun hadde fine egenskaper. Hun var snill og koselig. Joda, de kan tenke: wow,hun var pen! Men de bruker hodet. Jeg har ftt de gutta etter meg som tenker (rett og slett) Hun var pen,sjekker henne opp jeg! De er barnslige, uattraktive og GØØRR kjedelige. Gutta som vil se mer av deg på innsiden, og ikke bare sikler etter en attraktiv jente, er de interessante.

Så, jenter som er pene har det ikke så lett heller. Jeg synes det er kjempe slitsomt med de selvsikre gleske/sleske guttaboysa som igler etter "aw hu var penazm"

Ja til modne gutter, da blir det automatisk Ja til modne jenter, som bruker tid på sine egenskaper istedet for å la utseendet fange alle og enhver.

Jepp

• Liker 2
Skrevet

For things to change, you have to change. Kan jo selvfølgelig hende at du er ei super jente;) men av og til må man stille seg foran speilet å spørre seg selv: Visst hele landet hadde vært akkurat slik som meg i oppførsel å væremåte, ville det vært et bra land å bo i?

Jeg kjenner mange dritfine damer, de har ikke noe problem med å finne seg venner.

• 2 år senere...
Skrevet

Hei :) Jeg satte trådens navn litt på spissen for å fange deres oppmerksomhet. (Er ikke overlegen eller noe som det.)

Det vi alle vet er at jenter instinktivt eller ei har en tendens til å skyve "pene" jenter bort. Blandt annet så ser man sjeldent en kjempe smell vakker jente er god venninne med to ikke så pene jenter.

Huff.. nå synes jeg dette blir veldig overfladisk og det er ikke meningen. Men jeg har i alle fall opplevd at jenter ofte stenger ute eller kritiserer andre jenter som er "like" pene som dem selv, eller i alle fall når dem er penere.

Men hva er det egentlig? Er det slik at jenter ikke kan være god venninne med noen som er smell vakre som en fotomodell? Er det personligheten med dem vi/jenter ikke liker med dem? Eller er dette bare en unnskyldning for å ha "grunn" for å stenge dem ute?

Jeg kan egentlig skjønne at det er slik også, da ingen hadde vel likt å gått ut på byen med en smellvakker kvinne hvor hun fikk all oppmerksomheten! Jenter har tross alt instinkt på å ville "lokke" mest mulig mannfolk, og når en annen smellvakker kvinne kommer og stjeler all oppmerksomheten så blir vi ikke like interessert i å ha henne som venninne? (og noen tenker bla. at de ikke vil at kjæresten skal se på den nydelige venninnen osv)

Ser at denne tråden er litt gammel, men jeg vil uansett bare si at jeg forstår 100% hvordan du føler.

Jeg har det akkurat som deg. Det er utrolig slitsomt at jenter skal være så vanvittig sjalu og missunneige hele tiden. Skulle ønske at de kunne se at bak et bra utseende, kan det også befinne seg en usikker person. Det er nok sant som psykologer sier; Vakre jenter er de mest ensomme!!!

Skrevet

Tykkjer du burde gå litt i deg sjølv, er jo ikkje sikkert at du er ei like god venninne som du trur du er.

Når eg er på "jakt" etter nye venninner, går eg etter korleis dei er som menneske. Dei kan være supermodellar eller traktorlesber, I don't care.

Eg har både venninner som er mykje penare enn meg, og mykje "styggare" enn meg. Slik er det nok også for dei fleste.

Så eg tvilar på at jenter ikkje vil utvikle eit vennskap med deg pågrunn av at du er pen. Då er dei isåfall utruleg umodne og overfladiske mennesker.

Jeg tror dette kan være vanskelig å forstå for folk som ikke er i suituasjonen.

Skrevet

Jeg har lært at hvilke menneskelige relasjoner man har, kommer ut i fra hvilke mennesker man tiltrekker seg og velger å tilnærme seg. Man bestemmer altså selv hvilke mennesker man vil omgås. Noen ganger kan det være greit å se seg selv litt utenfra for å se hvem man velger å være sammen med, kontra hvem man burde tørre å være sammen med.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker som så at hadde jeg vært i dine sko, TS, så hadde jeg neppe hoppet til "Guri, jeg er for pen"-tanken dersom jeg sleit med å få meg venner. Jeg hadde antagelig først gått meg selv i sømmene for å se om det var noe ved oppførselen min som gjorde at folk ikke stoler på meg eller trives i mitt selskap. Det at du konkluderer med at du er for pen til å få nok venninner gjør at du legger skylden på andre. At de er truet av deg, de er sjalu på deg. De frykter deg. Du stakkarsliggjør deg selv litt og gjør deg til et (vakkert) offer. Det sier litt om deg. Ikke alt, for jeg vet ikke mer om deg enn det du sier selv. Men det gjør at jeg tenker at du er svært selvopptatt. Og svært fokusert på deg selv.

Kanskje du vil ha lettere for å få venner - smellvakre, flykrasjstygge og helt gjennomsnittlige venner - dersom du viser oppriktig interesse for andre mennesker?

• Liker 3
Skrevet

Selv har jeg utrolig mange vakre venninner. og noen av dem jobber som modeller også. Vet godt om at mange kan være sjalu og til og med ekle mot jenter som ser blendende vakre ut. Men jeg ser ikke helt greia med å henge seg opp i det. For saken er den at det er de mest overfladiske jentene som ikke en gang vil bli kjent med fotomodell-jenter. De tror gjerne at utseendet kan være en slags trussel. Og derfor er utseendet og ikke personlighet viktig. Er det slike venninner man vil ha?

Jeg vil også påpeke at det like så gjerne også er de mest overfladiske pene jentene som henger seg opp i at andre er sjalu. For man ser bare de som ser på utseendet og ser ikke de potensielle venninnene som da er ute etter mer av selve personligheten. Jeg er ganske så sikker på at de jentene som har selvtillitten inni seg (og ikke utvendig slik som på utseendet) har GODE og selvsikre venninner som ikke ser på noe som helst som en trussel.

Er man overfladisk, så er det dette man legger merke til - og da tror at man tiltrekker seg. Er man selvsikker, så er det dette man ønsker å ha som venninner og også får :)

Skrevet

Jeg har også hørt at jeg er veldig pen, men om jenter ikkr vil være venner med meg så tror jeg aldri at det er fordi jeg er for pen, men mer at personligheten bare ikke matcher. I min vennegjen så har vi en litt mindre pen jente med, hun er litt lubben også. Men personligheten er så sprudlende, og den utsrålingen hennes er noe utenom det vanlige. Og egentlig så er det hun som får mest oppmerksomhet, men hun er også selv veldig utadvendt.

Anonymous poster hash: 72031...1d5
Skrevet

Med 2 kg sminke kan det fleste bli pene.

Anonymous poster hash: 89833...9cf
Skrevet

Jeg har opplevd begge deler. Både å være pen, og også mindre pen. Tidligere var jeg slank og pen, mens nå har jeg blitt både eldre,mer overvektig og ikke like pen som før, fordi vekten og alderen har satt sine spor. Og jeg kan skrive under på at det ikke alltid er bare enkelt å være pen jente. Jeg hørte mye rart da jeg var pen og slank, alt fra "Du må ikke ta fra meg mannen min" til "Du er deilig, men dum". Dette sa folk som knapt kjente meg ute på byen. Andre igjen måtte kommentere hvor pen jeg var hele tiden. Ikke noe fokus på hvem jeg var som person, nei. Jeg merket at venninner så på meg som en rivalinne hele tiden, selv om jeg aldri var i nærheten av å tenke på mennene deres som noe annet enn mennene deres.

Opplevde også at menn kun så på meg som et sexobjekt. Jeg ble utnyttet flere ganger.

I dag slipper jeg alt dette her. Jeg er ikke pen lengre. Jeg blir ikke sett på som en trussel, og fokuset på utseendet mitt er borte. Folk tar meg som jeg er, og det føles mye bedre. Jeg får gå i fred for menn, og sjansen for å bli utnyttet har minsket betraktelig. Herlig.

Anonymous poster hash: cdd5e...29b
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...