AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Som tittelen sier så er det en ond sirkel, jeg har aldri vært noe frempå med damer pga dårlig selvtilit gjennom hele barndommen og opp til voksen alder pga mobbing. Har i senere tid prøvd meg litt på nettdating og fikk grei respons, problemet er at jeg er for desperat etter å få meg kjæreste/date så jeg skremmer alle bort. Sitter og sjekker mailen nesten hver time for å se om jeg har fått noe svar liksom, vet selv at det er patetisk men har aldri fått noen form for oppmerksomhet av det motsatte kjønn under oppveksten så med en gang noen viser litt interesse blir jeg betatt. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å komme utav dette, jeg er fornøyd med livet ellers; har en grei familie, fast jobb (ikke drømmejobben men går helt fint for nå), gode venner, eneste jeg føler mangler er en kjæreste. Etter 20 år med å være alene har jeg bare lyst å finne noen jeg kan være sammen med, snakke med om whatever, holde rundt og kose med. Vet at jeg må være mer frempå i det virkelige liv men tørr ikke å snakke med jenter jeg finner attraktive. Jeg vet også at jeg er en flott fyr med mye å tilby men etter 19 år med dårlig selvtilit så har jeg fått en del sperrer. Over alt skriver de at du bare må øve, men problemet er jo at jeg ikke får det til :/ Kroppen min stenger seg fysisk ned og det går ikke an. Har sett litt på nett og har mest sansynlig sosial angst/fobi, det gjør ikke akkurat saken enklere. Dette ble langt og rotete men viss noen har noen positive ord eller hjelp/tips settes det pris på. Sammendrag viss du ikke vil lese alt: * Jeg er klengete/desperat * Kommer ingen vei med damer pga dette, som forsterker det * Blir betatt ved noe som helst tegn på interesse pga mangel på det tidligere i livet * Fornøyd ellers med livet og har grei selvtilit men har lyst på kjæreste * Barndom gjør at jeg har sperrer/sosial angst som gjør at jeg ikke får til å møte damer * Trenger tips/hjelp
Nuith Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Ikke ofte jeg sier dette men; på tide å lære å spille hard to get!
Gjest tronder Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Evt få en til å dra deg med på byen og pushe deg litt.. Jeg fikk selv litt hjelp i starten for å komme meg igang, og siden da har livet bare blitt bedre og bedre. Har for lengst passert punkt supert, så mangler bare den lille "ekstra" for å få puslespillet færdig. Altså en kvinne ved min side. Poenget er at du må være fornøyd med deg selv skal andre være fornøyd med deg. Du er selv sjef for ditt eget liv, og ikke stress med å finne deg ei dame, de beste dukker opp når det slett ikke passer Så gjør alt mulig annet først: Drømmer du om -Backpacking -Ta dykkelappen -Motorsykkel lappen -Bo en måned i telt og leke huleboer Finn noe som gjør livet DITT godt å leve for deg, da kan du invitere en kvinne inn i ditt liv, der du setter dine grenser. Det tror jeg du kommer lengst med.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Tingen er den at jeg er egentlig ganske fornøyd med hvordan livet mitt er for øyeblikket, så jeg føler den eneste biten som mangler er en kjæreste liksom. Har aldri opplevd det, så har lyst å få sett/følt hvordan det er.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Er litt sånn selv hvor jeg holder på med det jeg trenger på det personlige planet med tanke på utdanning og fritid osv., men mangler en dame. Så er problemet at jeg kan også blir litt desperat, men som nuith påpeker må man nesten bare ta tak i seg selv og i det minste late som om man ikke er desperat. Det er generelt ikke bra å fake selvtillit og late som om man er noe annet, men det går jo f. eks. an å "gutse" litt forsiktig, og prøve å fremstå litt mer selvsikker enn det du egentlig er.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 TS Jeg sliter med akkurat samme problemet som deg, kunne beskrevet situasjon akkurat likedan som du har gjort. Vet dette ikke er til mye hjelp, men er ikke bare du som sliter med disse problemene. Håper det kommer mange fornuftige svar som kan gi deg/oss noen råd på veien videre! Hilsen Gutt 20.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #7 Skrevet 21. februar 2011 Hei hei! Sliter med noe av det samme som dere beskriver, bortsett fra at jeg er jente. Har hatt utrolig dårlig selvbilde, egentlig hele livet. Nå har jeg kommet over "kneika" og føler at jeg er på et bra sted i livet mitt. Jeg skal snart flytte hjemmefra, og føler at dette er starten på livet mitt! Det eneste jeg mangler er en kjæreste. Har jo rota litt med noen her og der, men ikke noe mer enn det. Noen ganger får jeg desperate perioder og jeg har, som deg TS, en tendens til å bli betatt med en gang noen viser den minste form for interesse. Jeg vet at jeg er en relativt søt person, og jeg blir godt likt av alle rundt meg, men sliter med å vise personligheten min overfor gutter jeg liker. Tror egentlig vi bare må prøve å legge ting litt bak oss. Som en over her sier, så pleier ting å ordne seg når man minst venter det. Vi er fortsatt unge og har hele livet foran oss. Det er IKKE lett, tro meg: Jeg snakker av erfaring! Prøv å ikke virk desperat. Se på jenta du liker som en venn, det kan hjelpe litt på presset. Ikke prøv å imponere noen, det funker sjelden uansett Bare vær deg selv! (I know, lettere sagt enn gjort, men..) Du kan jo prøve å søke profesjonell hjelp mot angsten din, kanskje det hjelper -M
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #8 Skrevet 22. februar 2011 Se på jenta du liker som en venn, det kan hjelpe litt på presset. Hei, jeg er ikke TS men han andre fyren som skrev her. Uansett, dette er et noe av det som fungerer best etter min erfaring som sådan. Gå inn med den hensikten at du bare skal ha en helt normal samtale, akkurat som du ville hatt med en venn, og generelt bare prøv å ha det hyggelig i stedet for å fokusere på noe annet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2011 #9 Skrevet 24. februar 2011 Mye av samme problemet her, bare at jeg ikke får til å bli fornøyd med livet som singel. Det er jo også en ond sirkel for man bør helst være fornøyd med livet for å finne kjæreste. Skal ikke være enkelt :s
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #10 Skrevet 25. februar 2011 TS her Mange med samme problem ser jeg men ingen som har noen svar
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2011 #11 Skrevet 25. februar 2011 TS her Mange med samme problem ser jeg men ingen som har noen svar Au contraire. Her er noen av tipsene jeg har sett i tråden... Noen av tipsene er: - Spill litt "hard to get" og fake litt selvtillit. Ikke overdriv, bare ta deg selv i skinnet og ikke vær klengete. - Prøv å pushe deg selv, eventuelt finn noen som kan pushe deg (prøve ting utenfor comfort zone) - Hold en vanlig og hverdagslig tone i samtaler. Ikke prat til jenter som om det er jenta du skal gifte deg med. Bare vær vennlig og prøv å ha det morro sammen med dem. Kanskje ikke revolusjonerende tips, men det finnes ingen snarvei eller kjapp løsning til dette. Ta å les det folk skriver vettu
Bankai L Skrevet 25. februar 2011 #12 Skrevet 25. februar 2011 Begynn på en aktivitet hvor du naturlig kommer i kontakt med mange damer. Det er et flott sted og begynne. For det første er man mye høffligere og venneligere på slike aktiviteter hvor man deler felles interesse. Går du på byn for å lære å bli bedre med damer får du en hau med stygge kommentarer i trynet(personlig erfaring)på veien, og dersom man ikkje har opparbeidet seg et slags sjold så går dette innpå en i begynnelsen. Når man da har sosial angst tenker eg at den veien blir en del vanskeligere. Hvis du kommer på en aktivitet du kan begynne på som du liker og som i tilegg innvolverer damer så er det virkelig golden.
AnAngel Skrevet 27. februar 2011 #13 Skrevet 27. februar 2011 Hei! Jeg støtter meg til forslagene om å spille "hard to get", bare du ikke overdriver det også da :gjeiper: Prøv (jeg vet det ikke er lett) å ha et avslappet forhold til det, fortell deg selv at det ikke er "noen big deal" - om hun ikke liker deg, eller har de rette følelsene så er det jo bare sånn. Det trenger ikke bety at det er noe galt med deg, bare at akkurat dere ikke passet så godt sammen. Ikke la det gå utover selvfølelsen din. Jeg har selv ikke hatt så aøtfor høy selvfølelse når det gjelder det motsatte kjønn, og vet hvor lett det er for å bli "desperat" - man higer enkelt og greit etter anerkjennelse. Samtidig har jeg også opplevd noen av de klengete/desperate typene, og dessverre er det ofte en turn off, fordi man ikke får sjans til å kjenne på egne følelser. Nå i voksen alder har jeg blitt nesten motsatt - jeg involverer meg aldri med mannfolk (har vært singel i 6 år) - tror det har med å gjøre at jeg er sinnsykt redd for å bli såret. Dette har jeg innsett at ikke er bra, så jeg har gått til innkjøp av boken "Hekta - på et håp om kjærlighet" skrevet av Sissel Gran og Nora Skaug. Jeg har såvidt begynt på boken og kan love deg at jeg kjenner meg igjen Den er morsom og lettlest. Jeg vil anbefale deg å lese den, kanskje kan vi lære noe av boken? Lykke til i allefall
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2011 #14 Skrevet 28. februar 2011 TS her Takk for tips om bok Vet du hvilke bokforretninger som selger den? Har også fått litt kontakt med ei jente nå og prøver å spille litt "hard to get" og det virker til å fungere så langt. Problemet er bare at jeg er ekstremt nervøs for å treffe på henne irl.
barnehagetanten Skrevet 28. februar 2011 #15 Skrevet 28. februar 2011 Noen tips: Vær fornøyd med deg selv; så tiltrekker du deg flere enn om du mener du er kjedelig eller verdiløs. Kle deg pent; og stell godt med hår og utseende (uten å gå for lagnt) Ha aktive dager: ikke sitt hjemme og vent på at frøken rett skal banke på døren (det gjør de sjelden... ) Finn en hobby el hvor du kan treffe likesinnende (da slipper du å late som om du er intressert i det samme som henne: dere har iallefall en ting å prate godt om, og det er god start) Ikke klag på "alt" mulig; det er ikke festlig å være sammen med en sutrepave Er glasset halvfullt eller halvtomt; sannhet begge deler - men den ene vinkelen er mer positiv enn den andre Ha øyekontakt med dem du snakker med, da føler de at du ser dem Gi komplimenter uten å overdrive eller være vulgær Ikke vær alltid tilgjengelig (ok så kan du søndag+mandag+tirsdag+onsdag osv; men si heller hva med søndag eller onsdag? Da virker du mer opptatt og ikke desperat etter å møte noen uansett...) Les bøker om emnet: det kan løse noen sosiale koder Oppdater deg på nyhetsbildet, slik at du har annet enn været å snakke om Se filmer for å utvide horisonten, ikke bare action som ofte er meningsløse og ikke gir mye rom for felles prat annet enn med kompiser (som ikke det handler om her... ) Snakk med venner om hva som er dine sterke/svake sider: de ser deg bedre enn deg selv til tider Hva med å sette seg på skolebenken på kveldstid/ta et kurs el: potensiell møteplass + utvide dine horisont/jobbmuligheter Lykke til. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå