origin Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Hei jeg skal liksom slanke meg men klarer ikke å kutte ut sjokolade i uka dere som har klart det hvor lang tid brukte dere på å klare det? tips og råd mottas med stor takk
Vulpes Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Kan du ikke bare slutte å kjøpe sjokolade? 4
The Kitten Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Enig med Tonje. La være med å kjøpe det.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Hei jeg skal liksom slanke meg men klarer ikke å kutte ut sjokolade i uka dere som har klart det hvor lang tid brukte dere på å klare det? tips og råd mottas med stor takk Hvis det BARE er sjokoladen som står i veien for slankingen så kan du jo beholde litt sjokolde hver dag, men kutte ned på noe annet, f.eks ei brødskive. Kcal inn vs kcal ut.
Goldpanda Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 Hvis det BARE er sjokoladen som står i veien for slankingen så kan du jo beholde litt sjokolde hver dag, men kutte ned på noe annet, f.eks ei brødskive. Kcal inn vs kcal ut. Det er jo ganske høyt kaloriinnhold i sjokolade i forhold til annen mat da. En 100-grams melkesjokolade ligger på 555 kalorier, og tilsvarer et lite måltid. Viktig å få i deg nok mat om du skal slanke deg, så da er det nok bedre å bare ta seg sammen å kutte ut sjokoladen. Ser ikke problemet med å unne seg litt i helgene, men for min del funket det bedre å bare kutte helt ut. På den måten blir du kvitt sukkersuget fortere også
Gjest Blokkolokko Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 Ååå, høres akkurat ut som meg for ca et år siden.. Jeg kunne kanskje spise et par 200g plate med firkløver i uken i over en laaang periode, og hadde store problemer med å stoppe. Det var jo så godt Jeg ble aldri noe særlig stor, da jeg alltid har trent mye, men etter noen måneder merker du det allikevel. Jeg hamstret da inn sjokolade med70% kakao. Fikk jeg lyst på sjokolade så tok jeg bare noen biter av det og ble fort lei. Det er veldig mettende og ikke helt det samme, men letter på suget. Til slutt var ikke sukkersuget så stort lenger og jeg kunne trappe ned på treningen og slappe mer av når jeg spiste annen mat. Har fortsatt sjokolade liggende i skapet, og spiser det sjeldent! Lykke til
Gjest Eurodice Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 Dere som er så søtsugne, har kanskje mangel på krom. 1
Gjest white tiger Skrevet 16. februar 2011 #8 Skrevet 16. februar 2011 Mitt tips: Bytt ut sjokoladen med en nutrilett bar type mørk sjokolade. Den inneholder ca 200 kcal, og smaker faktisk veldig godt. Jeg spiser en hver kveld istedenfor kveldsmat. Så kan du heller unne deg litt "ekte" sjokolade en dag i uka eller noe
dobby Skrevet 16. februar 2011 #9 Skrevet 16. februar 2011 Du kan jo trappe ned ved å rett og slett kjøpe mindre sjokolade. Om du kjøper ei 100g-plate i staden for 200g, har du jo halvert inntaket.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #10 Skrevet 16. februar 2011 Ikke gå i butikken når du er sulten. Om du går dit når du er mett så kjøper du ikke sjokolade. Så enkelt er det. Må kunne ha litt viljestyrke .
Lissi Skrevet 16. februar 2011 #11 Skrevet 16. februar 2011 Klarer du holde deg unna sukker i ca 7-10 dager så er du kvitt suget :D
en kompis Skrevet 16. februar 2011 #12 Skrevet 16. februar 2011 Hva teller mest? den øyeblikkelige gleden av å dytte sjokoladen i munnen, og dårlig samvittighet etterpå. Eller den forsinkede gleden, som i tillegg vil være mye større av å vite at du var dyktig til å kutte ut sjokkis spisingen? 1
sussanne Skrevet 16. februar 2011 #13 Skrevet 16. februar 2011 Jeg byttet sjokolade meg sjokolademousse! Det er mindre kalorier + jeg blir veldig fort kvitt søtsuget. 1
Gjest Mahareth Skrevet 16. februar 2011 #14 Skrevet 16. februar 2011 Det går fint an å kjøpe den minste sjokoladen og så droppe ei brødskive
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #15 Skrevet 16. februar 2011 Jeg er også veldig glad i sjokolade. Der er derfor jeg trener nesten hver eneste dag. På en times spinning forbrenner jeg 500-600 kalorier, og da kan jeg unne meg en sjokolade nesten hver eneste dag. Det er min "bonus".... Ergo; tren mer, fortsett å spis sjokolade :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #16 Skrevet 16. februar 2011 Jeg er også veldig glad i sjokolade. Der er derfor jeg trener nesten hver eneste dag. På en times spinning forbrenner jeg 500-600 kalorier, og da kan jeg unne meg en sjokolade nesten hver eneste dag. Det er min "bonus".... Ergo; tren mer, fortsett å spis sjokolade :gjeiper: FEIL.......
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #17 Skrevet 16. februar 2011 Jeg er også veldig glad i sjokolade. Der er derfor jeg trener nesten hver eneste dag. På en times spinning forbrenner jeg 500-600 kalorier, og da kan jeg unne meg en sjokolade nesten hver eneste dag. Det er min "bonus".... Ergo; tren mer, fortsett å spis sjokolade :gjeiper: Hehe, du får i deg mye mer kalorier i den sjokoladen enn du forbrenner på èn time spinning. Tror du virkelig du mister 500-600 kcal da? Mer 250-275 tenker jeg vi sier.
Spøkelse Skrevet 16. februar 2011 #18 Skrevet 16. februar 2011 Om man følger teorien "tren vekk den dårlige maten du spiser", hvordan tror dere da man ender opp med å se ut INNVENDIG? Trådstarter: se om du klarer å finne alternativer som er bedre for kroppen din, men som kan hjelpe med søtsuget. Selv liker jeg banan ganske godt, kombinert med en 0% yoghurt for eksempel. Evt. ta en tyggis, den er det bare et par kalorier i men kan hjelpe godt der og da. Frukt er en god erstatter for søtt, om du finner en du liker godt. Et glass vann hjelper ofte på med å bremse det verste søtsuget.
Gjest Linda sofie Skrevet 16. februar 2011 #19 Skrevet 16. februar 2011 Det er vel bare å la hver å kjøpe sjokolade på butikken. Det beste er vel å ikke dra på butikken mens man er sulten. 1
Fluffe Skrevet 16. februar 2011 #20 Skrevet 16. februar 2011 (endret) Like artig å lese folk som skriver "er jo bare slutte å kjøpe det" De som røyker må jo vite at det ikke bare er å slutte Endret 16. februar 2011 av mirandaa 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå