AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Håret mitt er tørt, særlig i tuppene. det farges ofte og jeg har ikke vært særlig flink med kuring. Det er ikke splittede tupper, det er bare tørt... kjennes ut som sprøtt gress i tuppene.. finnes det noe måter å redde det på? eller må jeg til frisøren? ( har litt frisørfobi etter at en frisør klippet meg i øret OG svidde hodebunnen min med permanentvæske i ungdommen..)
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 TS her.. vet ikke helt hvor den huleboermannen kom fra
Sunniva81 Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Jeg ville klipt eller stussa det litt om jeg var deg. Hadde sånnt hestehår selv for en stund siden, klipte det og det ble klart mye friskere. Men mulig du kan redde det hvis du har en skikkelig god kur som gir mye fukt også.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Jeg har kur fra Joico,men har hørt jeg bør bruke en fuktighetskur innimellom også? Noen som har prøvd oljer? (maroccan oil eller noe i den duren) eller pureology?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #5 Skrevet 17. februar 2011 Hvis du har råd til det ville jeg faktisk satset på en skikkelig runde hos frisøren! Ja, det høres skremmende ut, men les videre likevel. Jeg har selv frisørskrekk som har oppstått på grunn av at håret mitt er så vanskelig at de fleste frisører har skamklippet meg på alle mulige måter som ung, jeg har hatt tørt, slitt hår i knute eller flette store deler av livet. Men da jeg skulle gifte meg bestemte jeg meg for at nå ville jeg gjøre noe med det. Jeg gikk til en skikkelig frisørsalong (som har et rykte å beholde, ikke den på nærbutikken eller en sjappe på et øde gatehjørne). Jeg forklarte problemet, at jeg led av frisørskrekk og at jeg har vanskelig hår som frisører tidligere har skamklippet, og så bad jeg om en time hos en erfaren frisør som kunne håndtere det. Jeg fikk en time og hun tok seg god tid, var nøye med å spørre før hun gjorde, hørte etter når jeg fortalte om problemer med håret, svarte på spørsmål og gjorde jobben skikkelig. Og jeg har aldri før følt meg så godt ivaretatt og så pen på håret! På skikkelige frisørsalonger har de egne kurer som ikke egner seg til hjemmebruk, de blander sammen flere stoffer før de tar det i håret, det har gjort underverker på mitt hår ihvertfall. Jeg har også fått god hjelp til en hurtigkur tilpasset mitt hår som jeg bruker hjemme hver gang jeg vasker håret og andre produkter som gjør håret mitt lettere å håndtere i hverdagen. Jeg bruker litt penger hos frisøren, men jeg synes absolutt det er verdt det. Hele meg er blitt annerledes av at jeg og frisøren tar godt vare på håret mitt, jeg har bedre selvbilde og er blitt mer utadvent osv. Og jeg kunne aldri tenke meg å gå til den nærmeste frisørsjappa for en rask hårklipp noen sinne igjen. Mia
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Hvis du har råd til det ville jeg faktisk satset på en skikkelig runde hos frisøren! Ja, det høres skremmende ut, men les videre likevel. Jeg har selv frisørskrekk som har oppstått på grunn av at håret mitt er så vanskelig at de fleste frisører har skamklippet meg på alle mulige måter som ung, jeg har hatt tørt, slitt hår i knute eller flette store deler av livet. Men da jeg skulle gifte meg bestemte jeg meg for at nå ville jeg gjøre noe med det. Jeg gikk til en skikkelig frisørsalong (som har et rykte å beholde, ikke den på nærbutikken eller en sjappe på et øde gatehjørne). Jeg forklarte problemet, at jeg led av frisørskrekk og at jeg har vanskelig hår som frisører tidligere har skamklippet, og så bad jeg om en time hos en erfaren frisør som kunne håndtere det. Jeg fikk en time og hun tok seg god tid, var nøye med å spørre før hun gjorde, hørte etter når jeg fortalte om problemer med håret, svarte på spørsmål og gjorde jobben skikkelig. Og jeg har aldri før følt meg så godt ivaretatt og så pen på håret! På skikkelige frisørsalonger har de egne kurer som ikke egner seg til hjemmebruk, de blander sammen flere stoffer før de tar det i håret, det har gjort underverker på mitt hår ihvertfall. Jeg har også fått god hjelp til en hurtigkur tilpasset mitt hår som jeg bruker hjemme hver gang jeg vasker håret og andre produkter som gjør håret mitt lettere å håndtere i hverdagen. Jeg bruker litt penger hos frisøren, men jeg synes absolutt det er verdt det. Hele meg er blitt annerledes av at jeg og frisøren tar godt vare på håret mitt, jeg har bedre selvbilde og er blitt mer utadvent osv. Og jeg kunne aldri tenke meg å gå til den nærmeste frisørsjappa for en rask hårklipp noen sinne igjen. Mia Jeg har samme hår som deg Hvilken hurtigkur og produkter ellers bruker du hjemme?
Cæm Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Klipp vekk det verste, og så kurer du det flere ganger i uka :- ) Da skal du se at det blir så braaa :D
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2011 #8 Skrevet 19. februar 2011 Jeg har samme hår som deg Hvilken hurtigkur og produkter ellers bruker du hjemme? Mia her. Jeg har nok ihvertfall ikke samme type hår som ts, da mitt hår aldri hadde tålt å bli farget fordi det er så tørt (men det har kanskje ikke ts sitt heller når det kom til stykket, hmm). Men jeg skriver gjerne litt mer, om ikke annet er det en god forklaring på hva frisøren har kunnet hjelpe med. Jeg har hår med slike krøller som faller ut når de ikke blir behandlet riktig, og så blir håret krusete og bustete. Og dette håret er noe jeg heller ikke har arvet av noen, så jeg har dermed ikke hatt noen å lære triks av i oppveksten heller. Kuren jeg bruker er Sebastian Penetraitt, den skal ifølge tuben være i i 2-3 minutter. Jeg vasker håret, grer det mens det er veldig vått og under rennende vann (det slites lett om jeg bruker hårbørste i tørt hår), tar i kuren og har den i så lenge jeg gidder (for kort eller for lenge spiller ingen trille), skyller ut og bruker så balsam. Dette gjør jeg hver gang jeg vasker håret. Så bruker jeg Redken fresh curls curl refiner (denne beskytter og mot varmebehandling) i håndkletørt hår og føner det med diffuser både i lengdene og i hodebunnen til det er nesten tørt. Så lar jeg det lufttørke litt og tar i Sebastian Potion 9. Denne bruker jeg også til å friske opp frisyren senere om jeg trenger det. Fordelen med disse produktene er at de gjør håret sunnere isteden for å tørke det ut slik som mange produkter gjør. I tillegg er det en frihet at jeg fikk lære en måte å føne håret mitt på som ikke skaper høysåte, min løsning på vått hår tidligere var å la det tørke i knute og flette fordi tørt og skadet hår tørker sakte og jeg orket ikke å ha vått hår hengende i ansiktet. Frisøren lærte meg og at å ta vått i knute eller flette er både skadelig for håret og min sarte hodebunn. Nå har håret mitt blitt en del av rutinene mine. Litt styr er det såklart, men jeg slipper frustrasjonen over at jeg ikke får til håret mitt og jeg kan føle meg pen på håret. Og jeg kan si med sikkerhet at det hadde jeg ikke klart uten kunnskapen til frisøren min.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #9 Skrevet 22. februar 2011 Vil faktisk anbefale deg en proteinkur. Redken Extreme Cat Treatment er helt fantastisk. Den gir ikke fuktighet, men den styrker håret, så bruk gjerne en fuktighetskur ETTER den, samt balsam. Grunnen til at jeg nevner den, er fordi jeg selv lenge slet med et hår fra helvete. Det var ekstremt tørt, livløst, porøst osv. Jeg dynga på med alt som var å prøve av fuktighet, men d hjalp ikke. Men proteinkuren har virkelig redda håret. Den gjør at håret blir sterkere,smidigere og ser mye friskere ut. I kombinasjon med å få av de verste tuppene håper jeg det vil hjelpe deg og!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå