Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har AAP minstesats, får supplerende sosialstønad for å komme over norm. Altså har jeg ca 4000 i mnd etter husleie, 1700 etter regninger (strøm, telefon, nett/tv, forsikring, busskort). 1700 til mat og diverse, med andre ord ingen rom for utskeielser.

Jeg går til behandling to ganger i uken, og må betale 307 i egenandel hver gang frem til jeg får frikort. Dette er en enorm utgift for meg. Giroene bygger seg bare opp - for jeg får ikke frikort før jeg har betalt inn frikortgrense-beløpet. Denne måneden så jeg meg nødt til å bruke alle pengene på å betale inn dette, og har derfor ingenting til mat :tristbla:

Kan NAV bidra med støtte til dette?

Jeg hørte med de i begynnelsen av januar, og forklarte at jeg ikke hadde råd til behandlingen og var nødt til å spare opp noen penger før jeg kunne fortsette, alternativt kutte ned på antallet timer. Ble da truet med trekk i pengene ettersom jeg da ikke ville følge aktivitetsplanen. Så meg derfor nødt til å fortsette.

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Har ingen aning.

Jeg var en gang i tiden nødt for å slutte med fysioterapi pga kostnadene (busskort og for timen...ble ganske mye penger)

De truet meg med å trekke meg i AAP da også, men jeg snakket med legen og sa at fysio på ingen måter hjalp meg og legen pratet med NAV slik at jeg ikke ble trukket likevel.

Fikk ingen støtte i det hele tatt, da de mente at frikortet var en gode i seg selv.

Nå vet ikke jeg hva slags behandling du driver med, men kan du prate med legen din eller behandleren din? Om de anser at du fint kan kutte ut noen timer eller lignende, så kanskje det kan hjelpe deg?

Er jo noe helt annet når behandleren går god for at færre timer er greit.

Skrevet

Søke om bostøtte om du ikke har det? Da får du noen ekstra kroner å rutte med.

Skrevet

Du får jo suplerende sosialhjelp allerede. Søk om du får dekket de utgiftene til behandling inntil du når frikortgrensen.

Skrevet

Jeg går også på aap,og går til psykolog. I starten var jeg 1 gang i uka,og selvfølgelig merker man dette når man har dårlig råd! Da jeg kom over frikort grensen fortsatte de bare å sende regning,og den ene havnet på inkasso! Fy flate noe så frekt!! Jeg ringte og sa fra,men jeg var nødt til å betale for så å få igjen. Hva er poenget? Forstår de ikke at det er et problem å legge ut?

Nå har behandleren slutta,og jeg må få en ny. Dette har tatt lang tid (og glad er jeg for det) Har nå ikke vært i behandling siden desember,og vil ikke være igjen før mars. Helt greit for meg,jeg har ingen nytteverdi. Mye bedre å dra i stallen da dette er terapi for meg.

Jeg kommer til å si jeg går maks 1 gang pr mnd fram til frikort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...