Gå til innhold

83 stemmer

1. 1. Hvor fjerner dere hår på beina?

• Verken på legger eller lår
      2
    • Bare på leggene
      52
    • Både legger og lår, har kraftig hårvekst
      9
    • Både legger og lår, har normal/lite hårvekst
      20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare fordi jeg er en nysgjerrigper :) Og fordi jeg mener at det vanligste er og kun fjerne hår på leggene, mens det virker som at noen gutter er overrasket over at ikke alle jenter også fjerner hår på lårene.

Dere som fjerner hår på lårene og - er det pga kraftig hårvekst der, eller bare fordi dere liker det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nadezhda
Skrevet

Jeg har normal hårvekst, men tar alt fordi. Synes det ser mye penere ut, dessuten epilerer eller vokser jeg så det er ikke så mye mer mas.

Gjest Consensio
Skrevet

Sjeldent jeg barberer meg, men når jeg gjør det så tar jeg som regel bare leggene.

Skal jeg gå veldig mye i bikini så hender det at jeg tar lårene også, men det er ytterst sjeldent.

Barberer leggene fordi da slipper man så utrolig mange stygge blikk om sommeren da det er ganske slitsomt til tider. Har ikke voldsom hårvekst, men har litt.

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke og har aldri gjort. Får være måte på :)

Men da jeg var sånn 12-13 år lurte jeg alltid på om dette var vanlig. Damene på reklamene hadde altid så glatte lår - helt til jeg spurte mamma.

Skrevet

Jeg barberer lårene. Ikke like ofte som jeg tar leggene, men spesielt om sommeren tar jeg dem og. Jeg har helt normal hårvekst, men synes det er deilig å være helt glatt. Jeg må innrømme at når jeg ser jenter i korte skjørt/shorts, så går jeg ut fra at de har barbert lårene. Har ved et par anledninger i riktig lys sett at noen med lyst dun velger å la det være, men jeg synes faktisk det ser like rart ut som om de ikke skulle barbert leggene. Jeg vet jeg burde kjempe for kvinners rett til å ha hår på bena, men så lenge samfunnet krever at vi tar leggene, blir det rart å ha hår på lårene. Det blir en litt unaturlig overgang på en måte :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Jeg barberer bare leggene. Har nesten ikke hår på lårene, så det har aldri vært en aktuell problemstilling.

Skrevet

Jeg barberer lårene. Ikke like ofte som jeg tar leggene, men spesielt om sommeren tar jeg dem og. Jeg har helt normal hårvekst, men synes det er deilig å være helt glatt. Jeg må innrømme at når jeg ser jenter i korte skjørt/shorts, så går jeg ut fra at de har barbert lårene. Har ved et par anledninger i riktig lys sett at noen med lyst dun velger å la det være, men jeg synes faktisk det ser like rart ut som om de ikke skulle barbert leggene. Jeg vet jeg burde kjempe for kvinners rett til å ha hår på bena, men så lenge samfunnet krever at vi tar leggene, blir det rart å ha hår på lårene. Det blir en litt unaturlig overgang på en måte :fnise:

Signerer.

Men nå på vinteren er det uhyre sjelden jeg gidder å ta lårene.

Skrevet

Nei jeg gidder ikke å ta lårene. Det lille som er der nå ville blitt 100 ganger verre hvis jeg hadde begynt å barbere.

• Liker 2
Skrevet

Barberer leggene men ikke lårene. Veldig lite og lyseblondt hår på lårene, så de lar jeg være i fred... :gjeiper:

Skrevet

Barberer kun leggene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Nei jeg gidder ikke å ta lårene. Det lille som er der nå ville blitt 100 ganger verre hvis jeg hadde begynt å barbere.

Jasså, på hvilken måte?

Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Jasså, på hvilken måte?

Det lurer jeg på også :klo:

Endret av Consensio
Skrevet

Har omtrent ikke hår på lårene, så de barberer jeg aldri. Ser for meg det blir hårvekst tilgangs da, om jeg skulle begynne med det! Men leggene må barberes! ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Har omtrent ikke hår på lårene, så de barberer jeg aldri. Ser for meg det blir hårvekst tilgangs da, om jeg skulle begynne med det! Men leggene må barberes! ;)

Og på hvilken måte skulle barberingen kunne gjøre noe med hårveksten din?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg vokser 1 gang i mnd og tar da legger , lår og bikinikant.

Kanskje litt sjeldnere om vinteren men sommer halvåret tar jeg alt ja.

Synes det ser mye penere ut også føles det veldig mye bedre :)

Tror ikke man får så mye mer hårvekst av å barbere , der spiller nok andre ting inn , som gener , hormoner osv.

Endret av victory2
Skrevet

Kun legger! Har mørk hårvekst, men jeg har omtrent ikke hår på lår! ;p

Skrevet

Jeg har nesten ikke hårvekst over kneet, men det er litt av det lyse dunet da, så når jeg skal ut i skjørt eller shorts så ryker det dunet også :)

Skrevet

Jeg barberer med fra fotblad til rumpe om sommeren. Da liker jeg å være glatt og skinnende.

Om vinteren er jeg ikke like nøye. Dersom jeg vil skjemme meg bort tar jeg hele lengden da også, ellers bare leggpartiet når jeg skal ut eller pynte meg.

Skrevet

Og på hvilken måte skulle barberingen kunne gjøre noe med hårveksten din?

Altså, jeg trodde det bare var tull at man fikk mer/kraftigere hår hvis man barberte, for hvorfor kan ikke isåfall de med måne på hodet bare barbere seg der, også kommer det nytt hår liksom..?

MEN jeg har nå smertelig erfart at det faktisk kommer mer/kraftigere hår, hvertfall hos meg. Skulle til Thailand, og siden jeg har ganske mye lyst hår nedover fra navlen og ned, tenkte jeg at jeg skulle barbere/nappe det vekk. Fra å ha helt lyse hår, har jeg nå fått hvertfall tre/fire kraftige mørke hår blant alt det lyse. Det var aldri der før! Mulig dette bare skjer meg (tviler), men vil i alle fall dele min erfaring med dette. Lårene mine har også fått mørkere hårvekst etter at jeg har barbert meg der i mange år.

(Og til dere som sier at håret blir mørkere fordi det som var det fra før av egentlig var bleket av solen, så soler jeg meg aldri, og går heller ikke i korte shorts/veldig lettkledd, selv om sommeren.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...