Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dersom du er finansrågiver hva tjener du da? Med 3 års høyere utdanning, men ingen erfaring..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min begynner lønn er på kr 340.000. Jeg må gå gjennom et opplæringsprogram i 1 år og ta en examen før jeg offisielt kan kalle meg finansrådgiver. Da går lønna opp, men vet ikke hvor mye. Vil tippe på ca kr 400.000 (i Oslo hvertfall)

Skrevet

Min begynner lønn er på kr 340.000. Jeg må gå gjennom et opplæringsprogram i 1 år og ta en examen før jeg offisielt kan kalle meg finansrådgiver. Da går lønna opp, men vet ikke hvor mye. Vil tippe på ca kr 400.000 (i Oslo hvertfall)

det er jammen dårlig bet.. har du formell utdannelse?

Skrevet

Jeg har utdannelse innen hotel management, men ikke spesielt innen finans nei. Helt grei lønn for meg. I den banken der jeg jobber får vi også masse bonuser.

Skrevet

hva har du da utbetalt i mnd? føler du deg fornøyd?

Skrevet

Har ikke fått lønn enda siden jeg nettopp har begynt. Men blir vel rundt 23.000 i mnd eller noe etter skatt. Og da er jeg fornøyd, siden jeg kan både betale regninger, reise og kjøpe meg masse kule klær. Er superfornøyd meed jobben jeg!

Skrevet

400.000 er dessverre en vanlig lønn, og du begynner lavere. Som svar nr 2 nevner her så må man autoriseres for å få tittel finanssrådgiver. Du kan lese mer om dette her: www.autorisasjonsordningen.no/

Blir ikke rik av å jobbe i bank, men det er også andre fordeler som forsikringer via arbeidsgiver, ansattrente på lån, god pensjon (det teller lite for oss unge da) osv.

Men det går an å komme seg videre selvfølgelig - investeringsrådgivere (som jobber mer mot velståendesegmentet), ledere osv tjener selvfølgelig bedre, forsikring, bedriftsmarked, you name it. De store bankene har mange muligheter internt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...