Gjest Canis lupus Skrevet 16. februar 2011 #1 Skrevet 16. februar 2011 Jeg bruker nå en hårbørste fra Meny til ca 30kr. Har aldri hatt noe behov for å børste håret ordentlig (får aldri floker/tover). Men har det mye å si på håret hva slags hårbørste man bruker? Hvilken hårbørste er best? Har hår ned til bh-stroppen, og det er hverken for tykt eller for tynt. Har håret alltid i en dott på hodet når jeg ikke er ute blant folk. Har som sagt aldri floker eller tover i håret, og børsten glir alltid igjenom uten å "stoppe". Vil også gjerne ha forslag til shampoo og balsam som er bra for håret og gjør det glansfullt (Ikke noe fra dagligvaren) Og er det nødvendig med hårkur? Har aldri brukt det, og håret mitt ser ganske fint ut. Skyller håret i iskaldt vann etter hver dusj. Dusjer hver dag, vasker håret annenhver dag.
Lisaaa Skrevet 16. februar 2011 #2 Skrevet 16. februar 2011 Jeg anbefaler deg og kjøpe en natur børste, jeg bruker det når jeg har i extension og uten, den er vennlig med hårett og god å bruke. Kan bestilles på pilus.no for 129kr. Shampoo og balsam så er det viktig og bruke ET merke, ikke forskjellige; det kan skade på hårett, jeg anbefaler: Define, gliss og elvital, mitt merke som jeg bruker både til extension og uten er GLISS, den er så god ! Hårkur; jeg anbefaler deg og dra på frisørsalong eller vita og kjøpe en finnes mange forskjellige, godt og bruke det for hårett for reparert å sånt, jeg bruker og sove med det selv om det bare kan være i hårett i 15minutter.
frisørmester :) Skrevet 16. februar 2011 #3 Skrevet 16. februar 2011 Jeg anbefaler deg og kjøpe en natur børste, jeg bruker det når jeg har i extension og uten, den er vennlig med hårett og god å bruke. Kan bestilles på pilus.no for 129kr. Shampoo og balsam så er det viktig og bruke ET merke, ikke forskjellige; det kan skade på hårett, jeg anbefaler: Define, gliss og elvital, mitt merke som jeg bruker både til extension og uten er GLISS, den er så god ! Hårkur; jeg anbefaler deg og dra på frisørsalong eller vita og kjøpe en finnes mange forskjellige, godt og bruke det for hårett for reparert å sånt, jeg bruker og sove med det selv om det bare kan være i hårett i 15minutter. Og hva baserer du dette på? "så er det viktig og bruke ET merke, ikke forskjellige; det kan skade på hårett,"
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #4 Skrevet 16. februar 2011 Jeg anbefaler deg å dra til en frisørsalong, så kan de finne en shampoo og balsam som passer din hårtype. Define, gliss og elvital er fullt av silikon og jeg synes de tørker ut håret mitt. Jeg er veldig fornøyd med en børste fra bodyshop med trebust(altså trepinner istede for de plastpinnene) Selv bruker jeg Tigi s-factor colour savvy shampoo og balsam. 1
Perelandra Skrevet 16. februar 2011 #5 Skrevet 16. februar 2011 Lisaa sine anbefalinger for sjampo og balsam er ikke akkurat kvalitetsmerker da, bare produkter fra dagligvarebutikker... 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2011 #6 Skrevet 16. februar 2011 http://mallo88.blogg.no/1256203282_hvorfor_butikk_shampo.html
einna Skrevet 16. februar 2011 #7 Skrevet 16. februar 2011 Hei, de grovtaggede kammene fra body shop er gode og skånsomme for langt hår. Sluttet å bruke børste etter at jeg fant dem Utenom en naturhårbørste da, men den er for å spre olje i håret og gjøre det glansfullt, ikke for å gre det.
Søtpotita Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Hei, de grovtaggede kammene fra body shop er gode og skånsomme for langt hår. Sluttet å bruke børste etter at jeg fant dem Utenom en naturhårbørste da, men den er for å spre olje i håret og gjøre det glansfullt, ikke for å gre det. Spre olje i håret? Kan du forklare dette litt nærare?
Avalon Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 (endret) Jeg er stor tilhenger av børsten tangle teezer, da jeg er plaget med floker, noe du ikke er (heldig grisen). Ellers har jeg i det siste brukt en shampo og balsam fra KMS for farget hår, helt ok. Bruker hårkuren 3 minutes miracle fra aussie, den som er for å reparere skadet hår, husker ikke hva den heter på engelsk. Hårkurene fra aussie synes jeg er helt fantastiske også den til langt hår. Ellers bruker jeg også alltid Morroccan oil i håret etter at det er vasket. Og det har virkelig gjort en forskjell! Den lukter behagelig, håret mitt får mindre floker og blir fløyelsmykt Tok tilogmed å klinte litt av den olja i håret til typen. Noen dager senere kom det, "du den greia du hadde i håret mitt. Den var skikkelig god!" Endret 18. februar 2011 av Avalon
Cæm Skrevet 18. februar 2011 #10 Skrevet 18. februar 2011 Jeg anbefaler deg og kjøpe en natur børste, jeg bruker det når jeg har i extension og uten, den er vennlig med hårett og god å bruke. Kan bestilles på pilus.no for 129kr. Shampoo og balsam så er det viktig og bruke ET merke, ikke forskjellige; det kan skade på hårett, jeg anbefaler: Define, gliss og elvital, mitt merke som jeg bruker både til extension og uten er GLISS, den er så god ! Hårkur; jeg anbefaler deg og dra på frisørsalong eller vita og kjøpe en finnes mange forskjellige, godt og bruke det for hårett for reparert å sånt, jeg bruker og sove med det selv om det bare kan være i hårett i 15minutter. Sorry men..... HAHAHA. Man kan da virkelig bruke shampo fra et merke, balsam fra et annet, og kur fra et tredje. Jeg har kur fra Redken og Goldwell, shampo fra Loreal Professional, Tigi, Joico, KMS og REF, balsam fra KMS og Joico, men jeg bruker alt dette om hverandre. Null problem.
Cæm Skrevet 18. februar 2011 #11 Skrevet 18. februar 2011 Jeg synes forresten at børste med både plasttagger og naturbust er veldig god : -) De har det på Glitter iallefall.
Gjest Canis lupus Skrevet 21. februar 2011 #12 Skrevet 21. februar 2011 Takk for svar Avalon; Hvor får du kjøpt oljen?
Avalon Skrevet 21. februar 2011 #13 Skrevet 21. februar 2011 Takk for svar Avalon; Hvor får du kjøpt oljen? De har den blandt annet på Lookfantastic, men det kommer jo toll da den er over 200kr. Jeg var så heldig at jeg fant den hos en frisør her i norge. Det er noen frisør salonger som har begynt å selge dem, men aner ikke hvilke salonger dessverre. Jeg fant den hos en "lokal" frisør som ikke er en kjede.
Gjest Canis lupus Skrevet 21. februar 2011 #14 Skrevet 21. februar 2011 De har den blandt annet på Lookfantastic, men det kommer jo toll da den er over 200kr. Jeg var så heldig at jeg fant den hos en frisør her i norge. Det er noen frisør salonger som har begynt å selge dem, men aner ikke hvilke salonger dessverre. Jeg fant den hos en "lokal" frisør som ikke er en kjede. Okei Får stikke hodet innom frisørsalongene i byen og se om jeg finner den
Cæm Skrevet 21. februar 2011 #15 Skrevet 21. februar 2011 Det er veldig mange salonger som har fått inn Morroccanoil Så du finner den nok!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2011 #16 Skrevet 21. februar 2011 Jeg er stor tilhenger av børsten tangle teezer, da jeg er plaget med floker, noe du ikke er (heldig grisen). Ellers har jeg i det siste brukt en shampo og balsam fra KMS for farget hår, helt ok. Bruker hårkuren 3 minutes miracle fra aussie, den som er for å reparere skadet hår, husker ikke hva den heter på engelsk. Hårkurene fra aussie synes jeg er helt fantastiske også den til langt hår. Ellers bruker jeg også alltid Morroccan oil i håret etter at det er vasket. Og det har virkelig gjort en forskjell! Den lukter behagelig, håret mitt får mindre floker og blir fløyelsmykt Tok tilogmed å klinte litt av den olja i håret til typen. Noen dager senere kom det, "du den greia du hadde i håret mitt. Den var skikkelig god!" hvordan bruker du denne oljen? Skal den skyldes ut? hvor mye bruker du? bare i tuppene?
Avalon Skrevet 22. februar 2011 #17 Skrevet 22. februar 2011 hvordan bruker du denne oljen? Skal den skyldes ut? hvor mye bruker du? bare i tuppene? Den kan brukes i både tørtt og vått hår, jeg foretrekker å ha den i vått hår. Altså etter du har vasket håret og før du enten føner håret eller lar det luft tørke. Jeg bruke oljen kun i lengden av håret. Bruker to "pumper" til mitt hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå