Gå til innhold

Utevielse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre her som skal ha eller har hatt utevielse? Vi skal ha vielsen ute, det blir en borgelig vielse gjennom Unitarforbundet.

Skal dere ha/hadde dere løper når dere gikk opp brudgommen? Noen tips på hva man bør tenke på ift en slik vielse? Vi har forøvrig ordnet med lokaler i tilfelle det skulle bli dårlig vær.

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også ha utevielse og jeg tenker å ha en løper for mittgangen, samt flere løpere som sammen blir som et teppe der hvor vi skal stå. Det er grus underlag og jeg tenker at det er nødvendig med løper for å unngå problemer på høye heler.

Jeg tenker å kjøpe løpere fra Ikea (løper ) Tenker altså å ha samme løper opp mittgangen samt flere vedsiden av hverandre der vi skal stå.

Skrevet

Okay, det er nok smart å ha det hvis det er grus ja. Der vi gifter oss er det nesten bare gress, eneste er litt grus foran inngangen, men jeg tenker det er levelig. Har fått flere bilder av en vielse som de hadde sist sommer, og der brukte de ikke løper, så jeg blir litt usikker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi hadde utevielse på gress, og ingen løper. Jeg hadde i tillegg sko med stiletthæler, men det gikk greit allikevel. :)

Skrevet

Vi hadde utevielse, med løper - det var veldig greit, også for å slippe rusk og rask på kjolen, også så det pent ut. Ellers hadde vi ikke mye pynt, en stor blomsterurne på hver siden av bordet foran (hvor det stod lys som ble tent, o.l). Det var fantastisk, hurra for utevielser - og for noen flotte bilder vi fikk! Vi hadde også en backup-plan i tilfelle nedbør, men været var heldigvis perfekt (lettskyet).

Skrevet

Vi skal ha vielsen i en bakhage. Tenker å ha en løper mellom stolrekkene, samt et teppe fremme der vi skal stå.

Det er en høy stenmur (ca 4 meter) som vi tenker å ha som bakgrunn. Jeg er så usikker på hvordan vi skal pynte området rundt til seremonien. Er litt bekymret for at det kommer til å bli en for mørk bakgrunn med all steinen. Har tenkt på å kjøpe tyll eller annet hvitt stoff og henge som en type gardin, men klarer ikke helt å se for meg hvordan dette vil bli. Er det noen som har noen tips til hvordan vi kan pynte til seremonien?

Skrevet (endret)
Har du noe bilde av seremonistedet? Er det langt fra der dere skal stå til stenmuren? Jeg har sett at andre har satt opp en enkel paviljong med pynt (men dette koster nok en del), eller man kan ha bord, pidestaller e.l med høye blomster eller pene kvister (ala http://bios.weddingbee.com/pics/55107/branchreception.jpg'>
Har du noe bilde av seremonistedet? Er det langt fra der dere skal stå til stenmuren? Jeg har sett at andre har satt opp en enkel paviljong med pynt (men dette koster nok en del), eller man kan ha bord, pidestaller e.l med høye blomster eller pene kvister (ala dette. Sånn av estetiske hensyn ville jeg kanskje ungått å stå helt inntil murveggen i allfall. Endret av Mille_
Skrevet
Her er det plassert et bord foran en murvegg feks.
Skrevet

Her er et bilde av stedet (bakhage) Etter å ha sett på bildet ser jeg at jeg nok tok litt vell hardt i når jeg anslo at muren var 4 meter høy. :sjenert:

Vi skal ha et relativt lite bryllup, og tenker at gjestene skal sitte plassert på fem rekker, med en midtgang fra døren som en ser i bildet og frem mot muren. Ser for oss at vi står ganske nærmed muren under selve vielsen, og trenger altså tips til hvordan vi kan pynte dette stedet.

Setter stor pris på hjelp her! :jepp:

Skrevet

Her er et bilde av stedet (bakhage) Etter å ha sett på bildet ser jeg at jeg nok tok litt vell hardt i når jeg anslo at muren var 4 meter høy. :sjenert:

Vi skal ha et relativt lite bryllup, og tenker at gjestene skal sitte plassert på fem rekker, med en midtgang fra døren som en ser i bildet og frem mot muren. Ser for oss at vi står ganske nærmed muren under selve vielsen, og trenger altså tips til hvordan vi kan pynte dette stedet.

Setter stor pris på hjelp her! :jepp:

Hva med et bord med hvit duk, blomster, og et stort speil, ala dette ?

Skrevet

Hva med et bord med hvit duk, blomster, og et stort speil, ala dette ?

Takk for forslag. :)

Jeg er litt redd at det kommer til å forsvinne litt i bakgrunnen dersom både vi og vigsler skal stå forran bordet. Speilbildet vil da kun viser ryggen til vigsler, så det blir kanskje ikke helt heldig.

Skrevet

Takk for forslag. :)

Jeg er litt redd at det kommer til å forsvinne litt i bakgrunnen dersom både vi og vigsler skal stå forran bordet. Speilbildet vil da kun viser ryggen til vigsler, så det blir kanskje ikke helt heldig.

Da vi giftet oss stod vi "sidelengs" og vigsler da rett ovenfor oss for at gjestene skulle slippe å bare se ryggene våre under vielsen (slik at ingen stod med ryggen eller ansiktet mot bordet).

Skrevet

Det var en god ide :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...