Gå til innhold

Hva er det å oppleve/spise i Haugesund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal være 4 døgn i Haugesund og jeg lurer på hva du har å anbefale av opplevelser der?

Og ønsker gjerne tips til lunch og middagssteder :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lothes mat og vinhus.

Skrevet

*dytter opp*

Skrevet

Lunch er bra på MM og Samson på kaien (lengst sør). Her ligger også Big Horn (i andre etasje over Samson).

Jeg ville prøvd å få bord på den nye indiske restauranten (India Gate), også på kaien, men helt nord. Her må dere gjerne bestille bord, for denne er kjempepopulær. Ellers er NB Sørensen veldig bra, og ligger også på kaien. :ler:

Av kinarestauranter synes jeg China House er best, sør i Haraldsgata. Pizza og Pasta sentralen i Sørhaugggata har dritgod take-away. Dere kan i teorien sitte og spise der, men det er vel mest en take-away restaurant, altså at det ikke er noe særlig koselig.

Når du først er i Haugesund er du nødt til å smake kebab. :nigo: Den beste er enten Kebab AS i Haraldsgata eller Express pizza og kebab i Karmsundsgata.

Jeg har også hørt at Palestine restaurant i Strandgata har veldig god mat, men jeg har enda ikke fått prøvd denne.

Vet ikke om det er så veldig mye å oppleve her i byen, men dersom det er fint vær er det jo kjempekoselig å traske i gågaten (Haraldsgata) og nede på kaien. Dersom dere har lyst til å gå på kino, har vi jo det også. :gjeiper: Se edda-kino.no. For annen shopping anbefales enten Amandasenteret eller Oasen.

Skrevet

Sild?

Skrevet

Takker for svar :)

Skrevet

Har nettopp vært i Haugesund, og vi spiste på Palestine. Veldig godt og MYE mat. Dessuten fint interiør! Trikset var visst å ikke bestille fra menyen (som var veldig merkelig i forhold til stedet, igrunn) men å be om å få Palestinsk meny. De hevder det er kebab, og det er det sikkert i sin opprinnelige form, men slett ikke av den typen du får på gatekjøkken. Mer som krydrede kjøttboller, igrunn. Palestinsk mat var nydelig. Ikke sterkt i det hele tatt, men mye smak.

Billig var det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...