Supramundane Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Hva mener dere om denne artikkelen, som sier at kvinner ikke burde løpe?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Tull og tøys! Jeg har naturlige, kvinnelige former, med fine hofter og normalt store bryster. Og jeg løper hekkeløp på internasjonalt nivå. Har langt ifra noen mannekropp.
momo Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Og jeg som tenkte jeg skulle starte å trene, for å løpe halvmaraton til høsten. Og jeg er lett kraftig, og veldig kvinnelig i formene, store hofter og pupper. Så jeg er kanskje ikke egna til det jeg da. I følge den artikkelen der burde vel heller jeg delta i ett sykkelritt da.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Husker ikke hva hun heter lenger, men hun som var norgesmester i kunstløp mange år på rad da jeg var liten var kraftig bygget. Vi gikk i samme kunstløpsklubb, og hun var veldig flink.
Gjest Tigress Skrevet 15. februar 2011 #5 Skrevet 15. februar 2011 Jau, jau, men dei fleste av oss spring ikkje for å bli så jævla gode, då. Og å springe kan ein alltid gjere, det er enkelt, og vi er jo laga for å kunne lee oss. Dessutan forebyggjer ein osteoporose på den måten, og det synest eg er ein god grunn til å halde fram.
Ethereal Skrevet 15. februar 2011 #6 Skrevet 15. februar 2011 Stiller meg kritisk til det. Hvem er Børge Fagerli? Har han noen utdannelse som gjør han kyndig til å skrive om dette temaet? Hvor har han fått disse påstandene fra? Er kildene hans pålitelige? Jeg trenger mer informasjon og henvisning til vitenskapelig forskning før jeg kan si at dette stemmer. Inntil da stiller jeg meg som sagt kritisk.
Supramundane Skrevet 15. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2011 Her står det litt om Fagerli. Jeg er ikke nødvendigvis enig, syns bare det er interessant å høre hva folket mener. For meg høres det merkelig, men ikke 100% utenkelig, ut.
sussanne Skrevet 15. februar 2011 #8 Skrevet 15. februar 2011 Spørsmål: Hvordan ser de fleste kvinnelige løpere ut? Svar: Som mannlige løpere. Spørsmål: Hvorfor er de fleste basketspillere over 2 m høye? Svar: Fordi de spiller basket. Børge Fagerli har absolutt ingen utdannelse innen kosthold, kropp eller trening. Jeg blir veldig flau når mennesker mener de kan "gulpe opp" slike besluttninger ut ifra sine erfaringer (i dette eksemplet som personlig trener). Uffa meg...
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #9 Skrevet 15. februar 2011 Altså, hvis han mener at de kvinnene som løper maraton f.eks ofte ikke har kvinnelige former og lange ben så er jo det sant at dette er en fordel å ha en heller slank kropp uten for mye rompe og pupper som jeg selv har. Også de kvinnene jeg ser som de inviterer fra Afrika til å komme på løp her i landet jeg bor så ser jeg jo at de har kropp som er ganske slank og androgynt utseende av og til. Det sies vel at afrikanere har en kropp som er bygd til å løpe og bruke bena mye, og har slanke lange lemmer for dette. Om dette ikke er poenget så er det jo helt tragisk uttalelse. Alle bør løpe hvis de kan det.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #10 Skrevet 15. februar 2011 Bare å spise nok det, så holder formene seg der.
LissiN Skrevet 16. februar 2011 #11 Skrevet 16. februar 2011 Men det går jo litt på at kroppen vil oppleve "for mye" belastning på utsatte ledd... Altså siden kvinnens hofter og vinkel ned til knær er annerledes enn mennenes, vil belastningen være annerledes. Men her kommer også tanken min inn på hva med de som er hjulbeinte...? Tror at kvinner med normale former, selv vil kjenne på kroppen om de bør løpe eller ikke... og at om man kjenner man har noe form for smerte iallefall i knær under løping, bør man kanskje for sin egen del unngå mye løping. det er min tanke iallefall
Fantomina Skrevet 16. februar 2011 #12 Skrevet 16. februar 2011 (endret) . Endret 23. februar 2015 av Fantomina 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå