Gå til innhold

New York vs. Los Angeles

*amanda*

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å reise til USA til sommeren. Blir enten Los Angeles eller New York.

Det er jo to svært ulike byer, men klarer ikke å bestemme meg for om jeg ønsker strand osv . eller storby.

Begge deler er jo digg:D

Dersom jeg reiser til Los Angeles får jeg jo litt sommerferie liksom, men er litt nervøs for at at det kan bli for varmt,

New York er det derimot bedre shoppingmuligheter (minus at jeg bruker mer penger).

Lurer på hva dere ville valgt, og hvorfor?

Er det noen som har vært begge steder, og som har en favoritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt New York! Mye mer spennende by enn LA. Jeg synes LA var utrolig skuffende. Drar du til New York har du også mulighet til å besøke andre store byer på østkysten om det skulle være ønskelig. Washington for eks. Nydelig by :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å reise til USA til sommeren. Blir enten Los Angeles eller New York.

Det er jo to svært ulike byer, men klarer ikke å bestemme meg for om jeg ønsker strand osv . eller storby.

Begge deler er jo digg:D

Dersom jeg reiser til Los Angeles får jeg jo litt sommerferie liksom, men er litt nervøs for at at det kan bli for varmt,

New York er det derimot bedre shoppingmuligheter (minus at jeg bruker mer penger).

Lurer på hva dere ville valgt, og hvorfor?

Er det noen som har vært begge steder, og som har en favoritt?

NY er jo shoppingby nr 1 i usa og sånn sett mye kulere enn LA, men for å si det sånn; du får IKKE shoppingproblemer i LA heller :-)

Vestkysten ER deilig. Fantastisk deilig, og jeg vil si klimaet er bedre på vestkysten om sommeren. Tørt og passe varmt.

Østkysten kan jo være grusomt på sommeren. Ekstremt varmt og svært høy luftfuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg syns LA er bedre enn NY (har vært en god del i begge byene). Hvis du er bekymret for varme så ville jeg heller gått for LA, det er mer vind der fordi det har en lang strandlinje og det er mer romslig der. Dessuten kan du ta deg en svømmetur i havet hvis du blir for svett :) I NY kan det fort bli ganske klamt, spesielt på Manhattan fordi det kan være helt vindstille på sommeren.

Begge byene er kjempefine da, men hvis jeg hadde måtte velge en hadde jeg tatt LA uten tvil. Det ligger jo i tillegg innen kjøreavstand til Las Vegas og San Diego, så da kan man få med seg litt fler byer hvis man ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips:)

Tror det blir LA. Mye på grunn av klimaet. Tror det hadde vært digg med litt "syden-feeling", lenge siden sist :)

Skal definitivt ta meg en tur til New York også om ikke så lenge!:)

Begynner jo å bli litt billigere flyreiser dit også nå.

Er vel ikke noen andre som tenker seg til Los Angeles i slutten av juli/aug?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Los Angeles er svært "plaget" av såkalte marine layers i sommermånedene. Det gjør at det er stor sjanse for at det er overskyet store deler av dagen. Jeg har vært i L.A. tre ganger, men sist vi var der så vi knapt solen de tre ukene vi var i California og temperaturene lå på 15-18 grader, så det er ikke garantert at man får solskinn selv om man drar til det Sunny Coast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde valgt new York <3 Men hvis du velger å dra til L.A. Ville jeg heller ha sagt at du drar til California. Når jeg var i la var det skuffende. Da burde du ihvertfall dra til san fransisco også. Mye mer spennende by, ikke bare vær bundet til la. Ikke bestill hotell. Reis rundt litt slik du har lyst til. Lei bil hvis du kan det. Man kan bli lei la etterhvert. Du har da også mulighet til å kjøre til las vegas. Det er Veldig varmt i california om sommeren. Vannet er varmest på slutten av sommeren, men da også UTROLIG varmt. Hvertfall i Vegas. Blåser litt mer i California.

Har vært over hele USA etter å ha bodd et år i las Vegas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegas er grusomt varmt, men er jo i ørkenen og kan ikke sammenliknes med kysten (LA) på noen måte.

Kysten er super om sommeren, og "skyene" som andre beskriver, forsvinner som regel ca kl 10-11 på formiddagen. Uansett er det ikke noe problem, for tempen og klimaet er supert! Har bodd i LA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Gjest Lady.In.Heels

Denne tråden trengte jeg! Til trådstarter (og dere andre forsåvidt): Var det en vellykket tur? Hvilken by har billigst shopping av New York og Los Angeles? (Da tenker jeg på merkeklær, sportsklær, sko og andre klær generelt.)

Hvilket område i Los Angeles har best shopping til best pris?? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...