Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ligger jeg an til å få boliglån når jeg "bare" er ansatt som vikar? Jeg jobber innen helsevesenet, og her er det utstrakt bruk av vikariater. Min mann har fast jobb.

Er det noen andre vikarer her som kan forteller om erfaringer de har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har det akkurat som dere og vi har fått lån :)

Skrevet

Det kan nok variere fra bank til bank, men om dere har et godt kundeforhold til banken deres, tror jeg neppe det blir noe problem :)

Skrevet

Ok, tusen takk for svar! Godt å høre at bankene ikke har som et absolutt krav at man er fast ansatt; jeg prøvde å google men må innrømme at jeg ikke fant mye som var relevant.

Da får vi håpe at banken gir oss lån :bolledeig:

Skrevet

Noen banker vil at begge skal ha fast jobb, for andre er det bare viktig at en har fast jobb. Erfarte dette da vi fikk boliglån for ett års tid siden.

For oss så nektet f.eks. DnbNor meg å være med på lånet (fordi jeg går på kontrakter som forlenges, og at jeg har jobbet der i tre år hadde ingenting å si, de ville ikke ha meg som medlåntaker), men hos Nordea var det ikke noe problem.

Tror allikevel også at det kommer litt an på de forskjellige filialene, for har tidligere hatt lån i DnbNor (men i nabofylket) og da var det ikke noe problem å være medlåntager, selv om jeg da bare var student og ringehjelp..

Skrevet

Vi er i samme situasjon. Jeg er bare vikar.

Dnb nor ble bi omtrent jaket ut av døra da vi spurte, men banken vi har nå var det ikke noe problem med. Fikk lån på dagen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...