AnonymBruker Skrevet 15. februar 2011 #1 Skrevet 15. februar 2011 Jeg har eksamen i salg og service fra VK1. ( Omfatter alle studieretningsfagene på VK1. Altså ingen allmennfag. ) Da mangler jeg allmennfag. Må jeg har allmennfag fra VK1 og VK2? Og jeg mangler VK2. Jeg er nå 26år, og vil fullføre det jeg har startet. Hvor kan jeg gjøre det? Hvordan? Noen råd? Ps: Har ikke lyst å betale dyre dommer! :-P Tusen takk for svar!! :-)
Personlig12 Skrevet 15. februar 2011 #2 Skrevet 15. februar 2011 Voksenopplæring? Påbygg på vgs, privatgymnas (dyrt), ta fagene som privatist, AOF? de har kanskje bare yrkesrettet utd? Utdanning er lagt opp så flott til "voksne" som vil ta det på deltid mens de jobber, bare å lete deg litt frem.
Gjest Krizzy Skrevet 15. februar 2011 #3 Skrevet 15. februar 2011 Du kan søke voksenopplæringen. Det er for folk som er over 25 år!
Samulita Skrevet 15. februar 2011 #4 Skrevet 15. februar 2011 Hvis du har til sammen 5 års arbeidserfaring, så kan du ta studiekompetanse gjennom 23/5-regelen. Du trenger da bare: Matematikk Naturfag Historie Samfunnsfag Engelsk Norsk skriftlig, muntlig og sidemål Jeg var i nøyaktig samme situasjon som deg (salg og service GK og VK1, 25 år). Nå går jeg på Bjørknes i Oslo (ja, det koster). Historie leste jeg meg til på egenhånd og tok eksamen før jul. PS: Engelsk fra GK og samfunnsfag fra VK1 ble godkjent. Altså, jeg hadde nok timer i de fagene fra før, så jeg trenger ikke å ta dem opp. Jeg gikk på salg og service 2004-2006. Regner med at det samme gjelder for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå