Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å gjøre noen mageøvelser hver kveld som også fokuserer på nedre del av magen da det er der jeg sliter mest.

Jeg er veldig flink og det er blitt en daglig rutine, men hjelper det mot fettet. Jeg har jo ikke så masse annen trening og er ikke så veldig flink med kosthold akkurat. Jeg kjenner jo forbedring i muskulaturen, men vil det hjelpe litt med magefettet også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

nei, jeg har i hvertfall lært at man må trene kardio i tillegg. jogging fungerer bra!

Endret av madison rose
Skrevet

Hvorfor må alt være så vanskelig. :sukk: Å se bra ut er så mye arbeid.

Skrevet

Hvorfor må alt være så vanskelig. :sukk: Å se bra ut er så mye arbeid.

Tja, joda.. Men jeg tror nok at å forbedre kostholdet at hjulpet på ganske mye :)

Skrevet

Beklager, man kan ikke punktforbrenne. Mageøvelsene kan hjelpe deg til å stramme opp musklene under fettet, men det vil ikke fjerne fettet. Tren cardio, styrke ved bruk av større og flere muskelgrupper og endre kostholdet er det som kan hjelpe deg med å redusere magefettet.

Det er desverre ingen enkle løsningen. Finn trening du liker og er lystbetont så det ikke blir så stort tiltak! Små endringen i kostholdet kan gjøre store endringer.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har begynt å gjøre noen mageøvelser hver kveld som også fokuserer på nedre del av magen da det er der jeg sliter mest.

Jeg er veldig flink og det er blitt en daglig rutine, men hjelper det mot fettet. Jeg har jo ikke så masse annen trening og er ikke så veldig flink med kosthold akkurat. Jeg kjenner jo forbedring i muskulaturen, men vil det hjelpe litt med magefettet også?

Nei. Punktforbrenning har lite for seg. Du kan like gjerne trene knebøy, noe som styrker de største muskelgruppene og kjernemuskulaturen langt bedre enn situps, i tillegg til at det forbrenner mye mer energi.

Dette gjelder jo forsåvidt også for alle apparatene for å trene bein som finnes på treningssentre; 'knipe'-maskina for å trene innsiden, 'spre-beina'-maskina for å trene utsiden, bakspark-maskina for å trene rumpa, legcurlsmaskina for å trene bakside, lexextenstions-maksina for å trene forsida, osv. Faktum er at såfremt man ikke har skader eller er på rehabilitering som gjør at man ikke kan belaste kroppen fullt ut, så er kroppen SELV den beste maskina. Tren baseøvelser og andre øvelser med naturlig utslag på muskler og ledd, og bruk frivekter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...